western zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maureenppc

western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:35

hallo,
ik heb een arabier en wil met haar western gaan rijden. Hiervoor heb ik een western zadel nodig.
ik heb er 1 gevonden voor maar 175 euro, dit lijkt me erg goedkoop. Willen jullie me een paar tips geven???
Ik weet namelijk niet hoeveel een western zadel omgeveer moet kosten.

Maureenppc

Re: western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 19:11

wil iemand reageren??? heb de hulp hart en snel nodig...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:18

175 euro is inderdaad goedkoop. TE goedkoop. Ben bang dat je toch nog even verder moet sparen. Bekijk de link in het onderschrift van bokker DubbelDun maar eens, dan zie je precies waarom je dit niet moet doen.

Kijk ook gelijk maar even in mijn onderschrift, want western Arabieren zijn meer dan van harte welkom bij de Dawra!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:20

HAR --> YRT

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:26

Ik heb een aantal nuttige topics voor je opgezocht: [WN-TR] Western zadels vragen.

[WN-TR] Goedkoop westernzadel???

Korte samenvatting : goedkope zadels zijn gevaarlijk, voor jou (omdat riemen snel breken) en voor je paard (slecht voor de rug door de vaak scheve bomen en uitstekende delen aan de onderkant). Wil je een redelijk kwaliteit tweedehands zadel dan moet je tussen de 600 en de 800 euro uitgeven .Daarnaast, westernzadels passen is nog lastiger dan engelse zadels passen, als de rug van je dier je lief is zorg je dus voor een goede zadelpasser. Tips te vinden op het western tack forum!