megasuus schreef:Nou ik heb nog niet echt met dr aan de longeerlijn gegaloppeerd want ze kan het op een
recht stuk al niet en aan de longeerlijn is dan juist moeilijker aangezien ze rondjes moet galloperen. Ze kan wel goed galoperen aan de longeerlijn zonder iemand erop.
Ik ben 1.60, ik weet niet precies hoe groot frederiek is, ze is wel een forse shet die graag voor je wil werken. Maar als het zo zou zijn dat ze protesteert tegen mijn gewicht zal ze dat niet alleen in de galop doen. Blijkbaar vind ze die gewoon moeilijk ofso...? Ik wordt wel aan de grote kant daarom beleren we haar ook voor de kar, en we gaan een kleiner iemand laten rijden maarja kleine kindjes kunnen niet altijd even goed rijden of durven evenveel dus het beste is als het probleem snel opgelost wordt. Iemand tips?
Hoezo kan ze op een rechtstuk niet galoperen? Als dat zo is dan zou ik haar toch eens laten nakijken. Een gezond paard moet toch wel kunnen galoperen lijkt me.
Met 1,60 ben je voor de meeste shetten te groot, ik zou het mooi overlaten aan kleinere kinderen. Desnoods laat je de galop gewoon maar even zitten en zorg je eerst dat het in stap en draf goed gaat en dat ze haar spieren traint zodat ze meer kracht en balans heeft om de galop wel te kunnen.