een paard te oud om te kopen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haflinger858

een paard te oud om te kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 18:27

Hallo allemaal mijn vader wil mijn verzorgpony voor mij kopen.
Hij is alleen al wel 22 ik rij hem 4x per week nu hij kan dit goed aan en vind het nogsteeds leuk.
Maar is het slim om d :) eze pony te kopen? gaat hij nog lang mee? of kan je beter een jonger paard nemen?

Help mij aub!!!! :)

NZ92

Re: een paard te oud om te kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:29

Dat ligt eraan wat je intenties zijn...wedstrijden zal kunnen maar wel tot een bepaald niveau en je moet niet meer het uiterste verwachten. Ook moet je nagaan mocht hij eens een blessure krijgen dat dit niet tot heel moeilijk zal gaan herstellen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:30

Het is wel een oude pony, maar ook een jonge pony kan wat gaan mankeren.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:31

Wat ontzettend lief dat je vader dit wil doen!
Probeer eens een paar jaar vooruit te denken? Hoe ziet het er dan uit, wat gaan jullie doen als hij niet meer bereden kan worden?

Waneer je daar alvast over nadenkt (en je vader ook) en daar een plan voor maakt en dit is je lievelingspony dan zou ik het lekker doen.

naomienaran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:31

het ligt eraan wat jij wilt gaan doen,
wil je wedstrijden rijden , zal ik uiteraard voor een jonger paard gaan.
maar vindt jij het leuk om een beetje in de bak rond te hobbelen en buitenritjes te maken , kan het gewoon hoor :j
wel zul je sneller kosten hebben aan de dierenarts ivm met ouderdoms kwaaltjes , maar dit hoeft niet altijd hoor!
heb zelf in het begin van het jaar ook een 20 jarige merrie aangeschaft , heerlijk beest waar je nog lekker mee op pad kan!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:37

Ik kreeg ooit mijn verzorg paard van begin 20 aangeboden.
heb haar niet aangenomen want tja ze was al oud en ze zou vast iets gaan mankeren.
Heb toen een 10 jarige gekocht.
die is amper drie jaar later overleden en mn oude verzorgpaardje is
inmiddels al achter in de 20...

Enige punt; bedenk wel wat je met het paard wilt doen want
met een ouder paard kan je toch niet meer op (hoger) niveau rijden
en zullen de ritten met de jaren toch korter moeten worden.

haflinger858

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:07

tja dat is waar ik heb afgelopen weekend nog een concours met hem gelopen bb springen.
maar ik vind concourseen rijden gewoon super leuk en ik wil ook proberen zo hoog mogelijk te komen. maar is dit de geschikte pony daarvoor???? of is een jonger paard hiernou beter voor??? P.S als ik hem rij moet hij eerst een hele dag rusten omdat hij het anders gewoon niet aan kan

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:10

haflinger858 schreef:
tja dat is waar ik heb afgelopen weekend nog een concours met hem gelopen bb springen.
maar ik vind concourseen rijden gewoon super leuk en ik wil ook proberen zo hoog mogelijk te komen. maar is dit de geschikte pony daarvoor???? of is een jonger paard hiernou beter voor??? P.S als ik hem rij moet hij eerst een hele dag rusten omdat hij het anders gewoon niet aan kan

Ik denk dat je hier zelf al een antwoord geeft :)
Mijn gedachte is dan dat je beter een jongere pony kan kopen die niet een hele dag hoeft te rusten. (ik ga er dan vanuit dat het niet aan de huidige conditie van je verzorg pony ligt?)
Wel zal een jongere pony waarschijnlijk wel duurder zijn... Misschien nog voor je vader een belangrijk punt?

Verder echt super lief dat je vader dit wil doen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:13

RT-P -> YRT

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:19

Het ligt denk ik vooral aan jou ambities: als jd lekker recreatief wil gaan rijden dan lijkt me dat prima. Ook moet je idd vooruit kijken hoe zie je het over 3 jaar voor je? Ik zag in je profiel dat je 14 vent dus als je straks gaat studeren of een vervolg opleiding gaat doen en je denkt dat je dan niet meer genoeg tijd hebt dan zou het ook niet zo erg zijn als je paardje al wat oider is, hij/zij kan dan met pensioen en lekker van z'n oude dag genieten als hij/zij daar aan toe is.

Ik heb zelf ook een ouder paard, wel ietsjes jonger: 19, en ik ben zelf ook 14 jaar dus als ik straks ga studeren dan ga ik een mooi plekje voor hem proberen te zoeken zodat hij een fijne oude dag kan hebben! Mijn paard is ook nog super actief en bokt er af en toen nog lekker op los =)

haflinger858

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:20

ja ik vind het ook super lief van hem maar ik heb zoiets als je iets koopt koop dan meteen iets goeds ik heb namelijk al een supper pony te koop zien staan van 5 jaar voor ongeveer het zelfde bedrag!
maar mijn papa wil mijn vp dus wat zou/moet ik nou doen?

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:22

Ik lees net dat je graag wedstrijden wil gaan rijden en steeds hoger wil komen met de wedstrijden, ik denk dat je je dan af moet vragen of dit dat wel het juiste paard voor jou is, het moet immers voor je paard ook eerlijk blijven en jij moet ook een paard hebben wat aan je eisen voldoet omdat het anders 'zonde' is om een paard te kopen als je begrijpt wat ik bedoel!

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:23

Ik zou het met je vader overleggen en jou punten voorleggen, zou hem ook vragen waarom hij precies je vp wil.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:29

Ik denk inderdaad dat je in dit topic nu wel weet dat het aan je ambities ligt of het slim is.
Misschien kan je hier samen met je vader naar gaan kijken?
Aangezien je vader denk ik niet voor niets je verzorgpony zou willen kopen? (& niet een andere pony heeft aangeboden?)
Maar goed, ik weet het allemaal natuurlijk ook niet precies ;)