Waar gaat dit heen? Wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Waar gaat dit heen? Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 16:08

Als jullie bokkers mij kunnen helpen, dat zou echt fijn zijn.

Het gaat nu eigenlijk meer over mijn vriendin dan over mij, ze zit op een andere school zo'n 30 km hier vandaan, en hier word ze al 2 jaar lang vreselijk gepest. Vroegere jaren op de basischool werd ze ook al gepest, en nu zit ze in de 2e en word het alleen maar erger. Met name worden er allemaal rot en spottende opmerkingen gemaakt over haar en haar fanatieke rijkunsten ( ze rijd op hoog niveau). En ze heeft (amper) vriendinnen waar ze bij kan uithuilen of iets dergelijks, ik kan haar niet helpen want haar school is nogal ver weg. Er is ook geen andere school mogelijk waar ze heen kan. Ze kan gewoon niks doen, de mentor niet, ouders niet, niemand. Ze heeft blijkbaar ook al geprobeerd zelfmoord te plegen, en dit wil ik absoluut niet want ze is een erg goede vriendin van me ze mag niet weg!

Waar gaat dit heen? Zelfmoordpigingen? :n

Kunnen jullie helpen? Tips geven etc? Ik zit hier namelijk echt mee, want mijn vriendin hoort niet zo behandeld te worden!

Alvast hartelijk bedankt!

P.S Houd als u dit leest aub redelijk privé.

Zitosh

Re: Help! Wat moet ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:10

Kan de school daar zelf niet wat aan doen? :+ Mijn school zou meteen ingrijpen en het mogelijke doen..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 16:11

Nee, de school kán er niks aan doen. Ik zou ook als school zijnde echt niet weten wat te doen :+

Zitosh schreef:
Kan de school daar zelf niet wat aan doen? :+ Mijn school zou meteen ingrijpen en het mogelijke doen..

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:14

Misschien dat een assertiviteitstraining je vriendin helpt. Zo zijn er nog andere cursussen om om te leren gaan met vervelende situaties zodat je vriendin hier misschien beter mee kan omgaan. Wat betreft zelfmoordneigingen een goede psycholoog kan misschien helpen.
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 10-04-13 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

NikkivanOlst

Re: Waar gaat dit heen? Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:15

Naar de psycholoog sturen...

Pesten kan je als persoon later nog goed psychisch beschadigen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:16

De psycholoog kan haar handvatten bieden om ook om te gaan met dit gedrag, assertiviteitscursus is ook zeker aan te bevelen. Ze moet eigenlijk naar de huisarts toe (met of zonder ouders) voor een verwijzing.

Het zou echt mooi zijn als ze zelf stevig in haar schoenen leert te staan, dan is het voor de pesters een stuk minder interessant.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:18

Zitosh schreef:

Ik zelf zit ook op een school met meerdere locaties in de provincie en die school heeft ook eerder zoiets van ga dan van school af dan hebben wij ook geen problemen meer hier. Op die school zat ook een vriendin van mij en dat meisje is gewoon helemaal uit het dorp weggepest en woont nu aan de andere kant van het land. Sommige scholen zijn wat dat betreft erg achterbaks. Oké het dorp waar ik woon staat ook niet als net/goed dorp bekend maar dat betekent niet dat de school zich er niet mee hoort te bemoeien. En ik ga er vanuit dat er meer van deze soort scholen bestaan. Meestal word er dan gewoon gedaan alsof het kind het probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:19

Lieshorses schreef:

Dit is niet meer prive he? zo openlijk op bokt?

En niet elke school doet hier wat aan, maar misschien kan jij in de vakantie een paar dagen naar haar toe? en ze kan naar een andere school gaan

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:19

Ach, waar ik op school heb gezeten hebben ze het ene jaar een 'dossier' aangemaakt voor me, en het nieuwe jaar was het alweer kwijt... School is niet zo fantastisch hier in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:20

Als het goed is heeft de school wel een pest protocol, laat haar/haar ouders daar eens goed naar informeren (als ze het nog niet hebben gedaan). Als ouder moet je er vaak continu bovenop blijven zitten -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 16:21

Nee andere school is geen oplossing, of ze moet erg lang reizen met de trein :+

prugelpiet schreef:
Lieshorses schreef:

Dit is niet meer prive he? zo openlijk op bokt?

En niet elke school doet hier wat aan, maar misschien kan jij in de vakantie een paar dagen naar haar toe? en ze kan naar een andere school gaan

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 16:22

Ze hebben een pest protocol heb ik begrepen, maar hier word vrij weinig mee gewerkt, sterker nog zelden..

vuurneon schreef:
Als het goed is heeft de school wel een pest protocol, laat haar/haar ouders daar eens goed naar informeren (als ze het nog niet hebben gedaan). Als ouder moet je er vaak continu bovenop blijven zitten -O-

ambertouboul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:28

Aangezien een boel scholen een pest protocol hebben, zouden zij ook verplicht zijn om er iets aan te doen, maar uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat een boel scholen inderdaad weinig aan pesten kunnen doen... Nu is het inderdaad enorm moeilijk om pesten tegen te gaan, is het niet binnen school, dan is het wel buiten school om.. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het pesten inderdaad enorm ver gaat, aangezien een zelfmoord-poging niet iets is wat je zonder reden zou doen... Nu is het zo dat als het heel ver gaat, tot bedreigingen aan toe, aangifte bij de politie ook een optie zou kunnen zijn... Persoonlijk zou ik dit dan wel aan de ouders zelf overlaten.. Spijtig genoeg denk ik dat je als vriendin er weinig aan kunt doen... Ik denk dat je haar misschien beter kunt helpen door meer (mits mogelijk) met haar op te trekken en gewoon een goede vriendin zijn, misschien geeft dat haar wel meer zelfvertrouwen.. Er zijn ook weerbaarheidstrainingen waar je je voor kunt opgeven, maar aangezien daar ook psychologisch gedoe aan te pas komt, denk ik dat dit in eerste instantie niet de ideale optie is voor meer zelfvertrouwen...
Ik hoop dat je er iets mee kunt en ik begrijp dat het voor jou als vriendin in een positie waarin je weinig tot niks kunt doen, ook enorm lastig is..