Schleich paarden repainten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pebble2000

Schleich paarden repainten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:38

n.a.v. het topic [YRT] Schleich paarden [deel 9] en n.a.v. _roodvos_ wordt er op Young Rider Talk een centraal topic over repainten gemaakt.
Citaat:
het huidige repainterstopic in de huiskamer, daar moet je 25 nuttige berichten voor hebben. daardoor kunnen veel repainters hun creaties daar niet showen. in het schleichtopic mag het ook niet, want er is al een repainterstopic, en we moeten het daar posten. maar dat kan dus niet. verder worden de meeste mensen daar een beetje gek van het continu antwoorden op vragen zoals: welke verf moet ik gebruiken? die vraag word een keer per 3 bladzijdes opnieuw gestelt. om het schleichtopic repaintvrij te houden is dus dit topic gemaakt.

de regels:
- Niet off-topic gaan
- Niet dubbel posten, gebruik de wijzig knop als je nog iets toe wilt voegen
- geen fotos quoten, het mag wel in een link

repainten en customizen:
- repainten met pastel http://www.youtube.com/watch?v=nFr72xCSZlU
- hoe je een appelschimmel maakt http://www.youtube.com/watch?v=Z3t9yrlK ... re=related
- met acrylverf http://www.youtube.com/watch?v=e7W3g89N ... re=related
- Hier een handig topic voor de basis van repainten (door bonjoy): [UK] [ART][WIP] Schleich repaint Lippizaner
- Hier een website waar uitgelegd wordt hoe je ogen kunt schilderen (van Telpeva): http://migaria.com/tutorial/ogentutorial.html
- we hebben ook nog een huiskamer topic: [HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

het veranderen van de stand:
- Door middel van warm water: http://www.youtube.com/watch?v=EqEmrtPX4Po (door XDeena)
Het te verbuigen deel onder de warmen kraan houden tot het soepel wordt,
dan het deel in de juiste houding buigen en afkoelen onder de koude kraan.
- Door middel van een aansteker: http://www.youtube.com/watch?v=UDXpRIr-ALg (door bonjoy)
Het te verbuigen deel verhitten door de vlam er langzaam overheen te bewegen (bij stilhouden heb je meer kans op verbranden/ gesmolten plekjes)
daarna in de juiste stand zetten en afkoelen onder de koude kraan
- Door middel van een föhn:
Het te verbuigen deel verhitten door de föhn erop te richten. daarna in de juiste stand zetten en afkoelen onder de koude kraan
- Door gebruik te maken van zelfhardende klei: als DAS klei, Epoxy (of Green Stuff, vraag Telpeva)

veel plezier in het topic!
Laatst bijgewerkt door pebble2000 op 25-07-12 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:53

Volgensmij is hier al een centraal topic over..

Iig. heb ik deze week pastelkrijtjes gekocht, wsl in de vakantie nog even matte vernis halen en ik kan beginnen met mijn 3e repaint :)

Mijn 2e kan je trouwens vinden op mijn site (zie OS)
wil graag een simpele kleur voor mijn 3e repaint iig. wie weet iets?

@onder me wsl op de hannoveraanmerrie (dresuurpaard)
Anders op de pinto hengst of op de oude shet hengst..
Laatst bijgewerkt door _Marell op 25-07-12 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

pebble2000

Re: Schleich paarden repainten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:54

Op welk paard wil je het doen dan? Wel leuk. :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:18

zo, hier ben ik dan. wat nog even vertelt moet worden, wat ik mis in de opening, is waarom we het topic aangemaakt hebben.
het huidige repainterstopic in de huiskamer, daar moet je 25 nuttige berichten voor hebben. daardoor kunnen veel repainters hun creaties daar niet showen. in het schleichtopic mag het ook niet, want er is al een repainterstopic, en we moeten het daar posten. maar dat kan dus niet. verder worden de meeste mensen daar een beetje gek van het continu antwoorden op vragen zoals: welke verf moet ik gebruiken? die vraag word een keer per 3 bladzijdes opnieuw gestelt. om het schleichtopic repaintvrij te houden is dus dit topic gemaakt.

mijn eerste custom op een schleichpaard is af: de falabellahent is voorzien van een hanekam. foto's volgen, ik heb nu geen zin in fotograferen....
gestippelt is niet moeilijk. je verft 'm gebroken wit, je pakt een leuk donker kleurtje en met het puntje van je kwast zet je er stipjes op. even laten drogen en jekan aan de afwerking beginnen. je kan 'm ook eerst helemaal afmaken en dan de stipjes er op setten. maar dat word wel minder mooi, en je moet niet vergeten dat een appaloosa gestreepte hoeven heeft.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:17

Het is nu een beetje dood hier... :+

Ik ga wss pastel kopen om het andalusier veulen te repainten!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:57

behoorlijk ja..
ik moet voor overmorgen een brindle kat gerepaint hebben, en hij staat nu in de grondlaag...
mar hoe o hoe maak ik een brindle? ik heb acryl en pastel.

en misschien ff een linkje plaatsen in het schleichtopic, of had je dat al gedaan?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 09:36

O, dat nog niet, zal ik ff doen.

Kan je niet om uitstel vragen?

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:29

Hey ik ben er ook, ik zag de link in het schleich paarden topic.

Ik ben ook van plan een brindle te maken, op de friese hengst. Ik heb acryl verf en pastel.
(Misschien ga ik er zelfs een custom van maken?) Maar ja mijn 1e repaint had een te dikke laag verf dus die ga ik nu opnieuw doen

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 10:31

Miss als je het met water verdunt dat het dan minder dik wordt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:03

Leuk dat mijn tutorial in de OP staat :D!

Iedereen veel succes, en vooral ook veel plezier toegewenst in dit topic!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:19

ik heb 'm nu is de lichtste kleur geverfd, en ben er met een dun penseeltje de donkere plekken op gaan tekenen, en dan met pastel flink aanpassen.
en anders is het gewoon een fantasiekat. het is niet heel duidelijk een brindle, maa ik denk wel dat het er een is. heeeel vervelend.
https://plus.google.com/photos/11522201 ... 5Lbej8bmLQ
dit is 'm
uitstel: we zien elkaar een keer in het halfjaar ofzo dus nee... want ze was eigenlijk in april jarig...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:11

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:32

Het is niet de bedoeling om een ander topic aan te maken. De reden waarom de 25 berichtenregel is ingelast kun je lezen in de regels van Bokt. Hier een slotje.