help! paard eet duif.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angellover18

help! paard eet duif.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 11:38

Hallo iedereen,
Toen ik deze morgen in de stal kwam van ons paard Suprise lag er een dode duif in haar stal.
Het hoofd, de poten en de vleugels lagen overal versprijd in haar stal en de buik van de duif was opengestampt en
alles die erin zat was weg en is nergens meer terug te vinden in haar stal.
Ik vermoed dat ze dit heeft opgegeten want haar neus en poten hingen vol met bloed.
Een kat kan het geweest zijn want die zit elke nacht binnen en kan niet naar buiten (paardjes zitten bij mijn oma en opa
en die halen elke avond de kat naar binnen en laten die tijdens de morgen pas rond 9u weer buiten).
Kan iemand van jullie mij soms vertellen waarom ze dit zou hebben gedaan?
Zou het verveling zijn of eventueel vitaminnentekort? En kan het kwaad dat ze dit heeft opgegeten?
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, want we zijn hier wat ongerust.

Iris82

Re: help! paard eet duif.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:41

Ik kan het me goed voorstellen dat je ongerust bent.
Ik moet zeggen dat ik dit al vaker op Bokt gelezen heb. Ja het kan dus heel goed dat jouw merrie de vogel vermoord en opgegeten heeft. Dit hoeft niet te duiden op een tekort en zal ook geen kwaad kunnen mits ze het niet dagelijks voorgeschoteld krijgt.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:49

Mijn paard heeft (heel lang geleden) een aantal (jonge) kippen opgegeten. Ze zaten bij de paarden in de stal omdat we dachten dat ze daar wel goed zaten. Was ook merkwaardog dat we iedere x eentje kwijt waren. Maar ik vond helemaal niets terug. Het is dat mijn vader en zwager gezien hebben dat mijn paard ze opat anders had niemand je gelooft. Geen idee waarom ie het deed,maar hij heeft er nooit iets aan overgehouden....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:53

meer ruwvoer? vroeger de stal uit?

emma_gently

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:04

misschien verveelt ze zich in de stal???

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:07

Ken wel meer paarden die ahum.. duif, kip, muis etc. eten als ze de kans krijgen.
Allen er niets aan overgehouden, behalve verbaasde baas en hoopje veren in de stal.
Kende er 1, was echte duiven killer! Die ging gericht in de aanval.
Hij had ook enigste box zo ongeveer waar bijna nooit duiven zaten :') .

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:08

Ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Het komt volgens mij niet van een tekort af.

mnkortleve

Sommige paarden verdedigen hun territorium en helaas vallen daar wel eens slachtoffers bij.
Heb verschillende topics voorbij zien komen waar een rat of muis op gegeten was, ik zou me persoonlijk drukker maken als het om een dier ging dat al enige tijd dood was dan om een dier wat vers opgegeten is.

Billy

Misschien was het gewoon een stomme duif? Heeft dat paard erop getrapt en er daarna aan gesnuffeld....
iet zo'n drama van maken hoor...

BralindyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:10

Weird.. dit doet me denken aan het paard uit de film van Brothers Grimm (met Heath Ledger volgens mij) waarbij een paard een meisje op at..

Ik zou me eigenlijk best wel zorgen maken.. Ze hebben immers niet het darmstelsel van een vleeseter en dat met die botten.. BRRR %)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:11

Paarden eten af en toe echt de gekste dingen als je zo hier en daar leest.
Denk ook dat je je niet druk hoef te maken, zo lang je paard niet de andere paarden op gaat eten :')...

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:14

Het was een surprise voor jou ^^

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:54

overigens had mijn paard een tijdje geleden een rat doodgetrapt in de stal,maar die heeft ie verder niet aangeraakt....

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:12

noordje schreef:
overigens had mijn paard een tijdje geleden een rat doodgetrapt in de stal,maar die heeft ie verder niet aangeraakt....

Haha ik vraag me echt af hoe ik 't voor me moet zien...
Zullen ze 't expres of per ongeluk doen?

Angellover18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:45

Bedankt allemaal voor de vele reacties.
Ben deze avond nog eens gaan kijken en ze deed niet raar ofzo.
Ik hoop alleen dat ze door het eten van die duif geen koliek krijgt of zo, daar is ze nogal gevoelig aan.
Aan te weinig ruwvoer kan het niet liggen, want ze krijgen elke ochtend ruwvoer (gaan pas in de namiddag buiten). Heb ook al zitten denken aan dat het toch verveling zou kunnen zijn. Misschien eens bespreken met mijn ouders om ze wat vroeger buiten te laten en zo de duiven toch wat te redden :))

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:56

Laatst kwam ik 's ochtends bij onze ponies. Liep er een met een dode platgestampte ekster rond te sjouwen... De vleugel lag verderop. Beide ponies hadden ermee "gespeeld" gezien de bloedvlekken. Geen idee hoe een shet een ekster vangt, misschien door een kat gevangen en door de ponies verder platgestampt maar ze hebben er in ieder geval niets aan over gehouden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:57

Volgens mij is er precies al een keer zo'n topic geweest van een paard die een duif? had vermoord en ermee liep rond te sjouwen :') ik ga even zoeken, die had ook bloed op de neus enzo.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:38

Mijn paard heeft (gelukkig) nog niks vermoord of opgegeten. Waar ik van weet tenminste...
Ze verdedigd wel enorm haar wei en paddock... Zo is ze niet zo'n fan van katten, honden, eenden, kippen,... kortom: al wat klein is moet eraan geloven.
Al doet ze niet gemeen naar een hond of een kat als er een persoon bij staat.
Gisteren heeft ze nog een aanval op eendenkuikens gedaan die door haar wei liepen. Gelukkig overleefden de kleintjes de aanval !
Maar als ik mijn paard soms bezig zie, zou het me niet verbazen dat ze ooit eens iets vermoord... En opeten zou mij ook belange niet verbazen, want ze neemt echt alles tussen de tanden :Y)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:52

Er zat eens een duif met een gebroken pootje bij mijn paard in de box (buitenbox).
De duif kon in en uit de box, over de deur.
Hij at graankorrels mee uit het kv van mijn paard.
Vaak zat die duif ook op de staldeur, en mijn paard keek met zijn hoofd buiten en deed er niks aan.
Dit ging een week of 2 goed.

Op een dag vonden we de duif dood bij mijn paard. Hij was erop gaan staan :s
Maar hij had er wel niks van opgegeten ofzo.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:14

en paarden zijn planteneter haha. nog nooit van gehoord dat een paard zoiets heeft gedaan , wel eens dat het paard op een dier zoals muis of rat ging staan , maar nooit een vogel of ander dier opgegeten...
ik weet er verder niks van ... lees de andere reactie's maar voor info succes x

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:19

Er zijn meerdere topics geweest met verhalen over carnivore paarden. :Y)
Ach ja, voor de afwisseling een hapje eiwit... waarom niet :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:34

hahaha ja daarom.