Scheten tijdens hoeven uitkrabben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FennavanDam

Scheten tijdens hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:09

Tjaa..

Ik heb sinds 2 maanden een nrps merrie van 12 jaar.

Steeds als ik voor en na het rijden de achterste hoeven uit krab, laat ze scheten.
En dat is niet zo fris.
Het is echt geen toeval, want ik pakte ze een keer op, scheet, zette haar been weer op de grond, ze stopte, en toen pakte ik haar been opnieuw en toen begon ze weer.

Het klink zo best grappig, maar weet iemand hoe ik moet laten merken dat ik het niet leuk vind en hoe ik haar moet laten stoppen?

noukie12

Re: Scheten tijdens hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:11

Lekker laten gaan joh! :P ik denk dat het komt doordat wanneer het paard zijn/haar been omhoog heeft hij/zei de spieren niet meer voldoende kan gebruiken om de lucht binnen te houden.

Wat gebeurt er als je haar been minderhoog houd? (op rugpijn naa)
Anders even de staart aanduwen ? :P

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:12

kurk erin? nee is geen stoppen aan denk ik he... zal wel door de ontspanning komen...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:12

Dat doe jij. Doordat je haar been optilt geef je een bepaalde druk op de buik/darmen waardoor gas meer naar dr kont geperst wordt en het vrijkomt.
Mijn paard heeft het ook, alleen dan soms. Hangt er dus vanaf of ie gas in zn darmen heeft zitten.
Gewoon even weghangen van dr kont dus en daarna verder krabben. Je kunt een paard niet even 1-2-3 leren zn sluitspier te controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:13

Whaha, dat doet mij pony ook altijd :P

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:35

mijne ook _/-\o_

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:40

Mijn pony deed het ook. Totdat ik het ging negeren, en er na een paar weken toch de lol vanaf was. Ze wil het nu nog een enkele keer doen maar niet meer standaard.

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 01:52

keshia schreef:
kurk erin?

_O- ha ha!
Het klinkt heel herkenbaar, ik heb al heel veel verschillende paarden en pony's onder m'n kont gehad en er zijn er verassend veel die dit doen. Als ze na een scheet bij het eerste achterbeen, bij het tweede achterbeen ook weer de staart optillen voor scheet twee, trek ik weleens ZACHTJES aan de staart (dus nee geen plukken eruit ofzo). daardoor spannen ze vaak de bilspieren weer even aan en drukken ze de staartwortel weer "dicht" en als je timing goed is ben je de scheet te snel af... (Lekker praatje dit zeg :o )

Zo kunnen ze het even onderdrukken maar ik heb geen idee of je ze het echt kan afleren, 't is meer een natuurlijke reactie denk ik.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:15

Hahaha bij mijn verzorgpony precies hetzelfde :P denk niet dat der iets aan te doen valt :p

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:18

Doet de mijne ook. pas trok ik net op tijd mijn hoofd weg. kwam er wat meer uit als alleen een scheetje. :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:20

De mijne laat alleen scheetjes als ik bij haar billen bezig ben, dan krijg ik zo'n heerlijke ruft me gezicht in. :')

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:26

Nu we toch bezig zijn, wat voor scheetjes laten jullie paarden? Zachte pffffffff-scheetjes of knetterscheten?
Mijn tinker laat knetterscheten, laatst nog, ik schrok me eigen dood en m'n ezel maakte een sprongetje van schrik :')
De ezel laat trouwens altijd pffffff scheetjes, voor degene die dat willen weten :D

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:29

Het paard waar ik vanmiddag mee gereden heb op de manege begon bij het uitkrabben van de achterhoeven ook ineens scheetjes te laten. Heb toch wel 2 keer gekeken of er niets meer uitkwam dan dat :=

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:29

merelj93 schreef:
Nu we toch bezig zijn, wat voor scheetjes laten jullie paarden? Zachte pffffffff-scheetjes of knetterscheten?
Mijn tinker laat knetterscheten, laatst nog, ik schrok me eigen dood en m'n ezel maakte een sprongetje van schrik :')
De ezel laat trouwens altijd pffffff scheetjes, voor degene die dat willen weten :D

whahah ik ken dr ook zo een. dan loop je er net achter en ja hoor. pffffff iewll

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:38

Nachtlampje schreef:
Dat doe jij. Doordat je haar been optilt geef je een bepaalde druk op de buik/darmen waardoor gas meer naar dr kont geperst wordt en het vrijkomt.
Mijn paard heeft het ook, alleen dan soms. Hangt er dus vanaf of ie gas in zn darmen heeft zitten.
Gewoon even weghangen van dr kont dus en daarna verder krabben. Je kunt een paard niet even 1-2-3 leren zn sluitspier te controleren.

Aha zit dat zo. :)

En mensen maar denken dat hun paard het expres deed. _O- (dacht ik zelf overigens niet, maar vroeg me wel af waardoor het precies kwam)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:23

Ik het ook wel gehad, maar heb meer ervaring met paarden die in draf bij elke keer dat ik ga zitten een scheet laten, terwijl mijn liefste zusje achter me rijdt :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:30

Tja, mijn paard doet het ook altijd. Misschien beloon ik het wel door erom te gaan lachen, maar het maakt met niet zoveel uit :)

Iolanthe schreef:
Ik het ook wel gehad, maar heb meer ervaring met paarden die in draf bij elke keer dat ik ga zitten een scheet laten, terwijl mijn liefste zusje achter me rijdt :D

Oja, dat is ook altijd fijn. Vooral als ze dat doen als er een hele groep mensen staat te kijken x]

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:12

Die van mij heeft al eens bijna op een vriendin d'r hoofd gepoept, toen ze bezig was met de achterbenen! Ze wendde gelukkig net haar hoofd af. Stond haar echt uit te lachen!
Totdat hij het een paar dagen daarna ook bij mij flikte, hij is echt heel sneaky :') Gelukkig heeft ie ook mij niet geraakt!

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:14

Wees blij dat de gassen er uit komen...!!!! :j

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:24

merelj93 schreef:
Nu we toch bezig zijn, wat voor scheetjes laten jullie paarden? Zachte pffffffff-scheetjes of knetterscheten

Tijdens poetsen en hoevenkrabben altijd van die zachte "pfff" scheetjes, en die stinken vaak het meest!
En tijdens het rijden zijn het vaker echte knetter scheten.
Ook zo leuk tijdens een buitenrit als je wandelaars tegen komt, "kijk mam paardjes!" *knetterscheet* :=

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:30

Tjaah, mijn pony laat altijd een scheet als hij gaat bokken.