Pablo!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MePlaying

Pablo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:10

Mijn eerste post op bokt! *\o/*
Okay ik wil jullie voorstellen aan een van mijn schatten; Pablo. Ik zal jullie ons verhaal tot nu toe vertellen.
Pablo heb ik nu 2 jaar, ik spring DZ met hem, ik dressuur DM met hem en zit in de DZ eventing! Ik woon zelf in Noord-Brabant en ik was op zoek naar een D-pony. Een lief, bomproef beesie. Nu kwam mijn moeder telkens weer bij een pony aan; een Halve Andalusiër ruin van 10 jaar. HELEMAAL IN FRIESLAND. Uiteindelijk liet ze hem aan mij zien, ik was verkocht! Dus wij naar Friesland rijden, niet veel later haalden we hem op. Toen wij hem kochten had hij ooit 1 winstpunt bij de paarden in de M1 en 10 winstpunten bij het B springen paarden (DM). Maar de twee jaar voordat wij hem kochten had hij alleen in een showteam (Alegria) gelopen. Dus z'n stap enz waren best verrot xD Hij liep als een dronken gek. Op de ponyclub vonden alle instructrices, op een na, (we hebben alleen instructrices xD) hem NIKS. "Waarom heb je geen sportpony gekocht?" was het. We hadden hem in de winter gekocht en de zomer daarop startte ik in het B springen en de L2 dressuur, ook reed ik in de late zomer/vroege herfst 2-3 B-crossjes (allemaal stopje water en ong 1min over tijd ofzow...) Ik werd (onverwachts) kringkampioen met springen en ging met dressuur ook naar de Brabantse Kampioenschappen. Brabantse gingen oké. De winter daarop startte ik M1 dressuur en L springen. Geen Brabantse met dressuur, kringkampioen springen (1e, 1e & 2e waren mijn resultaten). Brabantse ging weer oké, tussen die winter en lente begon ik bij Jan van Beek te lessen, hij is geweldig! Zo veel vooruit gegaan door hem!! De volgende zomer startte ik in het M springen en weer in de M1 dressuur (weinig dressuur wedstrijden gereden). En ook startte ik een wedstrijd in de B SGW, ik was 1e en foutloos. Daarna ging ik naar de L, ook daar reed ik telkens in de top. 3 najaar wedstrijden startte ik in de M, 1e 1e &2e. Ik werd reserve-kringkampioen met springen en ging niet naar de Brabantse met dressuur (Ik kwam met springen iemand tegen met een pony die 4-5 eventing EK's had gelopen...). Brabantse gingen oké, ik mocht naar de 2e dag maar net niet naar het NK. De winter daarop startte ik Z springen en (nog altijd) M1 dressuur. Met het springen waren het altijd ik en die jongen met de EK pony die op 1&2 stonden, hij 1, ik 2. Maar het ging slechter /: Pablo trok aan op de sprong, remde dan af en stond bijna stil en sprong dan toch nog, en met het losrijden stopte hij zelfs! Dan moet je wel ff weten dat die pony NOOIT stopt, behalve vroeger op water! We hadden GEEN idee wat er nou was. Tot op Christmas Jumping Roosendaal afgelopen winter, ik sprong DZ en het was eerder 115 dan 110. Ik sprong met een balkje rond, weer met dat bijna stoppen, toch springen, bijna stoppen, toch springen... Toen merkte de vader van die jongen met de EK pony op dat het zadel niet goed zat! En idd, het zadel dat in het begin zo goed paste, paste voor geen kanten meer! Dus die lieve, lieve Pablo van mij sprong gewoon een dik Z parcours rond met maar een balkje! Opeens snapten we alles... Ook had hij flink spierverlies en een pijnlijke rug. Hij kreeg behandelingen van de Osteopaat en de Masseuse (die werken samen). Ook kochten we, voor het eerst, een echt nieuw zadel dat goed paste en dat zodra hij meer spieren zou krijgen alleen beter zou gaan liggen. Het ging weer beter en ik mocht naar de Brabantse Kampioenschappen, dit keer 3e van de selectie. De Brabantse ging goed, ik mocht door naar INDOOR BRABANT!! Omg ik was zooo blij en trots! Ik werd uiteindelijk 7e of 8e van de Z en we hadden een foutloze ronde. En wat ook heel leuk was was dat er zó veel mensen van de ponyclub en andere bekenden keken! Ze hadden zelfs een spandoek! En een applaus dat ik kreeg! Ik voelde me dolgelukkig en Pablo sprong ook nog goed!
De zomer daarop (deze dus) wou ik Z Eventing gaan startten, dus ik nam weer een lesje bij Jan en halleluja! Wat heeft ie me laten springen! De 'grootste' sprong was een afsprong van DIK TWEE METER! Hahah Pablo deed het zonder problemen. Ik start deze zomer ook M2 dressuur en nog wel Z springen, anders wordt het wel erg veel vond Jan en ik was het daarmee eens. In Etten-Leur startte ik voor het eerst Z, ik werd 6e met 1 NL'er en vier Belgen boven me. Net buiten de prijzen maar heel blij, want foutloos en nauwelijks tijdfouten! De volgende Eventing wedstrijd was Castenray, alles ging goed tot er een hindernis boven een flinke heuvel was... Het zadel schoof enorm naar achteren en die hindernis sprong ik met het zadel letterlijk op zijn kont. Daarna stopte ik en hielpen ze me alles goed leggen, ik reed de cross verder foutloos uit maar werd gedisqualificeerd, lekker op de eerst observatie wedstrijd... Als dat zadel niet was gaan schuiven was ik 3e geweest en 2e NL'er... Maar mijn moeder en ik afvragen waarom dat zadel nou was gaan schuiven?! Naja ik ging met borsttuig rijdenDe wedstrijd daarop was Oud-Karspel, geen observatie wedstrijd. Pablo stopte zowaar in het springparcours en twee stops bij het water in de cross... Nou hadden we een zadelverhoger aan de achterkant liggen, dat vond hij blijkbaar maar niks. Want de dag daarna reed ik ZONDER dat ding springen (selectie wedstrijd), met een gwn dekje ook, en toen waren we 2e! Maar de reden dat het zadel ging schuiven was ook dit nog; mede omdat Pablo een erg rechte buik heeft en omdat dat zadel op warmte reageert en we hadden een dekje dat die warmte niet doorgaf... Daarna kwam Maarsbergen, weer een observatie wedstrijd. Hier werden we 2e! Heel trots C: Ergens daarvoor of daarna (vergeten wann precies) was nog een selectie wedstrijd. Hier werd ik ook 2e! Heel trots dus (: En dan komen we bij nu aan xD Ik ga vanaf de komende maandag -> vrijdag naar Engeland met school (: Oh en mam had laatst met iemand van de Spaanse stamboeken ofzow gebeld, die zei dat het een erg grote kans was dat hij of een; Volle Lusitano is, of een Lusitano x Volbloed, of een Lusitano x Andalusiër. (Hij heeft linksachter een brandmerk.)

Foto's C: Ik heb weinig dressuur foto's sorry mensjes /: En ik heb het in linkjes staan omdat sommige foto's een beetje te groot zijn xD

Voordat ik Paabje had deed hij dus dit soort dingen

Eerste winter

[iurl=http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2012/316/b/c/first_winter_pablo____by_elisabeth_anna-d5ksxpv.jpg]Les van Angela van Hemert![/url]

B springen, grappig daarnaar terug te kijken!

Eerste zomer

Steigeren op commando! C;

Knielen op commando xD

Ponykamp in Ermelo!

Tweede winter (helaas niet veel van kunnen vinden...)

OMG HET IS WIT EN KOUD O_o

Tweede zomer

Tweede zomer toen ik nog in de M zat een keertje zonder zadel rond de 1.16 springen!

Eerste keer L Eventing! (Etten-Leur)

Start L Eventing Vrouwepolder

L Eventing Vrouwepolder (:

L Eventing Gorssel

M Eventing Bathman

Eerste keer Z springen!

Derde winter

Brabantse Kampioenschappen!

Indoor Brabant! WAS ZOOO COOL!!!

Derde zomer Ofwel deze zomer xD

Eerste keer Z eventing. In Etten-Leur (:

De hindernis vóór waar het echt fout ging /: Het zadel schoof na de sprong weer naar voren dus merkte ik niks /:

Even steigeren voor een foto met een o zó idyllische achtergrond! Eventing Maarsbergen

Verdere foto's van onder andere Maarsbergen komen nog C: Man wat is dat beesie verandert! Luff him <3

zazaza

Re: Pablo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:34

Ah, Pablo! Ik ken hem uit zij Alegria tijd. Zijn baasje Myra reed hem keurig hoor, alle knoppen erop en ze hebben veel show met hem gedaan. Het was het kleine opdondertje, maar hij viel zeker wel op. Qua uitstraling was hij net zo groot als de PRE hengsten :) Het is trouwens een kruising barokkie*pony. In de shows kon hij ook liggen en zitten met ruiter erop. Leuk dat hij zo terecht is gekomen, het is echt een machtig beestje! Veel plezier nog met hem.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:46

ja pal[lo ik ken hem, omdat hij met myra bij ons in het show team reed ,hij is een kruising met een pony en ik denk andalusier. vandaar links op zn bil.een volle lusitano is hij op zeker niet !!!...dus dat zou zeggen dat het om een kruising andalusier gaat, dan willen ze die nog wel eens links zetten.(heb ik van horen zeggen ;)..maar op zich zegt een brandmerk niks omdat fokkers op al hun paarden een brandmerk zetten als zijnde hun fok!!.papieren is het enige die zeggen wat het is.Maar pablo is een heel gaaf dier en met welke pony hij gekruist is dat is moeilijk te zeggen, maar gaaf zal deze zeker zijn..heel erg geweldig wat je met hem bereikt heb gefeliciteerd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:49

Wat zijn jullie een prachtige combi... en complimenten voor je zit/rijstijl!

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:53

zazaza schreef:
Ah, Pablo! Ik ken hem uit zij Alegria tijd. Zijn baasje Myra reed hem keurig hoor, alle knoppen erop en ze hebben veel show met hem gedaan. Het was het kleine opdondertje, maar hij viel zeker wel op. Qua uitstraling was hij net zo groot als de PRE hengsten :) Het is trouwens een kruising barokkie*pony. In de shows kon hij ook liggen en zitten met ruiter erop. Leuk dat hij zo terecht is gekomen, het is echt een machtig beestje! Veel plezier nog met hem.

hihi klopt hoor Myra reed hem keurig, zeker op M niveau en hij kon liggen, steigeren en knielen !!! en omdat het zn kanjer was mochten hun bij ons rijden als uitzondering ,omdat we eigenlijk enkel met PRE of PSL rijden

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:05

trouwens ik heb hier een azteca die is 50% lusitano 25% PRE en 25% quarter en die heeft een brandmerk links op zn bil??? tis geen volle lusitano en geen 50%pre en toch een brandmerk zegt enkel iets over wie hem gefokt of als eigenaar toegeëigend heeft en meer niet....

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:33

BKR->YRT

MePlaying

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 16:49

Haha leuk dat jullie hem allemaal kennen, Paabje is beroemd!! Mn moeder had laatst gebeld met iemand van het stamboek. Die zei dus dat het een grote kans was dat het of een volle Lusitano was, of een Lusitano x Volbloed of een Lusitano x Andalusiër. Als het dan een volle Lusitano was zou het alleen geen stamboek Lusitano zijn, maar Lusitano's zijn niet heel groot daar dus volgens haar zou dat kunnen, Lusitano x Volbloed zou ook kunnen, die worden vaak gekruist en die zijn ook niet zo groot, Lusitano x Andalusiër komt ook veel voor en vaak ook niet erg groot, dus kon allemaal. Omdat hij dan niet volbloed zou zijn of geen stamboek heeft zit het brandmerk links. Hij zou zeker gefokt zijn als schapen/herderspaardje, zei ze. Hij zou 100% niet gekruist zijn met een pony omdat die er niet of nauwelijks rondlopen daar en daar fokken ze al helemaal niet mee dan.
En we vielen er ook echt voor dat hij in het showteam had gelopen, betekende dat hij bomproef was en gezien ik toen 11 was vonden we dat erg fijn xD Hij mag nu, zoals je op foto ziet, soms ook nog kunstjes doen maar niet te vaak hoor! xD Anders gaat het dressuur een beetje minder xD (vooral het stilstaan!)

Thx voor de leuke reacties!