Ik had vandaag toch zoiets naars meegemaakt. Ik ging gewoon huilen.
Ik zal beginnen bij het begin.
Bobbes is een shetlander van inmiddels 30 jaar. Hij stond eerst jaren op mijn manege, maar na een tijdje moest hij weg en had de manege hem weggegeven aan jeugdland. We dachten dat hij daar een goed leven had. 2 weken geleden was nog iemand van de manege naar hem gaan kijken. Alles zag er wel redelijk uit. Maar gisteren (Vrijdag 6 juli 2012) was het raak. Een vriendin van mij ging met haar klas naar jeugdland. Waar Bobbes stond. Hij was er vreselijk aan toe. Hij had wormen, super dun, kon nauwelijks op z'n benen staan etc. Hij leek een skelet met een velletje eroverheen.
Fee had foto's van hem gemaakt en op twitter gegooid. Andere vriendinnen van haar en mij hadden dat gezien en lieten het aan de manege zien, hoe het eraan toe ging met Bobbes. De manege vond het verschrikkelijk en werden woedend. 2 weken geleden was er namelijk nog iemand gaan kijken en zag hij er goed uit. Ze snapten niet hoe dit zo kon gebeuren. Waarschijnlijk speelde het al langer van die wormen maar was het nog niet zichtbaar.
Een mevrouw van de manege ging meteen naar jeugdland toe en werd woedend op die mensen en zei dat dit ernstige verwaarlozing was. Vandaag, ging Natascha (Stalhoofd) naar jeugdland toe om hem op te halen. We wilden hem terug. De vrouw wilde hem niet geven dus belde Natascha de politie, 5 politie auto's kwamen. Natascha kreeg Bobbes mee. Hij kon niet echt in te trailer omdat hij anders ging liggen (Ik weet niet hoe ze dat hebben opgelost) Uiteindelijk kwam ze met Bobbes aan op de manege. Alle kinderen kennen Bobbes heel goed. De dierenarts kwam en overal stonden huilende kinderen (Inclusief ikzelf)

Bobbes was de eerste pony die ooit op de manege heeft gestaan.
Ik wilde dit graag even van me af schrijven

Reacties zijn welkom.
Hebben die mensen van jeugdland geen hart ofzo? Hij kreeg 1 handje biks per dag. Geen gras hooi kuil NIKS!
Groetjes