Verwaarloosde Bobbes :'(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is de manege (deels) schuldig?

JA! 100 % !
5 (4%)
Een beetje, ze hadden zelf kunnen zien dat hij niet naar Jeugland moes
18 (17%)
Nee, zekerweten niet! 100 % Schuld van jeugdland
81 (77%)

Totaal aantal stemmen: 104

MarMarieke

Verwaarloosde Bobbes :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 15:45

Hoi mensen,

Ik had vandaag toch zoiets naars meegemaakt. Ik ging gewoon huilen.
Ik zal beginnen bij het begin.
Bobbes is een shetlander van inmiddels 30 jaar. Hij stond eerst jaren op mijn manege, maar na een tijdje moest hij weg en had de manege hem weggegeven aan jeugdland. We dachten dat hij daar een goed leven had. 2 weken geleden was nog iemand van de manege naar hem gaan kijken. Alles zag er wel redelijk uit. Maar gisteren (Vrijdag 6 juli 2012) was het raak. Een vriendin van mij ging met haar klas naar jeugdland. Waar Bobbes stond. Hij was er vreselijk aan toe. Hij had wormen, super dun, kon nauwelijks op z'n benen staan etc. Hij leek een skelet met een velletje eroverheen.
Fee had foto's van hem gemaakt en op twitter gegooid. Andere vriendinnen van haar en mij hadden dat gezien en lieten het aan de manege zien, hoe het eraan toe ging met Bobbes. De manege vond het verschrikkelijk en werden woedend. 2 weken geleden was er namelijk nog iemand gaan kijken en zag hij er goed uit. Ze snapten niet hoe dit zo kon gebeuren. Waarschijnlijk speelde het al langer van die wormen maar was het nog niet zichtbaar.
Een mevrouw van de manege ging meteen naar jeugdland toe en werd woedend op die mensen en zei dat dit ernstige verwaarlozing was. Vandaag, ging Natascha (Stalhoofd) naar jeugdland toe om hem op te halen. We wilden hem terug. De vrouw wilde hem niet geven dus belde Natascha de politie, 5 politie auto's kwamen. Natascha kreeg Bobbes mee. Hij kon niet echt in te trailer omdat hij anders ging liggen (Ik weet niet hoe ze dat hebben opgelost) Uiteindelijk kwam ze met Bobbes aan op de manege. Alle kinderen kennen Bobbes heel goed. De dierenarts kwam en overal stonden huilende kinderen (Inclusief ikzelf) :') De dierenarts ging Bobbes onderzoeken en hij moest aan het infuus. Toen ging ik naar huis want ik kon het niet bepaald meer aan. Al die huilende mensen die zielige Bobbes.

Bobbes was de eerste pony die ooit op de manege heeft gestaan.
Ik wilde dit graag even van me af schrijven :(:)
Reacties zijn welkom.
Hebben die mensen van jeugdland geen hart ofzo? Hij kreeg 1 handje biks per dag. Geen gras hooi kuil NIKS!

Groetjes

shilady

Re: Verwaarloosde Bobbes :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:48

Ik snap niet waarom ze er allemaal kinderen en derde bij laten
zoiets moet prive gebeuren wat heeft die pony er nou aan dat er allemaal jankende mensen bij hem in de buurt zijn ???

Ik hoop dat hij gauw opknapt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:50

Ik vind het maar een raar verhaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:57

Ik vind het vreemd dat de manege allemaal kinderen die overstuur zijn bij een doodzieke pony laten. Stuur die kinderen weg, die stoken elkaar alleen maar op, en die pony heeft er niets aan.

Een pony kan ook niet in 2 weken van 'ziet er goed uit' naar een uitgemergeld velletje gaan.

Raar verhaal dus.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:07

Ik weet ook niet hoe het gebeurd is. En die kinderen waren wel minimaal 12 jaar oud. Als jullie een foto willen zien moeten jullie op twitter bij de favorites van @MarMarieke kijken...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:16

Ik denk dat het niets uitmaakt of de kinderen 12 of 5 zouden zijn, de pony heeft niets aan jankende kinderen, de DA heeft niets aan jankende kinderen, de eigenaar heeft niets aan jankende kinderen: wegwezen.

En om op twitter te kunnen kijken moet je een twitteraccount hebben.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:18

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat het niets uitmaakt of de kinderen 12 of 5 zouden zijn, de pony heeft niets aan jankende kinderen, de DA heeft niets aan jankende kinderen, de eigenaar heeft niets aan jankende kinderen: wegwezen.

En om op twitter te kunnen kijken moet je een twitteraccount hebben.

Je kan ook zonder twitter account op twitter kijken ;) En die kinderen raakte de pony niet aan. Ze keken van 10 m afstand. Die kinderen kon je niet wegsturen. Anders zouden we weg moeten van de manege en er waren gewoon lessen.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:46

Achteraf inderdaad niet zo verstandig om kinderen in de buurt te laten. Dat kan al gauw te veel zijn voor een (zieke) pony, en lijkt me ook niet fijn voor een veearts/eigenaar.
Maar dat is natuurlijk achteraf gezien ..

TS; ik hoop dat hij er snel bovenop komt!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 09-07-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:54

Waarom geeft iemand een pony van 30 jaar oud weg? Aan een zorgboerderij? Zorg voor een oude pony is een hele verantwoordelijkheid.
Sneu dat de pony er zo aan toe is nu. Hoop dat het snel beter met hem gaat.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:23

Dit is helaas geen pennyalarm!

Ik snap dat Marieke dit topic heeft geopend, ze is net als alle andere kinderen erg geschrokken van Bobbes. Ik zelf zal het verhaal ook nog even proberen toe te lichten en verder aan te vullen.

De manege is een vereniging. Al sinds het begin van de vereniging is Bobbes manegepony. Ik rij nu 8 jaar bij de vereniging, Bobbes is al die tijd al met pensioen geweest. Af en toe werd hij nog gebruikt, maar niet veel omdat hij geen plezier meer had in het werk. Afgesproken is toen dat Bobbes mocht blijven, ondanks dat hij geen geld meer opleverde. Bobbes was en is nog steeds de manegemascotte.

Anderhalf jaar geleden kreeg de manege het aanbod om Bobbes over te dragen aan de kinderboerderij jeugdland. Hij zou daar komen te staan met een andere Shetlander. Hij mocht daar lekker hele dagen buiten lopen en zijn oude dag slijten. Dit aanbod leek heel goed! Heel regelmatig gingen er ook mensen naar Bobbes kijken, of het nog goed ging. Al die tijd ging het goed, maar nu dus niet meer. De beheerder kon het niet begrijpen dat het zo ver is gekomen, daarom hebben ze hem vandaag opgehaald. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het vreemd vinden dat Bobbes weg is gegaan, maar zoals ik al zei, het leek een heel mooi aanbod!

Toen Bobbes vandaag weer bij de manege aankwam waren er inderdaad een hoop kinderen die overstuur waren, maar mijn inziens heeft Bobbes hier geen last van gehad. De DA en de beheerder zijn naar een rustig stalgangetje gegaan en hebben hem daar onderzocht (Bobbes had 40 graden koorts...) Daarna is Bobbes op stal gezet met een plukje eten. De DA heeft medicijnen voorgeschreven en hij komt morgen opnieuw kijken. Ook vanavond en vannacht gaan nog mensen naar Bobbes kijken. Kortom, er wordt alles aan gedaan om hem weer beter te maken. Wat wel duidelijk is, is dat hij niet meer terug gaat! De politie heeft ook gezien in wat voor staat Bobbes is en er wordt werk van gemaakt.

Voor de geïnteresseerden nog wat foto's:
Bobbes begin 2006 (met mij erbij, als 10 jarig meisje :=)
https://lh4.googleusercontent.com/-D9PJ ... 1%2529.JPG

En Bobbes vandaag :(:)
https://lh6.googleusercontent.com/-8BOp ... Bobbes.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Wqs_ ... %25202.jpg

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:43

Arm beestje.. :(:)
Ik hoop voor jullie dat hij er snel weer bovenop komt! Maar dat zal wel :)
Laatst bijgewerkt door Jitske op 09-07-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:09

Ik kon me voorstellen dat een jonge meid hier ontzettend van schrikt, wat erg dat de pony zo achteruit is gegaan daar... Ik duim voor iedereen van de vereniging dat hij er weer bovenop komt en nog een poosje mag genieten van zijn pensioen daar!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 09-07-12 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd.

faroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:32

Het is diep treurig dat mensen zo met de pony zijn omgegaan! :(
Hoop dat het nog niet te laat is voor bobbes, en dat het arme beestje gauw op gaat knappen.
Er wordt in iedergeval nu alles aan gedaan, succes en sterkte voor iedereen die met Bobbes te maken heeft!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:36

Jeetje, ik zag de titel en ik dacht op de een of andere manier dat het om 'onze' Bobbes ging :P Ik kom al m'n hele leven op die manege en Bobbes is er inderdaad vanaf het allereerste begin! Dit is echt absoluut niet fijn, schrok me dood van de foto's :(:) Maar Bobbes is nu terug op zn oude vertrouwde plekje en ik hoop nu echt dat het beter gaat met m'n knuffelbeest..

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:54

Aah arme pony!
Ik hoop dat hij snel weer beter word :(:)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:58

Wat triest zeg. Hopelijk komt Bobbes er snel weer bovenop. :(:)
_Sofie, dankjewel voor de duidelijke uitleg, 'k snap het verhaal nu ook wat beter.
Dat de manege die kinderen erbij heeft gelaten is achteraf gezien misschien niet zo handig geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat ze gewoon graag wouden weten hoe het met de pony ging omdat ze erg bezorgd waren. Ik lees ook dat de pony er geen last van had dus zo erg zal het nou ook weer niet zijn geweest.
Sterkte TS!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:17

Het is inderdaad niet handig dat er veel kinderen bij waren, maar bij een manege op een zaterdag is dit niet te voorkomen. Zaterdagen zijn altijd druk, en als de "mascotte" dan in zo'n toestand terugkomt, dan is dat natuurlijk helemaal erg. Maar zoals ik zeg, ze zijn snel naar een rustig stukje gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:22

Wat een sneu hoopje zeg. -O- (Het was trouwens wel een mooie pony vroeger) Hopen dat hij erbovenop komt dan maar. :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:30

Hopelijk herstelt de pony zodanig dat hij weer lol in zijn leven krijgt. Logisch dat je je doodschrikt als je hem zo aantreft.. Arm dier. :(:)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:38

Wat super sneu zeg. Arm beestje !
Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.
Laatst bijgewerkt door Jitske op 09-07-12 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reacties verwijderd.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:53

Ik hoop dat het snel beter gaat met de pony. Wat ziet hij erg slecht uit.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:24

Wat zielig hoopje shetlander, hopelijk knapt hij snel op!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:28

Dit is maar 1 kant van het verhaal.
Tevens kan het nu eenmaal zo zijn dat een oude pony met moeite nog op gewicht te houden is.
Ik ben benieuwd of iemand het verhaal van de andere partij weet. (een objectief persoon)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:32

Ach wat sneu... hopelijk komt het weer goed met hem!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:47

ah gut, arme pony.
Wat een geluk dat er iemand was gaan kijken daar