singel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Islien

singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:55

heeyyy

ik had een vraagje over de singel
ik heb altijd geleert eerst losjes dan even beugels op maat maken dan weer iets strakker hoofdstel omdoen en naar de bak daar goed aan singelen maar er zijn mensen die zeggen dat je gelijk weer heel strak moet doen..
hoe moet het nu echt????

groetjes

Amado7

Re: singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:56

je kan beter eerst op het eerste gaatje doen, dan even wat anders, zodat ze haar ontspant en geen lucht inneemt en dr buik uitzet ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:56

Nee, niet gelijk heel strak. Ook al denk je dat je hem heel strak doet, als je een paar stappen gelopen hebt, zit hij toch weer los, de meeste paarden blazen zich toch een beetje op.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:58

Sommige hebben er geen problemen mee andere moeten het gewoon rustig aandoen. Meestal zijn het manegepaarden waarbij je het rustig moet doen. niet in één hard aansingelen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:02

OPG -> YRT

cowgirl253

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:44

Gewoon je paard op stal losjes aansingelen (hoeft niet persee 1ste gaatje, sommige paarden hebben misschien een wat grotere singel of kleinere buik etc.) dan naar de bak gaan, een rondje stappen, singel opmaat maken, dan de beugels (dat doen wij tenminste) opstappen en desnoods als je er op zit nog even aansingelen ;)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:47

Ik doe hem op stal altijd gewoon vast, meestal 3e gaatje, hangt van singel en pony af, en dan in de bak aansingelen, beugels op maat maken, even stappen, weer even voelen of hij strak genoeg zit, anders aansingelen. En na het draven voel ik ook altijd nog even..

belletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:02

je mag zeker niet de singel gelijk strak aansingelen zo heb je kans dat je paard zadelangst krijgt en dan sta je verder van huis je kan dus best gewoon een beetje aansingelen en dan een paar rondjes stappen en dan verder aan singelen !!!!!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:16

belletjes schreef:
je mag zeker niet de singel gelijk strak aansingelen zo heb je kans dat je paard zadelangst krijgt en dan sta je verder van huis je kan dus best gewoon een beetje aansingelen en dan een paar rondjes stappen en dan verder aan singelen !!!!!

Zadelangst. :')

Ik singel in principe zo strak aan dat ik op kan stijgen zonder dat het zadel verzakt, en dan singel ik na een paar rondjes nog een keer aan terwijl ik erop zit. Is makkelijk te doen met een vzh of springzadel, met een dressuurzadel wordt het lastiger.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:36

Ik doe het altijd zo dat ik mijn singel in het begin best strak doe,
En dat je hem in de bak dan aansingeld.
Nooit kommentaar op gehad, hahah