Kun je bitlooshoofdstel zelf maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:41

Zo ja hoe?

Dandy200

Re: Kun je bitlooshoofdstel zelf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:00

Ik heb geen idee maar wil het wel graag weten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:01

Je kan wel touwhalsters zelf maken? maar bitloos hoofdstellen zou ik niet weten

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:20

Je kan van een gewoon hoofdstel het bit eruit halen en dan vervangen door ringen zodat je een soort sidespull heb .
Je maakt dan de bakstukken vast aan de neusriem samen met de ringen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:46

Teugels aan hoge neusriem maken/ lage neusriem omdoen als hoge neusriem en teugels bevestigen.
Maar je kunt ook gewoon met halster gaan rijden hoor!

(Ik zou wel eerst even oefenen in een afgesloten ruimte bijv. bak)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:52

Wat is de reden dat je een bitloos hoofdstel zelf wilt maken? Waarom het wiel een tweede keer willen uitvinden? Net als het met het knopen van een touwhalster is er veel onderzoek vooraf gegaan aan een bitloos hoofdstel. Pasvorm en plekken waar het inwerkt zijn precies uitgekiend. Waarom denk jij hetzelfde voor minder kunnen kopieren waar menigeen jaren aan heeft gewekt? Wat is de reden dat je plagiaat gaat plegen op iets waar iemand anders misschien octrooi op heeft aangevraagd? Ooit weleens gehoord van "Intellectual Property"?

Iemand die dingen uitvindt die werken, kan niet leven van lucht alleen. Octrooi wordt niet zomaar ergens op aangevraagd, dat is om mensen die dit hebben uitgevonden te behoeden dat iemand dat zomaar gaat kopieren en daar over hun rug heen nog geld mee verdient.

De vraag om iets gratis te krijgen waar anderen eventueel veel geld voor hebben betaald blijf ik walgelijk vinden. En als je je alsnog geroepen voelt om dingen gratis te willen krijgen, doe ons een lol en laat Bokt erbuiten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:54

Cassidy schreef:
Wat is de reden dat je een bitloos hoofdstel zelf wilt maken? Waarom het wiel een tweede keer willen uitvinden? Net als het met het knopen van een touwhalster is er veel onderzoek vooraf gegaan aan een bitloos hoofdstel. Pasvorm en plekken waar het inwerkt zijn precies uitgekiend. Waarom denk jij hetzelfde voor minder kunnen kopieren waar menigeen jaren aan heeft gewekt? Wat is de reden dat je plagiaat gaat plegen op iets waar iemand anders misschien octrooi op heeft aangevraagd? Ooit weleens gehoord van "Intellectual Property"?

Iemand die dingen uitvindt die werken, kan niet leven van lucht alleen. Octrooi wordt niet zomaar ergens op aangevraagd, dat is om mensen die dit hebben uitgevonden te behoeden dat iemand dat zomaar gaat kopieren en daar over hun rug heen nog geld mee verdient.

De vraag om iets gratis te krijgen waar anderen eventueel veel geld voor hebben betaald blijf ik walgelijk vinden. En als je je alsnog geroepen voelt om dingen gratis te willen krijgen, doe ons een lol en laat Bokt erbuiten!

wow lekker heftige reactie? :=
ze kan het ook zelf willen proberen en daarvoor geen hoofdstel willen aanschaffen, en misschien heeft ze niet het geld om zo'n duur hoofdstel te kopen. ;)

je gaat er nu direct van uit dat ze het wil "omdat het lekker goedkoop is".

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:56

Cassidy schreef:

Zo, ga je lekker? :=
Kan toch ook zijn dat TS gewoon een keer voor de lol iets in elkaar wilt flansen... niet zo gestrest gelijk.
TS, zoek wat op op internet en ga wat proberen. Kijk naar je oude bit hoofdstel en probeer daar iets mee?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:56

Er zijn legio bitloze optomingen, dus welke wil ze nu proberen?

En leer mij de mensen kennen: als iets geld kost haakt men af. Alles moet zo goedkoop mogelijk en het liefst gratis.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:57

En eigen spullen maken hoeft niet per sé goedkoper te zijn hoor! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:57

liekec schreef:
Kan toch ook zijn dat TS gewoon een keer voor de lol iets in elkaar wilt flansen... niet zo gestrest gelijk.
TS, zoek wat op op internet en ga wat proberen. Kijk naar je oude bit hoofdstel en probeer daar iets mee?

Iets in elkaar flansen valt bij mij niet onder bitloos rijden. Bitloos kan met een gewoon halster, heb je geen hoofdstel voor nodig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:59

SamLoveRoos schreef:
En eigen spullen maken hoeft niet per sé goedkoper te zijn hoor! ;)

Vertel dat aan iedereen die op Bokt een oproep plaatst om zelf een touwhalster te knopen.

Maar goed, het lijkt zo leuk, men vergeet dat meningeen je is voorgegaan met probeersels die toch niet werken.
Dus wil je tijd besparen (tijd is uiteindelijk ook geld) en garantie hebben op redelijk succes, schaf iets aan waar voldoende voorwerk naar is gedaan, ipv je paard trakteren op zelfgeknutselde dingen die uiteindelijk toch niet helemaal blijken te zijn wat je ervan verwacht.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:00

Ik wil ook graag een keer zonder bit proberen, maar als het fout gaat, zit ik met een duur hoofdstel waar je echt niet meer het geld voor krijgt dat je al betaald hebt.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:00

Cassidy schreef:

En leer mij de mensen kennen: als iets geld kost haakt men af. Alles moet zo goedkoop mogelijk en het liefst gratis.

Ok, je hebt wel een punt maar dur merken als Chanel, Gucci en Louis Vuitton verkopen toch ook gewoon dingen? Oke, misschien verkoopt de Ation meer maar niet iedereen heeft even veel geld!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:02

Cassidy schreef:

Ik heb 2 verzorgshetlanders, ze zijn dus niet van mij maar ik betaal er bijna alles voor. Tuig + sulky, voer, halsters, peesjes, hoofdstellen (waaronder ook een bitloze) En ik kan er niet eens op rijden. Dus jouw vooroordeel raakt kant noch wal.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:03

Het gaat er niet om of iets veel of weinig kost (en de dingen van Chanel, Gucci en Louis Vutton zijn zelden beter qua kwaliteit maar misschien exclusiever van design en qua logo), maar of iets goed is doordacht of niet. Of de maat, de afstanden kloppen. Of het doet waar het voor is gemaakt. En de fouten die een ontwerper heeft gemaakt hoef jij niet nog een keer te maken....

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:04

Er zijn ook sites wil je een bitloze optoming lenen zodat je het uit kan proberen. Dus ik snap het probleem wat betreft geld niet? TS wil zelf iets in elkaar knutselen. Prima toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:04

MarlindeRooz schreef:
Ik heb 2 verzorgshetlanders, ze zijn dus niet van mij maar ik betaal er bijna alles voor. Tuig + sulky, voer, halsters, peesjes, hoofdstellen (waaronder ook een bitloze) En ik kan er niet eens op rijden. Dus jouw vooroordeel raakt kant noch wal.

Uitzonderingen bevestigen de regel.

Start maar eens een zoektocht op "touwhalsters" en "zelf maken" op Bokt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:05

xStephanie schreef:
Er zijn ook sites wil je een bitloze optoming lenen zodat je het uit kan proberen. Dus ik snap het probleem wat betreft geld niet? TS wil zelf iets in elkaar knutselen. Prima toch?

Nu doe je een aanname. Namelijk dat ts weet dat er sites bestaan waar je dingen kunt lenen om uit te proberen. En nu durf ik te wedden dat ze dat niet weet. Anders had ze dit topic niet gestart :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:06

Cassidy schreef:
Het gaat er niet om of iets veel of weinig kost (en de dingen van Chanel, Gucci en Louis Vutton zijn zelden beter qua kwaliteit maar misschien exclusiever van design en qua logo), maar of iets goed is doordacht of niet. Of de maat, de afstanden kloppen. Of het doet waar het voor is gemaakt. En de fouten die een ontwerper heeft gemaakt hoef jij niet nog een keer te maken....

Ik snap jouw punt niet helemaal, maar als je een goed passend bitloos hoofdstel kunt produceren dan is er toch geen probleem. Waar ik mij aan erger is dat jij alle mensen over een kam scheert.

En ik heb ook wel eens zelf touwhalsters gemaakt, wel werk ik veel met touwhalsters dus ik weet hoe ze horen te zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:07

MarlindeRooz schreef:
En ik heb ook wel eens zelf touwhalsters gemaakt, wel werk ik veel met touwhalsters dus ik weet hoe ze horen te zitten.

Ik zie genoeg touwhalsters - te koop en zelf gemaakt - die niet goed passen.

en nu ben ik wel benieuwd naar een touwhalster van jouw, dan kan ik oordelen of dit goed past of niet.

Het over een kam scheren van mensen: als je zo lang meedraait op Bokt als ik dat doe, ga je je pappenheimers kennen.

Nogmaals, uitzonderingen bevestigen de regel. Maar wie bereid is om zijn portemonnee te trekken, plaatst dit soort topics niet op Bokt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:16

Cassidy schreef:
liekec schreef:

Iets in elkaar flansen valt bij mij niet onder bitloos rijden. Bitloos kan met een gewoon halster, heb je geen hoofdstel voor nodig.

Jij drukt altijd zo lekker je mening door... volgens mij wilt dit meisje niks anders dan gewoon een beetje bitloos aanklooien met haar pony. Toen jij 13 was kocht je toch ook niet gelijk een bitloos hoofdstel á 60 euro.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:18

Cassidy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik zie genoeg touwhalsters - te koop en zelf gemaakt - die niet goed passen.

en nu ben ik wel benieuwd naar een touwhalster van jouw, dan kan ik oordelen of dit goed past of niet.

Het over een kam scheren van mensen: als je zo lang meedraait op Bokt als ik dat doe, ga je je pappenheimers kennen.

Nogmaals, uitzonderingen bevestigen de regel. Maar wie bereid is om zijn portemonnee te trekken, plaatst dit soort topics niet op Bokt.

Sorry dit ligt bij mij gewoon nogal gevoelig omdat mensen denken heb je weer zo'n huppelku*t met shetlanders. (zwart. lange manen, steigeren op commando > mensen denken > penny)

Ik ben dus "nog maar" 17 maar mijn hele vakantie loon + verjaardagsgeld is op gegaan naar de sulky etc. Dus ik wordt dan nogal boos van mensen die met die vooroordelen komen. :=

Maar ik heb geen foto van dat touwhalster die ligt bij pony's die ik eerder verzorgd heb.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:18

Toen ik 13 was had ik nieteens een pony om dingen voor aan te schaffen. Maar los daarvan, haalde ik het ook niet in mijn hoofd om in de wilde weg dingen uit te gaan proberen omdat ze toevallig een hype zijn. Ik hield me aan de instructie, en haar wil was wet. Maar goed, tijden zijn veranderd, kinderen komen via Youtube en internet op de wildste ideeen en het moet meteen uitgeprobeerd worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:20

MarlindeRooz schreef:
Sorry dit ligt bij mij gewoon nogal gevoelig omdat mensen denken heb je weer zo'n huppelku*t met shetlanders. (zwart. lange manen, steigeren op commando > mensen denken > penny)

Ik ben dus "nog maar" 17 maar mijn hele vakantie loon + verjaardagsgeld is op gegaan naar de sulky etc. Dus ik wordt dan nogal boos van mensen die met die vooroordelen komen. :=

Maar ik heb geen foto van dat touwhalster die ligt bij pony's die ik eerder verzorgd heb.

Dan hoop ik voor je dat je eea goed op papier hebt gezet met de eigenaar van je verzorgpony's. Want leer mij de mensen kennen, er komt een keer een moment dat je een trap na krijgt en je je duur bij elkaar gespaarde Sulky, net als je touwhalster bij de pony's kunt achterlaten.