Hi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rooskoedam

Hi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:17

Hi,
Ik en een vriendin van mij hebben sinds kort allebei een eigen (verzorg)shettie! Maar nu was onze vraag wat kunnen we er allemaal mee doen? En weten jullie misschien nog leuke dingen om voor ze te maken? We zoeken gewoon van die dingen zoals:

~Rijden
~Longeren
~Paardensnoepjes
~enz.

We zoeken voor dingen om te maken wel een recept of een uitleg er bij. En ze kunnen o.a. niet voor een karretje en we hebben maar 1 zadeltje.

En wat rijd voor een paardje fijner? Met neus riem of zonder? En we willen ze gaan beleren zonder bit. Maar eerst maar eens zorgen dat we ze goed onder controle krijgen.

Ze kunnen af en toe nog wel eens een bokkesprong maken...

En we rijden of langs een rustige weg. Of op het erf van een boerderij. En in de zomer kunnen we ook het weiland op.

Groetjes, Roos en Fleur!

P.s. Weet iemand hoe je je shettie van 6 a 7 in galop kan krijgen. Want ze willen niet meer goed aanspringen in galop. En wij zouden het leuk vinden om ze het te leren!

-xxx-!

joeluna

Re: Hi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:27

Voor dat je van alles met andersmans pony gaat doen en leren moet je wel eerst toestemming vragen voor wat wel & wat niet mag van de eigenaren. Als alles mag kun je ze bijv. vrijheidsdressuur leren.

Als je in galop wil aanspringen, ga je doorzitten en leg je je buitenbeen naar achteren. Binnenbeen gewoon op de singel. Laat ze niet harder lopen, dan neem je ze gewoon terug.

Voor de pony's kun je een worteltaart ofzo bakken, zoiets kun je allemaal op internet opzoeken. Ook kun je zelf dekjes maken, halster, frontriemen, bandages, etc. etc.

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:38

Dankjee! x

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:41

je hebt je topic 2 x geplaatst :P
freestylen vind ik ook altijd leuk :) heb je wel een bak ofzo voor nodig, op de stenen is niet zo goed idd ;)
veel plezier!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:46

juliedo24 schreef:
freestylen vind ik ook altijd leuk :) heb je wel een bak ofzo voor nodig, op de stenen is niet zo goed idd ;)
veel plezier!

wat is freestylen als ik vragen mag?

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:02

pien2010 schreef:
juliedo24 schreef:
veel plezier!

wat is freestylen als ik vragen mag?

Mijn vraag is ook wat freestylen is ;)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:51