Beetje domme vraag.. Staartriem

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beetje domme vraag.. Staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:40

Heey, misschien hele domme vraag, maar wat is de functie van de Staartriem? Een pony van onze manege heeft t ook, maar waarom eigenlijk?

# weet niet of het goed staat. :P

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Beetje domme vraag.. Staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:40

Om te voorkomen dat het zadel naar voren glijdt ;)

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:41

Een staartriem is er om ervoor te zorgen dat het zadel minder schuift, :)

Anoniem

Re: Beetje domme vraag.. Staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:42

^^ Haha oke, thanks!

Mirte10
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:35

Hey ik heb ook een vraag over staarrriemen want mijn boom is hoog te hoog waardoor mij zadel naar voren glijdt kan ik dan ook een staartriem nemen of is het dan niet goed voor de rug van het paard 8-)

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Beetje domme vraag.. Staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:38

Laat gewoon een zadelmaker komen voor een ander zadel..

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:40

Mirte10 schreef:
Hey ik heb ook een vraag over staarrriemen want mijn boom is hoog te hoog waardoor mij zadel naar voren glijdt kan ik dan ook een staartriem nemen of is het dan niet goed voor de rug van het paard 8-)

nee. als je boom te hoog is dan wil het zeggen dat je zadel te smal is.
Een zadel die te smal is kan je vergelijken met rondlopen op schoenen die te klein zijn => Dat doet pijn aan je voeten. je kan proberen om een gelzooltje in je schoenen te leggen, maar ze blijven nog altijd te klein.
Een te smal zadel doet pijn aan de rug van je paard, die staartriem zorgt misschien dat hij niet meer glijdt, maar je pony heeft nog altijd pijn aan zijn rug.

Hiervoor contacteer je het best een volwassene met kennis over zadels of een zadelmaker.

Mirte10
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:10

Duhelo schreef:
Mirte10 schreef:
Hey ik heb ook een vraag over staarrriemen want mijn boom is hoog te hoog waardoor mij zadel naar voren glijdt kan ik dan ook een staartriem nemen of is het dan niet goed voor de rug van het paard 8-)

nee. als je boom te hoog is dan wil het zeggen dat je zadel te smal is.
Een zadel die te smal is kan je vergelijken met rondlopen op schoenen die te klein zijn => Dat doet pijn aan je voeten. je kan proberen om een gelzooltje in je schoenen te leggen, maar ze blijven nog altijd te klein.
Een te smal zadel doet pijn aan de rug van je paard, die staartriem zorgt misschien dat hij niet meer glijdt, maar je pony heeft nog altijd pijn aan zijn rug.

Hiervoor contacteer je het best een volwassene met kennis over zadels of een zadelmaker.


Oké dankje wel