Paard alleen? Of samen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisse

Paard alleen? Of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 12:10

Ik heb sinds kort een paard en het staat in onze weide alleen maa gaat soms nog wel is naar de manege zodat ze nog contact heeft met andere paarden is het dan nog zielig als ze dan alleen in een wei staat ps:ik ga der wel veel naartoe

Angela

Re: mh,is dit ok of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:14

Een paard hoort niet alleen te staan. Af en toe naar de manege haalt ook niets uit, al zou je daar iedere dag zijn, je paard kan immers niet vrij spelen met die paarden... En juist dat heeft een paard wel nodig om een fijn leven te hebben.

Zoek echt zsm een maatje, een paard alleen houden is echt not-done..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:18

Ik ben het met Angela eens :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:19

Je gaat er zoveel mogelijk naartoe. Zeg dat dat 6 uur per dag is (wat echt heel heel veel is, 2 is logischer). Zelfs als je er 6 uur per dag bent dan is je paard 18 uur per dag alleen. Voor een kuddedier: onacceptabel. Dus nee, het kan niet, het is niet ok.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:55

Niet ok, zo snel mogelijk een maatje erbij regelen of een ander plekje waar maatjes zijn.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:00

Een shetlanders erbij is misschien een idee?
En daar kan je ook nog veel leuke dingen mee doen, zoals leren mennen, vrijheidsdressuur, wandelen, zwemmen...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:02

Shetlander erbij is een leuk idee!
Een paard alleen kan echt niet :n

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:04

Ik ga mee met de meiden hier boven.
Als je niet nog een pony kan veroorloven (wat ik kan begrijpen) kan je nog kijken naar een andere ruiter met een pony, zodat die samen kunnen staan en zo de kosten kunnen delen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:28

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik er een shetlander of andere kleine pony bij doen, zodat je paard gezelschap heeft van een soortgenoot.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:34

Jolien87 schreef:
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik er een shetlander of andere kleine pony bij doen, zodat je paard gezelschap heeft van een soortgenoot.

En als je de mogelijkheid niet hebt zou ik je paard ergens anders stallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:36

Alleen staan is inderdaad 'zielig'. Een pony erbij zetten is in principe noodzakelijk.
Alleen zetten is in feite psychische mishandeling namelijk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:38

Ja, het is zielig. Als ik jou was zou ik kijken of je er een pony bij kan kopen/er bij zetten want een kuddedier hoort niet alleen :n

Revanches

Re: Paard alleen? Of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:36

TAO-->YRT

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:44

Als er helemaal geen paarden bij hem in de buurt zijn die hij kan zien; dan zou ik zeggen een andere pony erbij te doen. En er zelf ook lekker vaak naar toe gaan! ;)
Als er wel meer paarden bij hem in de buurt staan waar hij contact mee kan maken dan word het verhaal ook wel anders ! Als je geen ruimte etc hebt voor een andere pony zou ik er er gewoon elke dag naar hem toe gaan :) maar eigelijk zijn paarden kudde dieren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:45

WildJes schreef:
Als er helemaal geen paarden bij hem in de buurt zijn die hij kan zien; dan zou ik zeggen een andere pony erbij te doen. En er zelf ook lekker vaak naar toe gaan! ;)
Als er wel meer paarden bij hem in de buurt staan waar hij contact mee kan maken dan word het verhaal ook wel anders ! Als je geen ruimte etc hebt voor een andere pony zou ik er er gewoon elke dag naar hem toe gaan :)

Want een mens wat een paar uurtjes per dag langskomt is hetzelfde als 24/7 een soortgenoot?

Als je geen ruimte etc. hebt voor een andere pony zou ik m'n pony verplaatsen naar een plaats waar ze wél contact kunnen hebben (dus horen, zien, aanraken, spelen etc).

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:56

Er zijn genoeg shetjes van nog geen €50 te vinden.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:56

Bo_Bessie schreef:
Er zijn genoeg shetjes van nog geen €50 te vinden.

Of gratis...

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:22

Vjestagirl schreef:
WildJes schreef:
Als er wel meer paarden bij hem in de buurt staan waar hij contact mee kan maken dan word het verhaal ook wel anders ! Als je geen ruimte etc hebt voor een andere pony zou ik er er gewoon elke dag naar hem toe gaan :)

Want een mens wat een paar uurtjes per dag langskomt is hetzelfde als 24/7 een soortgenoot?

Als je geen ruimte etc. hebt voor een andere pony zou ik m'n pony verplaatsen naar een plaats waar ze wél contact kunnen hebben (dus horen, zien, aanraken, spelen etc).

En als je daar nou geen geld voor hebt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:28

Dan moet je maar eens ernstig gaan nadenken of je wel een paard kan houden.......

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:29

Waratje schreef:
Dan moet je maar eens ernstig gaan nadenken of je wel een paard kan houden.......

Dat is waar, maar ze heeft net een paard gekocht zou een beetje jammer zijn dat hij daarna weer weg moet..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:31

Als je een paard niet kunt bieden wat het nodig heeft, is het paard beter af bij een andere eigenaar. Dit had TS moeten bedenken voordat ze een paard kocht.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:34

Je kan ook een plek op je weide aanbieden aan iemand met een paard/pony die een plek zoekt, vraag wat huur voor de weide en dan zijn er twee mensen blij: je paard heeft gezelschap zonder dat jij er kosten aan hebt, en iemand anders heeft plek voor zijn paard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:44

WildJes schreef:
Waratje schreef:

Dat is waar, maar ze heeft net een paard gekocht zou een beetje jammer zijn dat hij daarna weer weg moet..

Dan had ze er misschien over na moeten denken vóór ze een paard kocht, niet daarna.

Ik blijf van mening dat als je een dier niet kan bieden wat het nodig heeft (of dat nou zorg, medische zorg of leefomstandigheden zijn) je geen dier moet houden, hoe groot of hoe klein dan ook.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 20:21

ze heeft al geveulent dus staan soms ook nog op de weide van de manege met famillie(van het paard) en met haar liefke

Isa

Re: Paard alleen? Of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:31

k zou dr nog een weidemaatje voor kopen,
het maakt niet uit of jij dr veel bent,
en of ze op de manege af en toe contact heeft met paarden.
het gaat erom dat ze zich niet eenzaam moet voelen en veel contact moet hebben met soortgenoten,
het maakt niet uit wat voor, shetje is ook prima