Volgende week woensdag mag ik voor de eerste keer op de manege op een KWPN gaan rijden. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik heb echt totaal geen ervaring met KWPN'ers. Heeft er iemand tips voor het rijden op een KWPN en ook eventueel voor de omgang?
Een kwpn-er is ook maar gewoon een paard, die geen echte andere aanpak vereist dan welk ander dier dan ook. Gewoon er lekker op gaan zitten en aanvoelen wat nodig is!
Bentotoet
Geplaatst: 27-03-13 20:27
Ehmm? Ik denk niet dat een KWPN'er anders is als alle andere paarden?
Een KWPN is niks anders als andere rassen dus gewoon rijden
Anoniem
Geplaatst: 27-03-13 20:32
Je kan niet zeggen van dit en dit is echt typisch KWPNer karakter, het ligt aan het paard zijn karakter + zijn opvoeding dat bij elk paard anders is Gewoon rijden als elk paard dus
Maaike162
Geplaatst: 27-03-13 20:33
Wat voor rassen ben je gewend om op te rijden? Ik rijd regelmatig op KWPN'ers. Een KWPN'er is ook gewoon een paard en elk paard heeft zijn eigen karakter, dus dat is een beetje lastig zo te zeggen.
Meestal is het handigste om gewoon aan beide kanten een been te houden na het opstappen.
secricible
Geplaatst: 28-03-13 19:05
Anne_GTI schreef:
Meestal is het handigste om gewoon aan beide kanten een been te houden na het opstappen.
Ik denk dat je het vooral spannend vind om op een paard te rijden iov een pony, of niet? De bewegingen zijn wat groter en ruimer, dat is het grootste verschil. Gewoon even wennen
Het zal aan het begin wat anders voelen, je zult voor je gevoel heel langzaam moeten lichtrijden etc. Maar ik ga mee met Hil, als je het niet aan had gekund had je instructrice je er niet opgezet. Gewoon lekker genieten!
Vaak hebben haflingers en fjorden een vlakkere gang dan KWPN'ers. Het kan zijn dat je daar even aan moet wennen. Verder zou ik met krukje opstappen of iemand aan de andere beugel laten hangen, beter voor de rug van het paard.