Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selien schreef:Er zijn hier heel wat topics over te vinden, heb er zelf ook naar gezocht.![]()
Rekening houden met hoefsmid, om de 8 weken (ligt er aan of je ijzers nodig hebt of niet).
Geld apart houden voor dierenarts kosten (ik ben nog aan 't zoeken of een verzekering niet beter is). Jaarlijke inenting en dure rekeningen als je paard ziek wordt kunnen heel hoog oplopen, zonder verzekering zou ik altijd 1000 apart hebben staan, met weet ik dus nog niet wat er vergoed wordt.![]()
Onverwachtse dingen, stel je zadel moet gerepareerd worden. Je kunt het denk ik wel zo duur maken als je zelf wil, maar de kosten van de hoefsmid, inentingen, stalling en onverwachtse spullen die kapot gaan hou je toch.![]()
Misschien hier even klikken: http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten OF [YRT] hoeveel ben jij kwijt per maand voor je pony/paard?
lucifertje schreef:Houd maar rekening met 500 euro per maand.
200 stalling
2 euro pd eten
35 euro per week les
125 euro hoefsmid --> 62,50 per maand
Totaal: 462.5 per maand
Dierenarts rekening paard met Einschuss in het weekend: 400 euro
LenaBaars schreef:500 per maand is wel heel fors. Ik sta volpension voor €250, 1 keer per jaar enten a €20, hoefsmit is €30 per 10 weken en tandarts €100 per jaar. Verder voer ik extra bij wat een zak of 2 per maand is a €24 totaal.
Meer ben ik niet kwijt. Heb nog nooit een da rekening gehad, maar heb welwat achter de hand. Met €300 kom ik prima rond per maand. Les kan je zo gek maken als je wil, van €60 per 45 min tot €30 per uur.
Ow en niet te vergeten wormenkuur is 22,50, maar heb een groot paard dus moeten er 2 in!
Merleayslinn schreef:Misschien ook handig om rekening te houden met aankoop benodigheden zoals dekens, poetsspullen, zadel, hoofdstel, vliegenspray etc. Hier gaat vaak meer geld in zitten dan je verwacht.
Kosten hiervan kan ik je niet geven omdat het er maar net aan ligt wat voor kwaliteit je wilt/nodig hebt.
LenaBaars schreef:Tja, je kan de pech hebben regelmatig een da nodig te hebben. Ik heb m in 3 jaar 1 maal telefonisch geraadpleegd over een huidschimmel en ben op zijn advies een potje imaverol gaan halen bij de welkoop. Ik reken dus geen honderder euro's extra per maand voor da kosten, omdat dat eerder uitzondering dan regel zou moeten zijn. Zolang je geld achter de had hebt, red je t heus wel met die €300