Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 15:55

Hallo, Hoop dat het hier goed staat :o

Ik heb een vriend (nu ex)gehad, hij is kamper en zijn oom is de vorige eigenaar van mijn paard.
Mijn moeder wilde niet meer dat ik met hem omging omdat hij te oud was en hij ook kamper is.
Natuurlijk vond hij dat niet zo leuk en toen ik heb savonds ging smsen dat hun pony bekapt moest worden omdat ze echt niet meer goed liep,toen werd ik boos terug gebeld door zijn oom dat ik niet zo bijdehand moest gaan doen en hoe ik er bij kwam dat mijn paard (wat ik van hun gekregen had) inneens van mij zou zijn en niet meer van hun.
Want hun zouden haar papieren hebben terwijl ze nieteens een chip had toen ik haar kreeg.
Waarop ik zei dat het me speet en gewoon het beste wilde voor de paarden,maar dat mijn Tuck nu toch echt van mij was.
Daarna nog door mijn ex gebeld en kreeg ik te horen dat als ik Tuck uit de wei haalde echt problemen zou krijgen. (als je ruzie hebt met kampers laat je het wel )
Ik heb 9 maanden voor haar betaald en gezorgd.
Dierenarts kosten,stallingskosten en hoefsmid is allemaal door mij betaald.
Ik kreeg als antwoord dat ik zo snel mogelijk mijn spullen moest gaan pakken en wegwezen.
De volgende dag de meeste spullen opgehaald,de rest paste niet in de auto.
Doordat ik het even niet meer aankon om bij de wei te komen wilde ik een week later mijn andere spullen ophalen.
Die middag werd ik nog gebeld dat mijn kist in het water lag met de spullen er nog in.
Hoe kom je op het idee om mij zo terug te pakken dacht ik, alleen omdat ik niet meer met je om mag gaan..
Kist eruit getrokken,spullen in de auto,afschijd genomen van mijn paard en nog even duidelijk gemaakt dat ik dit niet pikte.
De dagen erna werd mijn moeder iedere keer gebeld door een onbekend nummer,paar keer overlaten gaan en dan ophangen,natuurlijk wist ik gelijk dat dit mijn ex was.
Naar de politie gegaan om te vragen of ze het nummer konden achterhalen, wilden ze niet omdat het niet erg was en dat we maar een ander nummer moesten nemen.
Daarna een tijdje niets gehoord totdat ik gister van een vriendin te horen kreeg dat mijn ex met een vriend achter haar aan hebben gezeten met een scooter.
Ik vond dit echt te ver gaan en zit er echt over na te denken toch aangifte te doen ookal krijg ik er misschien meer problemen mee.
Maar ik denk dat ik niet genoeg bewijs heb omdat ik stalling en hoefsmid contant betaald heb.
Ik kijk altijd als ik op de fiets zit of er ergens een kamper loopt/rijd,ik durf niet meer alleen over straat en mis mijn paard verschrikkelijk.
Tucker is in die tijd dat ik er niet meer ben geweest ontzettend aangekomen,ze blijven haar maar voeren en na een paar waarschuwingen van mij dat ze nogsteeds van mij is en dat ik niet wil dat ze bijgevoerd word dringt het eindelijk een beetje door.

Ik heb respect voor jullie als je alles begrepen hebt !

pebble2000

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:02

Jeetje wat erg! :oo het is toch echt jou paard.. Ik zou toch maar even bij de politie langsgaan.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:04

tucker staat toch in die wei bij kitty? ik rij in die bak er naast met die zwarte. dan heb ik de goede namelijk voor me ;p. jeetje, wat naar voor je. is ze nou officieel nog wel van jou? want als dat zo is kun je zeker weten naar de politie gaan. ik zou ook niet weten wat je verder kunt doen.. heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:04

Op wiens naam staat de pony?
Als deze op de jouwe staat kan je Tuck gewoon pakken hoor, dan kunnen ze je niks maken.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:05

wat naar allemaal, ik snap heel goed dat je hem mist. en het is heel rot dat je zo lang voor alles hebt betaalt maar er nu niets voor terug krijgt.

ten eerste is het erg raar dat het paard nooit is gechipt. misschien hebben ze je daar al voor de gek gehouden. misschien was het gewoon een plannetje om jou voor de kosten op te laten draaien.
misschien zou je met afschriften nog kunnen bewijzen dat jij voor alles hebt betaalt. maar je hebt niet echt een punt. want er staat nergens dat dat paard ook echt ooit van jou was.

als ik jou was zou ik het laten varen en een ander paard zoeken, Als je nu al bang bent om over straat te gaan zou ik niet nog meer problemen gaan maken. ik weet niet of je die man uit Limburg ook hebt gezien? die hebben ze ook het huis uit getreiterd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:05

Ik heb wel een beetje een idee van wat je bedoelt maar je wilt je paard dus eigenlijk terug?
Je zegt dat je ze gekregen hebt? Dus gewoon gratis? Dan wordt het lastig als dat niet op papier staat.
Maar in ieder geval succes ermee is nooit leuk.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:05

idd dat is mijn Tuckertje :D
Vind het altijd leuk om naar jullie te kijken :o

Dat is t nou juist, officieel zou het toch zo zijn dat je na een half jaar betaald te hebben automatisch eigenaar word?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:07

sharontucker schreef:
idd dat is mijn Tuckertje :D
Vind het altijd leuk om naar jullie te kijken :o

Dat is t nou juist, officieel zou het toch zo zijn dat je na een half jaar betaald te hebben automatisch eigenaar word?

Dat is niet echt officieel heb ik me laatst laten vertellen.
Daarnaast hoe heb je altijd betaald contant of over de bank?
Verder staat de pony bij hun dus kunnen ze het net zo goed op lease/huur steken natuurlijk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:08

Naar verhaal zeg. Heb jij destijds dat paard gekocht van zijn oom? Heb je hier bewijs van, of is dit handje contantje gegaan?

Edit: ik zie net dat je het paard gekregen had. Dan heb je denk ik een moeilijke zaak. Want zie dan maar eens te bewijzen dat het echt jouw paard is, en dat het geld wat je maandelijks betaalde (wat ik vrees contant ging) niet was voor het leasen van het paard oid.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 12-07-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:08

Kampers zijn idd niet het meest makkelijke volk als je ze( in hun ogen) onrecht aan hebt gedaan.
Pas in ieder geval goed op wat je zegt en probeer hem eens aan te spreken, misschien wordt hij door de rest opgehitst.
Succes.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:09

ik het verhaal begrepen! Maar wat is een kamper?

Echt Verschrikkelijk naar voor je!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:10

Diegene die kan aantonen wie de afgelopen 6 maanden voor het onderhoud heeft betaald is de wettelijke eigenaar van het paard. Dus als jij alles kunt aanttonen en je er een zaak van wilt maken heb je kans dat het paard aan jou kan worden toegewezen.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:10

ik hoop dat dit verhaalgoed afloopt, wat een rot situatie zeg !! jij hebt zelf kennelijk geen papieren of bewijs dat Tuck van jou is, zullen hun die wel hebben of zullen ze bluffen met de papieren..
erge lastige situatie.. :?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:10

Ze staat niet echt bij hun,zij hebben hun pony in een weiland ernaast staan.
We huren allebij een andere weiland.

Ik heb jammergenoeg contant betaald.
Dierenarts kosten voor de koliek en inentingen heb ik wel afschriften van.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:11

het is echt een leuk beestje hoor, samen zijn jullie ook zo leuk! dankje wel! leuk om te horen haha.
daar weet ik eigenlijk niet zo veel van.. je zou het altijd even kunnen informeren en wat je wel en niet mag doen nu.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:12

love_Soraya schreef:
ik hoop dat dit verhaalgoed afloopt, wat een rot situatie zeg !! jij hebt zelf kennelijk geen papieren of bewijs dat Tuck van jou is, zullen hun die wel hebben of zullen ze bluffen met de papieren..
erge lastige situatie.. :?

Ik denk dat ze bluffen, ze zeggen ook dat ze Tuck hebben kunnen verkopen voor €4000,- :=

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:12

wat is een kamper? :o

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:14

Iemand die woont in een woonwagen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:14

nomarjet schreef:

Iemand van het kamp

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:14

je schrijft eerst dat je het paard van hun gekregen hebt, en later dat je contant betaald hebt (of bedoel je niet contant betaald voor het paard?)

In geval van paarden heb je gewoon een probleem als je bij de overname geen papier hebt gemaakt met beide handtekeningen erop.

Dit kan heeeel lang gaan duren (als je al ooit gelijk krijgt) en ik denk dat je je de moeite moet besparen, het gevecht niet moet aangaan (zeker niet met die specifieke types) en beter zelf een paard kunt kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:15

nomarjet schreef:

Mensen die in sta caravans wonen bij elkaar op het kamp.

Maar ik ken ook kampers die intussen gewoon in woonhuizen wonen. Ga er zelf ook mee om

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:17

Betaald aan de omkosten voor Tuck.
Tja, daar heb ik ook over nagedacht en heb me er ook bij neer gelegd dat ik haar niet meer terug ''mag'' zien.

Maar sinds gister ben ik er toch wel weer mee bezig geweest en toch over na gaan denken om naar de politie te gaan.

Kampers zijn heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:18

iemand die op een kamp woont....

als jij alleen al die tijd betaald hebt voor onderhoud en het paard gratis gekregen hebt en niks op papier hebt staan heb je helaas geen poot om op te staan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:18

de politie kan hier ook niets mee.

Bij paarden geldt gewoon: je hebt geen wettenlijke overdracht of iets dergelijks, zoals je bij auto's bijvoorbeeld wel hebt. Dus ook de politie kan niet zomaar zeggen dat het jouw paard is.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:19

Tja, dit wordt moeilijk. Je bent, als ik je profiel zie, 14 jaar. Wat vinden je ouders ervan? Steunen ze jou in het terug krijgen van je paardje? Staat er iets op papier,heb je betalingsbewijzen van het onderhoud van het dier, kun je het dier meenemen of staat het op hun terrein achter slot en grendel?..... allemaal erg belangrijk als je aangifte bij de politie wil doen van diefstal van je paard. Het dier is niet gechipt? Paspoort is er dan ook niet....Ik vrees dat je echt afscheid van het idee moet nemen, dat Tucker van jou is. Heel verdrietig voor jou.

Oh ja, laten we niet alle "kampers" over één kam scheren.