Wat is recreatief rijden??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuhh123

Wat is recreatief rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:23

Het is misschien een hele domme vraag maar wat is recreatief rijden?
Ik wil niet dom overkomen hoor maar ik hoor het zo vaak en lees het vaak maar heb geen idee wat het nou eigenlijk echt is.
Ik hoop dat jullie het me willen uitleggen

paarden2704

Re: Wat is recreatief rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:43

maakt niet uit hoor je kunt het beter vragen dan er mee blijfen zitten toch.
recreatief rijden is dat je lekker buiten gaat rijden in de bak lekker rustig aan.
geen wedstrijden dat soort dingen dat is wat ik met mijn pony ook doe.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:44

ik versta onder recreatief rijden: geen wedstrijden rijden, maar voor de rest wel springen, dressuur, bos in etc.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:45

Recreatief is erg breed. Voor mij is iemand die geen wedstrijden rijdt en ook geen wedstrijdambitie heeft een recreatie ruiter.
Of je nou alleen maar in de bak, alleen maar buiten of een combinatie van rijdt maakt in mijn ogen dan niet uit.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:46

Paardrijden omdat je het leuk vindt, maar niet vanuit professioneel oogpunt. Imho zijn ruiters die wel wedstrijden rijden, maar dit niet professioneel doen, ook recreatie ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:47

Molfre schreef:
Paardrijden omdat je het leuk vindt, maar niet vanuit professioneel oogpunt. Imho zijn ruiters die wel wedstrijden rijden, maar dit niet professioneel doen, ook recreatie ruiters.

Jij denkt er hetzelfde over als ik :j

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:48

Oh oke, bedankt :)
Ja ik dacht ik kom misschien overdreven dom over als ik dat niet weet maarja.
Heel erg bedankt allemaal :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:50

paardrijden omdat je het leuk vind idd... niet perse de druk van wedstrijden en lekker val alles doen.
toch vind ik recreatief rijden ook wel bij wedstrijden hoort ... gewoon eens een keer zegmaar maar niet elke week ofzo

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:52

Voor mij zijn het mensen die veelzijdig rijden, springen, buitenrijden, dressuur maar allemaal niet met de ambitie om in één ding uit te blinken, gewoon alles doen waar je je paard voor gebruiken kunt!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:56

In mijn ogen iemand die:
Geen wedstrijden rijd
Beetje rondhobbelt in de bak (kan natuurlijk ook wel dressuurmatig bezig zijn of met springen)
Iemand die veel zonderzadel (eventueel ook zonder hoofdstel) (daarmee bedoel ik dus niet echt bezig is met het serieuse werk)
Iemand die gewoon lekker door het bos rijd en het enige wat hij/zij wil is lol met je knol.

Dat is in mijn ogen een recreatieve ruiter.
Maar sommige die wedstrijden rijden neem ik nou ook niet altijd bepaald serieus als wedstrijdruiter.
(meer kwa training van het paard en rijstijl (of gewoon niet tot nauwlijks les heeft kan ook))

Ik vind het lastig uitleggen dus niet beledigt bedoelt naar recreatieve ruiters toe ;) .

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:04

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recreatie

Dit zegt wikipedia over recreatie. Ik kan me hier wel in vinden. Dus paardrijden voor de ontspanning (wel met inspanning).
Een wedstrijd ruiter heeft al snel een bepaald doel voor ogen dat daadwerkelijk behaald moet worden. Een recreatie ruiter kan ook doel voor ogen hebben, maar zal rijden voor de ontspanning en niet omdat het perse moet, of omdat er getrained moet worden.

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:07

Je kan ook een recreatie ruiter zijn als je werk gewoon wat wedstrijden rijd, maar niet echt intensief, vaak zie je o wedstrijden ook wel aan de pony's of het recreatie ruiters zijn of niet

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:29

Ik vind het paardrijden, zo lang je er niet voor betaald wordt.
Zo voelde het voor mij ook. Toen ik nog voor de verkoop voor een ander reed was het niet meer alleen maar ontspanning, maar nu ik alleen voor mezelf rijd ben ik de enige, die onder mijn doen en laten lijd en dat vind ik recreatie.
Betaald worden is beroeps/professioneel of iets in die trant.
Verder is het recreatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:40

caresje schreef:
In mijn ogen iemand die:
Geen wedstrijden rijd
Beetje rondhobbelt in de bak (kan natuurlijk ook wel dressuurmatig bezig zijn of met springen)
Iemand die veel zonderzadel (eventueel ook zonder hoofdstel) (daarmee bedoel ik dus niet echt bezig is met het serieuse werk)
Iemand die gewoon lekker door het bos rijd en het enige wat hij/zij wil is lol met je knol.

Dat is in mijn ogen een recreatieve ruiter.
Maar sommige die wedstrijden rijden neem ik nou ook niet altijd bepaald serieus als wedstrijdruiter.
(meer kwa training van het paard en rijstijl (of gewoon niet tot nauwlijks les heeft kan ook))

Ik vind het lastig uitleggen dus niet beledigt bedoelt naar recreatieve ruiters toe ;) .

Dit vind ik een beetje kort door de bocht.
Natuurlijk hoort dat wat je hier boven zegt onder het recreatie rijden. Maar ik vind dat je met recreatie rijden nog veel meer kunt doen. Je hoeft niet enkel zonder zadel rond te hobbelen, je kunt ook serieus dressuren (les of zelf) omdat je dit leuk vind of omdat je je paard fit en sterk wilt houden. Je hoeft niet enkel rond te hobbelen in het bos, maar je kunt ook echt een lekkere buitenrit maken. Ik denk dat je als recreatie ruiter niet bezig bent met alleen maar presteren, maar wel lekker (fanatiek) met je paard wilt rijden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:54

Dit is een topic van vijf jaar geleden, ts heeft vast al veel bijgeleerd. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:26

:Y)
MirandaFuego schreef:
Dit is een topic van vijf jaar geleden, ts heeft vast al veel bijgeleerd. :D

Klopt. Maar ik vind het een leuke discussie om weer aan te wakkeren! :D