Alleen naar de KNHS Zomer instructieweken 2013 ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simyo

Alleen naar de KNHS Zomer instructieweken 2013 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:45

Hallo,

Al een aantal jaar zou ik graag naar de knhs zomer instructieweken gaan, het lijkt me zo leuk en zo leerzaam!
maar ik weet niet of ik wel alleen (met paardlief natuurlijk) wil gaan...
Zijn er mensen die naar de allround paarden week t/m 20 jaar (Ik ben 16) gaan en alleen gaan dus zonder vriendin/kennis.... Hebben jullie snel aansluiting bij de andere? Voelen jullie je niet veel alleen, je slaapt met z'n alle op een kamer, is dat niet lastig als je helemaal niemand anders kent??
Ik zal heel eerlijk zijn, ik vind het erg spannend :o Ben bang dat mensen me niet aardig gaan vinden en ik de hele week alleen zal zijn, dat ik de enige van mijn leeftijd ben (want wat is de gemiddelde leeftijd in de weken t/m 20?)of dat mensen me heel slecht vinden rijden en me heel erg gaan afkraken.
Ik heb een leuk allround paardje, kan leuk dressuur lopen (rijdt hem L2), kan erg goed springen (nog niet gestart maar hij springt met gemak 1.30), en ook crossen gaat ons goed af, op dat gebied dus eigenlijk niks om me echt zorgen over te maken, maar toch erg onzeker.... :o
Ik kan me nog herinneren dat ik (ik gok) zo'n 3 jaar geleden ben wezen kijken met mijn instructrice die daar iemand kende die daar op kamp was toen, en ik het zo gaaf vond maar ook allemaal mensen zag die ontzettend goed konden rijden....
Een vriendin van mij wil ook graag gaan, maar is heel bang met springen en een echte dressuur ruiter en wil dus naar de dressuurweek, maar ik vind alles leuk en zou ook graag wat goede spring lessen hebben en nog eens een crossles!
dus dacht nu; laat ik het gewoon eens op bokt vragen! :D

Ben erg benieuwd!
Alvast bedankt!

SophievdV

Re: Alleen naar de KNHS Zomer instructieweken 2013 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:00

Voor de dressuurweek moet je wel M1 geklasseerd zijn, anders is het automatisch allround ;) Ik ben er in 2009 geweest, dat was wel in een week voor volwassenen. Daar heb je zomaar aansluiting. Ik verwacht dat dat bij de jeugd ook zo is :) Het is inderdaad onwijs leuk en leerzaam! Ik wil in 2013 ook weer :):)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:02

Ik wil ook naar de allround week, vriendin van mij naar de dressuurweek maar niet dit jaar want ze is pas sinds een paar maanden gestart in de B....
Bedankt voor je reactie! ik twijfel erg.... zijn er ook mensen die bij de jeugd (t/m 20) zijn geweest??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:12

ED --> YRT

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:42

Dat is het voordeel van bokt! Zo kan je alvast wat mensen leren 'kennen' en kom je niet heel alleen daar aan. Zo heb ik me vorig jaar ook ingeschreven en via bokt al in contact gekomen met meiden die in dezelfde
week als ik naar Ermelo gingen.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:16

Och oke! Dan kun je alvast een beetje kennis maken!
Zijn er veel die alleen komen? Of hebben de meesten toch wel iemand die ze kennen bij zich?
Maar dan zijn er natuurlijk ook nog mensen die niet op bokt zitten en je daar leert kennen, gaat dat allemaal heel makkelijk?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:20

Zag je reactie in het andere topic over de instructieweken, ik ga waarschijnlijk ook in deze week met mijn pony. :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:21

Maar jij bent al eerder geweest toch??
zou ik je anders even mogen pb'en??

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:26

Ik ging vorig jaar alleen (kende helemaal niemand) naar de instructieweken, harstikke gezellig!
Gewoon doen, er zijn altijd wel bokkers die die week ook gaan.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:27

je mag me best een pb'tje sturen hoor! :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:28

_Amigo schreef:
Ik ging vorig jaar alleen (kende helemaal niemand) naar de instructieweken, harstikke gezellig!

Oke! Ik zie dat jij ook 16 bent! Waren er meer van onze leeftijd?? Contact leggen ging heel makkelijk? je voelde je niet alleen?
Je hebt een gave, mooie pony trouwens zeg...!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:31

Simyo schreef:
_Amigo schreef:

Oke! Ik zie dat jij ook 16 bent! Waren er meer van onze leeftijd?? Contact leggen ging heel makkelijk? je voelde je niet alleen?
Je hebt een gave, mooie pony trouwens zeg...!

Ja contact leggen was heel makkelijk omdat je natuurlijk allemaal dezelfde interesse hebt. Alleen voelde ik me nooit haha!
Iedereen ging gewoon met elkaar om en je trekt zowiezo met je lesgroepje op.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:35

_Amigo schreef:

Je hebt een gave, mooie pony trouwens zeg...![/quote]
Ja contact leggen was heel makkelijk omdat je natuurlijk allemaal dezelfde interesse hebt. Alleen voelde ik me nooit haha!
Iedereen ging gewoon met elkaar om en je trekt zowiezo met je lesgroepje op.[/quote]

Oke dat is wel fijn om te lezen,
en qua niveau... val je erg uit de boot als je nog nooit hoger als het L gereden hebt? en dus vrij laag bent opgeleid om het maar zo te noemen?

edit: och quote gaat niet goed, sorry!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:49

Nee je word gewoon kwa niveau in gedeeld, ik zat met B en L1 ruiters in een groepje (reed toen nog L1) en je krijgt gewoon les op jou niveau, de eerste dag kun je nog wisselen met groepjes.
Er zijn zoooooo veel B ruiters daar op kamp, maar ook M/Z die allround hebben gekozen :)
Ik had ook nog nooit springles gehad of een parcoursje gesprongen met deze pony maar heb toch goed mee kunnen komen in de cross/springles zonder dat ik raar aangekeken werd _O-

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:52

Ik ben in 2010 alleen na het knhs kamp geweest. Heb echt een toptijd gehad met meiden van Bokt was heel leuk! Misschien dat ik dit jaar ook wel ga. Ga dan voor de allround week paarden t/m 20 jaar :).

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:54

Oke dus bij de allround week ligt het gemiddelde niveau toch wel zo rond het L ??

Haha, springen en crossen komt bij ons wel goed! daar hebben we ook al wel wat ervaring in samen!
(als de rem er tenminste een beetje op blijft zitten.... haha!)

Krijg steeds meer de neiging om toch gewoon maar te gaan!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:54

Ja gewoon gaan! :D

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 22:56

zal er nog eens goed over na denken....! En nog goed informatie door lezen enz!

en als dan echt niemand me mag.... Dan heb ik paardlief nog, verstop ik me daar wel! :')

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:27

Ik wil ook heel graag voor de 1e keer dit jaar, maar moet het nog wel aan mijn ouders vragen, en dat wordt de grootste hindernis vrees ik. :Y)
Als ik ga, ga ik naar de alroundweek, (daar heb je toch geen startpas voor nodig??) want voor dressuur moet je toch M gestart zijn?
Simyo, als ik ga ben je niet alleen :D

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:29

Gelukkig!! En met ons nog meer!! Heb al via de PB met iemand contact die ook alleen gaat!

Nee je hebt geen startpas nodig, wel moet je lid zijn van de knhs. (is 16 euro), voor de dressuur moet je inderdaad M geklasseerd zijn.

Er willen er een hoop gaan zeg, hoe veel plekken zijn er eigenlijk?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:45

Okee :) Ja, er willen er zeker een hoop gaan! Maximaal aantal plaatsen is 70. Je moet dus echt geluk hebben denk ik!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:47

Volgens mij moet je inderdaad erg geluk hebben om er uberhaupt al tussen te komen! maar 70 plekken... dat had ik niet verwacht. gelijk aanmelden op de dag dat je aan mag melden dus...

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:55

Het maakt volgens mij niet uit wanneer je aanmeld, er wordt gelood dacht ik. Inderdaad heel weinig ja -O-

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:58

Oke dus ook nog loten... stel je voor dat er 200 mensen aanmelden, dan is er dus ook nog eens een enorm kleine kans dat je uberhaupt er heen mag...
Ik moet zelf mee betalen, dus ik moet kei hard sparen en dan kan het zijn dat ik dus niet eens mag...

maarja mocht ik besluiten te gaan dan nemen we dat risico maar!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:34

Ja.. dat is het risico jammer genoeg :\
Hoeveel weken zijn er eigenlijk? Het zijn er 70 per week, zeg maar, dus meerdere weken = meer kans :D
Laatst bijgewerkt door tossielove op 19-11-12 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt