Ik ben samen met een vriendin gegaan, Loran.
5-8-2012
Vandaag is het kamp begonnen, de paarden werden verdeeld en ik werd ingedeeld op Pampa. Een kruising met een tinker. We hebben een buitenrit gemaakt, maar ik vond het paardje niet heel fijn om de hele week op te rijden dus heb ik een ander paardje gekregen na de rit. De volgende keer ga ik op een fjord, Ulrike.
's avonds hebben we nog een dropping gehad.
6-8-2012
Ik heb op Ulrike gereden, wat een heerlijk paardje is dat! We hebben dressuur en springles gehad. Wel jammer dat Ulrike heel veel weigerd, ze vertelden dat ze dat eigenlijk altijd doet. 's avonds hebben we nog trefbal gedaan.
7-8-2012
We hebben weer een buitenrit gemaakt. We gingen ook voltige doen, alleen dat moest zonder cap dus hebben Loran en ik niet meegedaan. We willen alleen met cap rijden. We hebben ook wat uitleg over het harnachement gehad. 's avonds hebben we nog stokbrood en marshmallows gebakken.
8-8-2012
We hebben springles gehad, ging al een stuk beter dan de vorige keer. We mochten ook een stukje mennen, met haflinger Nico. Later hebben we nog spelletjes gedaan. Je moest met je pony eerst slalommen tussen 3 banden door, dan afstappen, je cap afdoen en snoep uit een bak met water happen. Dan moest je je cap weer opdoen en zo snel als je kon weer terugrijden. Wie het eerste terug was had gewonnen. We hadden ook een springwedstrijdje, ik had helaas 15 strafpunten omdat Ulrike echt niet over een hindernis heen wilde ;p later sprong hij gelukkig wel heel goed.
9-8-2012
Vandaag gingen we eerst naar de paardenmarkt, waar ook een braderie was. Toen we weer terug waren gingen we weer wedstrijdjes doen. Wij begonnen met de spelletjes. Het was stoelendans, je moest gewoon over de hoefslag draven en als de muziek stopte moest je zo snel mogelijk naar een band toerijden en van je pony af en in de band gaan staan. Toen we nog maar met z'n drieen over waren ging het mis. Ik nam de bocht te scherp, of we gingen gewoon te hard, ik weet het niet. Maar Ulrike en ik gingen samen onderuit, mijn been lag onder hem. Gelukkig stond Ulrike gelijk weer op. Ik niet. We hebben met veel pijn mijn laars uitgekregen en toen mijn enkel gekoeld. We zijn toch naar het ziekenhuis gegaan. Het bleek dat er een breuk en een scheur in mijn been zaten. Het is nog twijfelachtig of ik wel of niet geopereerd moet, dat horen we dinsdag. Waarschijnlijk wordt het wel geopereerd... Aan de ene kant ben ik wel bang on ooit weer op een paard te gaan zitten, maar ik weet van mezelf dat ik er toch ooit wel weer op ga zitten, denk ik.
10-8-2012
Vandaag ben ik nog wel even naar de barlo geweest om afscheid van iedereen te nemen, nog even mee te doen met de bonte avond en mijn spullen te pakken. Iedereen heeft iets op mijn been geschreven. Ze hebben Ulrike nog even voor me uit de wei gehaald zodat ik haar nog even kon aaien en afscheid kon nemen. Er zijn ook nog wat foto's gemaakt toen, toen ik in mijn rolstoel zat en Ulrike naast me stond. Die plaats ik hier nog wel als ik ze heb gekregen.
Iemand leuke ideeen om iets te doen? Meestal ben ik namelijk nogal actief, ik hou niet van stilzitten...
Voor degenen die niet het hele verhaal hebben gelezen
- Mijn been zit dus vanaf mijn tenen tot aan mijn lies in het gips, en ik kan helemaal niks.
- Dinsdag hoor ik nog of ik geopereerd moet, waarschijnlijk wel

Is er iemand dit dit ook ooit heeft meegemaakt? En die het idee om ooit weer op een paard te zittenook eng vind/vond.
Ik laat dinsdag nog wel weten hoe het is gegaan en of ik nog geopereerd moet...