Het samen doen met iemand die er verstand van heeft is in elk geval 1 tip. En neem de tijd. Heel veel plezier en succes
Urbiezira
Geplaatst: 14-06-13 20:07
Oh help daar gaan we.. Je moet nooit zomaar zelf een paard in gaan rijden zonder hulp, zeker niet als je dat nog nooit gedaan hebt. Zijn er mensen op de manege of pensionstal waar dat paard staat die al vaker een paard hebben ingereden die kunnen helpen? Anders zou ik er niet aan beginnen.
Valerie_91
Geplaatst: 14-06-13 20:07
Heb je ervaring in het inrijden van paarden? Zoniet, zou ik het inrijden samen doen met een ervaren persoon die wel wat af weet van het inrijden van paarden.
doezel2
Geplaatst: 14-06-13 20:08
een gevorderde iemand erbij halen die het zelf ook kan. nooit doen als je het nog nooit hebt gedaan. dan heb je zo een paard/pony die slecht beleeft/ingerekend is/word
Goede begeleiding zoeken of uitbesteden, daar heb je later echt een hoop profijt van.
lotje5lief
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-13 20:13
die pony staat niet op een manege of pension stal ofzoiets dergelijks maar heeft er iemand nog tips voor het inrijden niet bijv haal er een ervaren iemand bij ofzo
Alsjeblieft niet zelf gaan aanklooien. Ik zie in een ander topic van je dat je al problemen hebt met het longeren. Genoeg reden om hulp van iemand anders te vragen lijkt me zo.
Heel veel geduld hebben, veel meer dan je nu hebt. Je zegt het paard ís bang van het touw. Zolang dat nog niet in was bang van het touw veranderd, heb je op zijn rug nog weinig te zoeken.
Voor de rest vind ik eerlijk gezegd dat iemand die 13 is sowieso nog geen jonge pony's hoort te beleren. Pony's beleren is iets wat heel leuk lijkt, maar zonder verstand van zaken, en zonder heel veel geduld, verpest je meer dan je goed doet. Niet iedereen hoeft te leren hoe je een pony beleerd, er zijn niet voor niets stallen waar je je paard kunt laten inrijden.