Knotten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Knotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:36

Hi bokkers :)
Ik heb een vraag, voor bepaalde evenementen enzo die ik binnenkort ga doen moet ik mijn shetlander invlechten. Maar mijn probleem is dus: Mijn shet heeft enorm lange en dikke manen, ik heb het al meerdere keren geprobeert maar het is echt onmogelijk. Weten jullie tips hoe ik haar manen bijvoorbeeld makkelijker ingeknot krijg?
Sorry als dit verkeerd staat of al ik geplaatst, ik zelf kon het niet vinden.

Dit is ze. :)
Klik
Of kijk mijn profiel evt voor meer fotos.

Groetjes, [naam].

capopjekop

Re: Knotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:28

Wil je perse knotten? Ik vind bij een shet een hengstenvlecht vaak veel mooier staan. Mijn shetten heb ik laatst wel geknot. Gewoon vlechten maken en die een paar keer dubbelslaan. Ik maak de manen van te voren ene beetje nat, dan blijft het beter zitten. Mss kun je nog beter met naald en draad vlechten, dan krijg je ze strakker en steviger.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:42

VSW --> YRT

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:59

Met naald en draad misschien? Mijn haflinger heeft ook redelijk lange en dikke manen, met elastiek knotten lukt dan niet omdat die dan knappen, maar met naald en draad lukt het wel. Je krijgt dan wel hele dikke knotten.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:19

Hmm hierboven staan al nuttige tips maar persoonlijk vind ik inderdaad een hengstevlecht leuker bij een shet staan :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:43

Bij zo'n shet met lange manen zou ik eerder een hengstenvlecht maken. Dat ziet er veel beter uit dan als je dit gaan knotten ;)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:54

naamgenootje :+

zoals de rest zou ik ook een hengstenvlecht aanraden, staat mooier bij een shet vind ik. en ik denk als je die manen gaat knotten dat je mega knotjes krijgt...

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 19:06

@ [naam], Hoi :+

Hee dankjewel voor de tips!

Ja ik ga wel even met naald en draad proberen, :j
En anders ga ik gewoon voor de hengstenvlecht, ik ben al niet zo'n held in knotten :')