mensen met soort plank bij paarden markt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxanoukxx1

mensen met soort plank bij paarden markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 16:59

hallo,
ik was een tijdje geleden een keer bij een paarden markt, en toen was daar een oude man en die ging een paard kijken en toen even later ging hij met een stok met een soort knop eraan op dat paard zijn kont slaan. ik schrok echt ik dacht wat is dit nou, maar weten jullie waarom hij dit deed?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:03

Wat ik ken is de wandelstok, waar vooral de (stok)oude handelaren paarden mee op de kont slaan.
Volgens mij kijken ze dan of de paarden snel uithalen. Maar misschien is het ook wel zoiets als autohandelaren die vaak even met hun been tegen een band schoppen.
Dus.. iets van vroeger.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:05

Coby schreef:
Wat ik ken is de wandelstok, waar vooral de (stok)oude handelaren paarden mee op de kont slaan.
Volgens mij kijken ze dan of de paarden snel uithalen. Maar misschien is het ook wel zoiets als autohandelaren die vaak even met hun been tegen een band schoppen.
Dus.. iets van vroeger.

oke bedankt voor je reactie

nikkialex

Re: mensen met soort plank bij paarden markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:06

Ik volg even!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:07

Het is inderdaad een oude gewoonte. Een echte functie heeft het niet. Er wordt wel gekeken naar hoe het beest reageert, maar veelzeggend is het niet. Daar is men inmiddels wel achter. Zielig is het niet hoor, een schop van een ander paard tijdens het spelen komt waarschijnlijk harder aan. De reactie die ze geven is meer uit schrik dan pijn, er zit genoeg spek op de bil ;)

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:44

s6801881 schreef:
Het is inderdaad een oude gewoonte. Een echte functie heeft het niet. Er wordt wel gekeken naar hoe het beest reageert, maar veelzeggend is het niet. Daar is men inmiddels wel achter. Zielig is het niet hoor, een schop van een ander paard tijdens het spelen komt waarschijnlijk harder aan. De reactie die ze geven is meer uit schrik dan pijn, er zit genoeg spek op de bil ;)

oke bedankt voor je uitleg