Instructrice

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jippyhorse

Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 18:49

Zoals sommigen al weten had ik een aantal weken/maanden terug een topic van dat mijn dressuurinstructrice me wou verplichten met sporen te rijden. Ik heb die sporen gewoon niet aan gedaan, ze deed eerst de halve les hartstikke chagrijnig tegen me omdat ik ze niet om had. Maar ik had net weer les, en ik vond zelf dat het goed ging en ze begon af en toe al netjes nagefelijk te lopen. De instructrice zei ook tegen mij ook dat ik haar goed aan het lopen had. Aan het einde van de les heeft ze blijkbaar tegen mijn moeder iets heel anders gezegd, wat ze overigens altijd doet, maar nu wil ze weer dat ik een elastiek aan haar ga hangen zodat ze als ik concours heb (wat ik pas volgend jaar mee wil beginnen) ze dan mooier aan 'rond' (hoe zij het noemt) gaat lopen ofzo. Ik vind het echt nergens op slaan en ik wil nu echt uit deze les, maar daar is mijn moeder het waarschijnlijk niet mee eens aangezien privéles te duur is, en ik wil ook niet naar een andere vereniging aangezien ik ook in een springles zit en ik dat echt een fijne les vind en we geen trailer hebben dus we moeten onder het zadel kunnen, ze is de enige die bij deze vereniging dressuurles geeft. En het is overigens wel gezellig met de mensen uit mijn les, hoewel er 2 van over een tijdje, als hun pony's verkocht zijn, wel uit de les gaan.

No matter how many mistakes you make or how slow you progress, you're still way ahead of everyone who isn't trying.

Nynke_Mandy

Re: Instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:57

Hmm, kun je niet in een andere les bij je vereniging. Waar een andere intructrice lesgeeft?

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 18:58

Nynke_Mandy schreef:
Hmm, kun je niet in een andere les bij je vereniging. Waar een andere intructrice lesgeeft?

Nee, want zij geeft alle dressuurlessen voor pony's bij deze vereniging.

No matter how many mistakes you make or how slow you progress, you're still way ahead of everyone who isn't trying.

vosje123m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:59

misschien eens naar de bestuurder van jullie vereniging stappen?

Pien(ll) we komen dr wel(ll)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:13

Vervelend zeg.. Kun je niet bij een andere vereniging?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 19:23

Arc_En_Ciel schreef:
Vervelend zeg.. Kun je niet bij een andere vereniging?

Nee, want ik zit ook in een springles waar ik niet weg wil, en deze zit in de buurt zodat we ohz er heen kunnen aangezien we geen trailer hebben.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:27

Ik zie in je sporen-topic dat dat een idee van je moeder was. Is dat misschien met dat elastiek ook zo? Op zich kan een elastiek, mits goed bevestigd, niet zo heel veel schade aanrichten. Maar kan me indenken dat je het liever zelf rijtechnisch oplost. Wat kan je pony al? Moet die alles nog leren?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:45

Sientje schreef:
Ik zie in je sporen-topic dat dat een idee van je moeder was. Is dat misschien met dat elastiek ook zo? Op zich kan een elastiek, mits goed bevestigd, niet zo heel veel schade aanrichten. Maar kan me indenken dat je het liever zelf rijtechnisch oplost. Wat kan je pony al? Moet die alles nog leren?

Mijn pony is 4. Ik vind dat nagefelijkheid uit ontspanning moet komen en met elastiek word ze naar beneden 'getrokken'.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:49

Als ik van jou was zou ik dan geen dressuurles meer nemen, misschien kan je toch soms eens een priveles van iemand anders nemen.
Ik snap je volledig en jouw bedenkingen over je instructrice zijn helemaal waar.
Ik vind ook dat een paard uit zichzelf lekker ontspannen moet lopen zonder dat er iets of iemand ligt te prutsen in zijn mond.

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:56

op die leeftijd hoort een paard eerst ontspannen op eigen benen te kunnen lopen en zoals je zelf al zegt, vanuit ontspanning komt de nageeflijkheid wel...als je pony ontspant loopt ie ook makkelijker over zijn/haar rug en dan zal ze vanzelf ook nageven. er wo0rdt tegenwoordig teveel aan de voorkant gewerkt om het paard in een houding te krijgen, maar als de achterbenen niet goed onder het paard komen en dus een beetje mee hobbelen dan zal je paard ook niet ontspannen en in balans lopen en dus de rug weg gaan drukken en als gevolg daarvan tegen de hand komen en omhoog kijken...

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:03

Wat je ook zou kunnen doen is lid worden van een tweede vereniging, waar je dan je dressuurlessen neemt. Dit is wel iets duurder dan wat je nu hebt, maar nog altijd goedkoper dan priveles. Misschien dat je ook wel kan vragen of je in de paardenles mee mag rijden, als dit een andere instructeur is.

Als laatste optie, misschien toch maar priveles, maar dan iemand zoeken die niet zo duur is, of niet zo vaak gaan.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:06

sjouk_L schreef:
Wat je ook zou kunnen doen is lid worden van een tweede vereniging, waar je dan je dressuurlessen neemt. Dit is wel iets duurder dan wat je nu hebt, maar nog altijd goedkoper dan priveles. Misschien dat je ook wel kan vragen of je in de paardenles mee mag rijden, als dit een andere instructeur is.

Als laatste optie, misschien toch maar priveles, maar dan iemand zoeken die niet zo duur is, of niet zo vaak gaan.

In de paardenlessen zitten alleen maar volwassenen en die rijden op hoger niveau dan wat ik nu doe denk ik. Dus dat is ook geen optie.

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:10

Vervelend, zeg! Even een opmerking wat betreft paardenlessen: ik was zelf 14 toen ik overging naar de paardenles in februari en heb sindsdien alleen nog maar op paarden gereden én in een volwassenenles. Ik dacht eerst ook dat het niveau heel wat hoger ligt maar dat bleek achteraf best mee te vallen. Kun je niet een keer een lesje proberen om te zien of het wat voor je is?

<3 Paardjes

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:16

Femberry97 schreef:
Vervelend, zeg! Even een opmerking wat betreft paardenlessen: ik was zelf 14 toen ik overging naar de paardenles in februari en heb sindsdien alleen nog maar op paarden gereden én in een volwassenenles. Ik dacht eerst ook dat het niveau heel wat hoger ligt maar dat bleek achteraf best mee te vallen. Kun je niet een keer een lesje proberen om te zien of het wat voor je is?

Ik heb even op de site van de vereniging gekeken wat voor dagen/tijden ze verder nog lessen hadden en er zijn twee paardenlessen van een andere instructeur en die zijn van 20.00 tot 21.00 en dat is toch echt te laat want dan zou ik om 21.00 nog 20 minuten terug naar stal moeten onder het zadel en dan ben ik pas rond 10 uur thuis.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:19

Jippyhorse schreef:
sjouk_L schreef:
Misschien dat je ook wel kan vragen of je in de paardenles mee mag rijden, als dit een andere instructeur is.

In de paardenlessen zitten alleen maar volwassenen en die rijden op hoger niveau dan wat ik nu doe denk ik. Dus dat is ook geen optie.

Ook volwassenen moeten in de B beginnen (tenzij ze natuurlijk al meerdere hoog gereden hebben, maar over het algemeen rijden die niet in de groepslessen mee) Denk dus dat dat wel meevalt. Het is toch het vragen waard.

Verder zou je rond kunnen kijken voor privéles. Misschien is er wel iemand in de buurt die een redelijk bedrag vraagt en zou je dan 1x per 2 weken kunnen lessen. Zijn vrij veel mensen die dat doen. Als het een goede instructeur is, kan die je wel huiswerk voor 2 weken meegeven.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:22

Ten eerste wat leuk dat een stalmaatje ook bokt heeft. Maar welke manege les jij dan en welke vereniging? Je mag ook pb-en in verband met slechte reclame. Maar het is jou pony dus wie bepaalt lijkt mij dan

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:53

Ik kijk het gewoon nog even aan in deze les, ik weet in ieder geval zeker dat ik niet meer met elastiek ga rijden wat ze ook zegt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:36

Jippyhorse schreef:
Femberry97 schreef:

Ik heb even op de site van de vereniging gekeken wat voor dagen/tijden ze verder nog lessen hadden en er zijn twee paardenlessen van een andere instructeur en die zijn van 20.00 tot 21.00 en dat is toch echt te laat want dan zou ik om 21.00 nog 20 minuten terug naar stal moeten onder het zadel en dan ben ik pas rond 10 uur thuis.

deze reactie had ik nog niet gezien toen ik poste... Dan valt dat advies af ja. Dat is wel laat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:37

Jippyhorse schreef:
Ik kijk het gewoon nog even aan in deze les, ik weet in ieder geval zeker dat ik niet meer met elastiek ga rijden wat ze ook zegt.

Heel goed. Zou eens in een begin van een les of zo. of vooraf een keer praten met je instructrice en dan nog een keer goed uitleggen dat je het zelf wilt doen, zonder allerlei hulpmiddelen en dat je daar graag haar hulp bij wilt hebben, maar dat je liever geen adviezen voor hulpteugels meer krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie