verzorg pony beleren

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovefuryy
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-06-12

verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:58

ik hou super veel van mijn pony ik wil hem graag beleren ik kan er al op rijden maar er staat nog een en die is nog niet beleerd maar dat is een verzorg pony van mijn vriendin maar die willen wij allebei beleren maar we weten nog niet hoe dat moet *D dus ik vraag in dit topic als je typen of zoiets /3 :#

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:01

Ahhh, jaaa.

Niet aan beginnen en iemand erbij halen die het wel kan. ;)

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:58

VP -> YRT

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:01

Je laatste zin begrijp ik niet zoveel van..
Als je nog nooit een pony heb beleerd.. zeker niet alleen aan beginnen, en al helemaal niet als het niet je eigen pony is!
Zoek iemand met ervaring, die jullie wil helpen, maar ga niet alleen aan de slag.
Om een jong paard correct in te rijden heb je wel meer ervaring nodig ;)

ayla31

Berichten: 534
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:11

iemand zoeken die dat doet en professionee is! niet zelf aan beginnen als je er geen verstand van hebt..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:13

Als je er al op kunt rijden en de pony niet is beleerd, hebben ze een heel stuk opvoeding overgeslagen. Wat wil je de pony dan nog leren? Het hele opleidingstraject van een paard is erop gemaakt dat er uiteindelijk een zadel en een ruiter op komt. De pony kan het al. Beleren kan maar een keer. Zadelmak maken maar een keer. Waar wil je dan met de pony nog heen qua africhtingsniveau?

Bovendien is het een verzorgpony, en de verzorgpony van een vriendin. Weet de eigenaar wat je jullie van plan zijn?

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:15

upendo schreef:
Ahhh, jaaa.

Niet aan beginnen en iemand erbij halen die het wel kan. ;)

Mee eens. Waarom zonder ervaring pony's willen beleren? Komen alleen maar problemen van.
Als de eigenaar had gewild dat de pony beleerd was, hadden ze dat allang gedaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:22

Poeltje schreef:
Als de eigenaar had gewild dat de pony beleerd was, hadden ze dat allang gedaan.


Niet helemaal mee eens. Soms komt het er niet van, soms is er geen geld voor, soms is het wel makkelijk zo, en soms is het helemaal niet de bedoeling dat er op gereden wordt. Als een paard wel opgeleid moet worden, zijn een tweetal verzorgers niet de aangewezen personen om dat te doen.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:52

TS, niet aan beginnen. Laat iemand die hier ervaring mee heeft dat doen. ;)

Snap je zin ook niet helemaal, je rijd al op je pony. Maar die is nog niet beleerd?! Waar gaat het fout?

Jayya

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: NB

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:59

Als ik het goed lees dan is de verzorgpony van haar vriendin nog niet beleerd, maar die van haar wel.

Maar zoals hierboven al werd aangegeven, niet aan beginnen als je geen ervaring hebt.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:04

Dat dacht ik eerst ook te lezen. Maar na het nog is goed te hebben gelezen stond er toch wat anders.

lovefuryy schreef:
ik hou super veel van mijn pony ik wil hem graag beleren ik kan er al op rijden maar er staat nog een en die is nog niet beleerd maar dat is een verzorg pony van mijn vriendin maar die willen wij allebei beleren maar we weten nog niet hoe dat moet *D dus ik vraag in dit topic als je typen of zoiets /3 :#

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:07

Ik mis de eigenaar van de pony('s?) in dit verhaal: weet die wat jullie van plan zijn? Is hij/zij het er mee eens?
En weten jullie hoe oud de pony is? Misschien wil de eigenaar nog even wachten als het een jong dier betreft!

Hoe dan ook: inrijden moet je alleen doen als je ruime ervaring hebt of goede begeleiding! Als je hier moet vragen hoe je te werk moet gaan, dan ben je er hoogstwaarschijnlijk nog niet klaar voor! Niet doen dus: je kunt meer kapot maken dan je lief is en je eigen veiligheid staat ook op het spel! Laat de pony lekker staan en laat de eigenaar beslissen wanneer, hoe en door wie de pony wordt beleerd!

Jayya

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: NB

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:16

@ Boubou: Daar heb ik dan overheen gelezen, want ik dacht echt te lezen dat ze de onbeleerde verzorgpony wilden gaan beleren. Dank voor de opheldering ;)

Maar afijn, ik blijf er bij dat, als ze gaan beleren, ze er iemand bij moeten halen en inderdaad, de eigenaren inschakelen. Die lopen ook nog ergens rond, mag ik toch hopen.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:16

Geen probleem. Daar ben ik het ook mee eens, mis inderdaad ook de eigenaar in dit verhaal en hoe oud de pony's zijn?!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:39

ayla31 schreef:
iemand zoeken die dat doet en professionee is! niet zelf aan beginnen als je er geen verstand van hebt..

hoeft niet eens profesioneel kan ook gewoon iemand zijn met meer ervaring

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:03

Cassidy schreef:
Als je er al op kunt rijden en de pony niet is beleerd, hebben ze een heel stuk opvoeding overgeslagen. Wat wil je de pony dan nog leren? Het hele opleidingstraject van een paard is erop gemaakt dat er uiteindelijk een zadel en een ruiter op komt. De pony kan het al. Beleren kan maar een keer. Zadelmak maken maar een keer. Waar wil je dan met de pony nog heen qua africhtingsniveau?

Bovendien is het een verzorgpony, en de verzorgpony van een vriendin. Weet de eigenaar wat je jullie van plan zijn?

Er staan 2 pony's, 1 is beleerd en 1 niet.
De laatste wil TS samen met haar vriendin beleren.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:04

Brainless, beide pony's zijn niet beleerd.

lovefuryy schreef:
ik hou super veel van mijn pony ik wil hem graag beleren ik kan er al op rijden maar er staat nog een en die is nog niet beleerd maar dat is een verzorg pony van mijn vriendin maar die willen wij allebei beleren maar we weten nog niet hoe dat moet *D dus ik vraag in dit topic als je typen of zoiets /3 :#

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:06

@Boubou
Nu snap ik er helemaal niets meer van ;)

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:08

Ik eerst ook niet, paar keer zin over gelezen en toen dacht ik huh. Hoe kan ze op een pony rijden die nog niet beleerd is?!

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:13

Volgens mij bedoelt ze dat haar eigen verzorgpony wel is ingereden, en de andere niet en die willen zij en een vriendin gaan beleren.

@TS
Niet aan beginnen, dat moet je door en/of onder begeleiding van een ervaren iemand doen!

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:15

Antwoord lijkt mij duidelijk en ik hoop dat de ts dat ook van ons aan wilt nemen

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:42

EskeGirl, als je de OP goed leest zie je dat TS zegt dat haar pony niet ingereden is maar je er wel op rijd. ;)


lovefuryy schreef:
ik hou super veel van mijn pony ik wil hem graag beleren ik kan er al op rijden maar er staat nog een en die is nog niet beleerdmaar dat is een verzorg pony van mijn vriendin maar die willen wij allebei beleren maar we weten nog niet hoe dat moet *D dus ik vraag in dit topic als je typen of zoiets /3 :#

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:44

Nu je het zegt en na 5 keer overlezen, ik zie het :)

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:46

Ja na een paar keer overlezen zag ik het ook pas. TS is online, dus ben benieuwd of ze reageert. :)

Greek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 10-10-11

Re: verzorg pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:52

TS, is die eerste je eigen pony?
Verder natuurlijk gewoon wat de anderen zeggen: met behulp van iemand doen die er verstand van heeft :)