endurancee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nesj

endurancee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 15:03

heyyy

ik zoek alll maanden naar een donker blauw biothane hoofdstel en martingale (hoofdstel )waar je het met of zonder bit kan rijden , ik begin er een beetje genoeg van al dat zoekenmischien kan iemand me helpen %) !!!!!!!!
ik heb een arabiertje waar ik graag endurance zou willen mee doen maar ik moet eerst alle materialen hebben -:(-

upendo

Re: endurancee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:05

Endurance kun je ook gewoon rijden met een gewoon hoofdstel. :Y) clipjes aan de bakstukken en je kan het bit eruit halen om hem bijvoorbeeld te laten drinken..

Je topic staat in de verkeerde afdeling trouwens :)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:07

Ik kan je niet helpen met een site waar je dit kan bestellen, maar die zijn er zeker.
Maar je kunt toch ook starten met je gewone hoofdstel en martingaal. Daar heb je echt niet perse biothane materiaal voor nodig.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:12

zoals er boven al geschreven was hoef je helemaal niet persé met endurance tuig te gaan beginnen als je deze takt van sport wilt gaan rijden. Je kan eerst kijken of je het leuk vind, dit kan met gewoon tuig. Biotaan wordt gebruikt omdat er veel met water wordt gewerkt tijdens het koelen, leer vind dat niet zo prettig. Bij de klasse 1 hoef je nog niet je bit eruit te doen. o.a bij www.goedhard.nl kan je tuig vinden en evt op maat laten maken. Er zijn er nog meerdere even op google kijken en je bent er.

nesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:26

ja , maar mijn arabiertje is al gekwalifiseert in endurance en ik had vroeger ook een endurance paard dat nu te oud is en het materiaal was veel te groot -O- !!!!!!!!

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:27

Je kunt ook bijvoorbeeld een touwhalstertje onder je hoofdstel doen. Dan heb je dat bit ook zo uit.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:25

nesj schreef:
ja , maar mijn arabiertje is al gekwalifiseert in endurance en ik had vroeger ook een endurance paard dat nu te oud is en het materiaal was veel te groot -O- !!!!!!!!

Ja maar jij moet alles (denk ik) nog leren, dus of je paard het wel of niet kan doet hier niet toe.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:05

Fz => YRT

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:06

goedhard.nl ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:07