Leuke dingen doen met paardrijden?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

TonyLover_

Leuke dingen doen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:15

hoiii! /3

Ik geef een paar meiden les met paardrijden. Ze zijn tussen de 10 en 13 jaar oud. Ze rijden (bijna) iedere dag. *\%/*
Maar een week lang dressuur rijden is ook niet echt leuk. -O- We maken ook wel eens een sprongetje of we gaan balkjes draven. :)) Ik heb al verzonnen om te gaan slalommen om paaltjes die ik in de grond zet. +:)+

Maar ik dacht misschien weten jullie nog leuke dingen om te doen. O:) Het is echt voor tijdens het rijden. :)

Alvast bedankt! +:)+

groetjes!! *\o/*

Tony, my soulmate <3

crazyy_caro

Re: Leuke dingen doen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:17

misschien een keertje zonder zadel rijden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:18

Ik zet weleens een schrikparcoursje op voor mijn bijrijdster en we oefenen weleens een proefje. Verder rijden we ook weleens lekker buiten op de dijk of naar het bos/water. Je kunt ze ook wat spelletjes laten doen als tikkertje, annemaria koekkoek enz, maar dan moeten de pony's elkaar wel verdragen. Wat ook leuk is is carrousel, dus met zijn alle een proefje rijden. Dan moet je erg goed opletten dat je hetzelfde tempo hebt enz.

Ik weet trouwens niet hoe oud je bent, maar heb je wel gekeken hoe het zit met de verzekering? Als je les geeft denk ik dat je ook verantwoordelijk bent als er wat gebeurd. Ik zelf heb een wa verzekering, waarbij mijn pony ook verzekerd is, dus als er iets met mijn bijrijdster gebeurd dan is dat iig verzekerd.

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:26

Dat zijn inderdaad leuke dingen!!

De meiden hebben eigen paarden (1 niet) en geef ze eigenlijk alleen een beetje advies. Ze vinden het leuk als ik hun les geef. We hebben wel verteld dat het allemaal op eigen risico is. Ik ga ze natuurlijk geen extreem gevaarlijke dingen laten doen en als ze niet willen dan hoeft het ook niet.

Tony, my soulmate <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:33

Krijg je betaald of ga je gewoon mee kijken en geeft dan wat tips? Volgens mij zit daar ook verschil in. Ik zou het wel even uitzoeken, want jullie kunnen dat wel afgesproken hebben onderling, maar daar zal de verzekering zich niet veel van aan trekken vrees ik.

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:35

ponyvoetbal of het vlaggenspel is ook erg leuk !

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:37

ik kijk gwn mee en geef dan tips. ik zeg dan dat ze bijv een grote volte moeten rijden en vraag waar ze dan op moeten letten enzo. :P

@lautje18: wat is het vlaggenspel? :+

Tony, my soulmate <3

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:39

Balansles is ook grappig, dan ga je aan de longe en dan soort voltige maar dan met zadel :P

L U C K Y ♥

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:03

gymnastiek te paard o.a. rondjes draaien linksom en rechtsom, linker hand rechter teen enz..., rondje om de wereld, diktrom en dan een keer draven (geheid lol), laat ze zelf eens figuren bedenken (komen ze erachter dat niet alles kan), leer en luister - vragen stellen waarom je een hoef uitkrabt of waarom moet je licht rijden op het buiten voorbeen enz...laat ze het zadel benoemen terwijl je rijd (pfff nadenken geblazen!) barrel race in stap ook erg leuk! (vooral met een ei op een lepel erbij) als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

It’s okay to dislike someone, or even to dislike someone for no reason. But it’s not okay to disrespect, degrade, and humiliate that person.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:05

Als de pony's braaf zijn: tikkertje zonder zadel!

Of Tally-Ho. Allemaal bij een letter stilstaan en zo snel mogelijk een rondje stap, een rondje draf en een rondje galop óp de hoefslag. Ga je te snel een versnelling hoger moet je een strafvolte draaien.

Tonnenrace!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:10

capopjekop schreef:
Krijg je betaald of ga je gewoon mee kijken en geeft dan wat tips? Volgens mij zit daar ook verschil in. Ik zou het wel even uitzoeken, want jullie kunnen dat wel afgesproken hebben onderling, maar daar zal de verzekering zich niet veel van aan trekken vrees ik.

Dat verzekeringen gezeur. >;)
Als dat meisje leuk een beetje 'lesgeeft' aan jonge kinderen en ze verder niets gevaarlijks laat doen en goed kijkt naar wat de paarden aankunnen en hoe ze zijn is er helemaal niets mis mee. Natuurlijk krijg je beter les van een gediplomeerd instructeur, maar ach wat? Als die kinderen maar lol hebben met hun pony.
En als er ooit iets gebeurd verzin je gewoon een ander verhaal, dat gaat ook makkelijk genoeg, neem aan dat die mensen hun 'instructrice' echt niet aansprakelijk stellen.

Ontopic:
Stoelendans te paard is heel leuk, of juist eens grondwerk doen met je paard, natural horsemanship. Zonder zadel rijden, zonder beugels rijden, bitloos rijden. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:15

Gezeur :7 Dat vind jij dan, ik wijs de ts erop om het even na te kijken. Wat ze er verder mee doet moet ze zelf weten. Meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust, dat was ik eerst zelf ook niet. Ik heb nu pas sinds een paar maanden een wa verzekering, speciaal voor mijn bijrijdster genomen (al is hij ook handig voor andere dingen uiteraard).

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:47

Zitoefenigen als de pony's gwn lopen en je niiks hoeft te doen altijd kan je zeggen handen los en schoudersknie en teen gaan doen, oren aanraken alletwee je tenen staartwortel enz.Of omstebeurten als de pony's niet los kunen lopen dat je ze vasthoudt.Of waterspelletjes, ( idd met slalommen) en dan ene bekertej water naar achter brengen slalomend en dan wie het meeste water heeft wint iets.

Karma Is A Bitch!

Yesterday is History,Today is a Gift,Tommorow is a Mystery.♥

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 13:55

Jullie hebben allemaal leuke ideeen!! Hartstikke bedankt! De lessen zullen in ieder geval niet meer saai zijn!

Tony, my soulmate <3

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:51

het vlaggenspel is dat je de bak in 3 delen verdeelt , bij de a is rood , het midden wit , bij de c blauw , en dan begin je bij wit & dan roept de instructrice bevoorbeeld rood en dan moet je dus naar het vak bij de a & zo gaat het door en dan steeds sneller , wie als laatste is is dan af en je gaat dus door totdat er 1 iemand over is (:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:12

PP ---> YRT

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:14

Voor balans: Aardappellopen (omdat eieren zo'n viezigheid geven).
Een kleine aardappel op een lepel, teugels in 1 hand en rijden maar :)
Ook dingen als een pionnenparcours.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:02

Toen ik op ponykamp was deden we ook veel leuke dingen, zoals hoofd, schouder, knie en teen, knie en teen. En dat dan ook draven en bij galop, en kan ook zonder zadel.

Ook spelletjes zijn wel leuk zoals schipper mag ik overvaren met en zonder zadel, voor hun evenwicht, maar dat is ook echt heel leuk.

Of het gallopspel

Meer weet ik zo even niet

Every great dream begins with a dreamer
Daiskee <3 sinds 3-9-11

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:04

Estafette?

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:46

Wat is het gallopspel? :)

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:49

capopjekop schreef:
Gezeur :7 Dat vind jij dan, ik wijs de ts erop om het even na te kijken. Wat ze er verder mee doet moet ze zelf weten. Meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust, dat was ik eerst zelf ook niet. Ik heb nu pas sinds een paar maanden een wa verzekering, speciaal voor mijn bijrijdster genomen (al is hij ook handig voor andere dingen uiteraard).

Mijn bijrijdster is gewoon verzekerd via mijn personen WA verzekering (nu AVP).
daar hoef je helemaal geen speciale verzekering voor af te sluiten.

Als mijn kind speelt met anderen en ze fietsen een parkourtje door de speeltuin en ze vallen/breken hun been.
Dan is mijn kind echt niet verantwoordelijk daarvoor omdat hij/zij hun een parkourtje heeft aangewezen/verzonnen.

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)

dewishet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:57

Sannexponys
Dit is het galop spel ongeveer De ruiters rijden achter elkaar in stap. De voorste gaat in galop. De opdracht is: ‘er moet altijd iemand galopperen’. Voordat de eerste achteraan is gesloten, geeft hij nummer 2 een teken dat deze in galop moet.
De opdracht kan worden:
‘er moeten altijd 2 in galop zijn
en daarna ‘er moeten altijd 3 in galop zijn’

Cheese_First

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:21

Misschien paardentikkertje, dat heb ik eens gedaan en het was super lachen :p

I love you Lucky! <3 I have a wolf heart 8-)
Make pasta, Not war! ~Italy Veneziano
Instagram: otaku_lola_pony

Linda_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:10

Misschien is een keer tikkertje of een soort estafette leuk? Of gymnastiek?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:14

Dit is een topic uit 2012 :+ ik TEM even