verslag van de (rot)dag en hulp nodig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

verslag van de (rot)dag en hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:47

Oke bokkers, lang verhaal.
Vandaag brevetten. Mijn lerares had deze week besteed aan het trainen van ons 4, voor vandaag onze brevetten. A moest zeker lukken, thuis ging alles goed. Theorie van A en B en dressuur gingen goed, tot het springen. Eerst sprong mijn vriendin op dezelfde pony, bij de rechte weigerde hij, zij viel hard, probeerde het nog maar het ging niet. Dan de andere met een andere pony, weigerde bij de zelfde rechte, daarna ik. Ik wou mijn brevet wel echt, ook had mijn lerares gezegd dat ik meer controle had omdat ik beter was in dressuur dan mijn vriendin die ook op die ene pony reed (zij die viel). Dat van die controle gaf mij wel hoop, mijn lerares gaf me de tips nog, goed voor de sprong benen geven dat hij wel moest en gaf mij een zweep mee. Dus ik voor die rechte, goed benen, zweep, en tiental cm voor die sprong trekt hij naar links (f***ck dacht ik! neeeeh) Begint die eigenaar (waar ik 2 jaar gereden heb trouwens) ineens tijdens mijn proef mij aan te spreken, hoe ik moet rijden, rond hem, maar dat is hulp van buitenaf = niet geslaagd! Ik nog van wat doet hij nu?? Rij naar die proef, weigering, maar was zowizo al niet geslaagd door dat! Geen een van ons 4 trouwens. Dat is niet alles. In het begin doen wij theorie en is een van ons op verkeer gebuisd, hij zegt dat, en de dochter van de eigenaar (waar ik les van kreeg) luid èn duidelijk: wie?? En dan mijn naam! En ik dacht zo, serieus? Zeg het in mijn gezicht als ge wilt dat ik buis hea! Verder roddelen over ons. Het paard waar wij mee reden schuurt nooit in de van maar vandaag, hij had een schuurwonde op de staart, mijn lerares geen spray mee want ze verwachte dat niet, wij gaan vragen met als gevolg, roddel: die van (mijn stal) komen met schuurpaarden maar hebben niet eens materiaal mee! Ja haallooowww, zij reed elke dag op en neer met die pony voor ons, heeft hem vroeger nog getraind en hij had dit niet! Zodus, de eigenaar was ook niet zo eerlijk, maar dat terzijde, was het dus een rotdag! En aangezien dat springen van A niet goed is, alles voor B verloren, 25 euro verloren, theorie verloren, dressuur verloren.
+ onze lerares leek wel duidelijk teleurgesteld, ze had natuurlijk meer verwacht, wat ik ook begrijp. Zij wou natuurlijk ook laten zien wat wij konden, want thuis gaat het echt goed! Heb zoveel bijgeleerd sinds ik daar ben, wat natuurlijk vandaag niet echt tot zijn uiting is gekomen door de stress en het feit dat het daar is :D Nu voelen wij ons wat schuldig en stom, omdat wij duidelijk zien dat zij meer had verwacht en ik vind dat ze wel gelijk had, vind het wat erg eigenlijk. Dus willen wij graag iets doen voor haar, maar wat. Iets om haar te bedanken voor de moeite en haar inzet! Enig idee?

groetjes!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:34

VVDD ----> YRT

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:43

friends_f_e schreef:
Oke bokkers, lang verhaal.
Dat is niet alles. In het begin doen wij theorie en is een van ons op verkeer gebuisd, hij zegt dat, en de dochter van de eigenaar (waar ik les van kreeg) luid èn duidelijk: wie?? En dan mijn naam! En ik dacht zo, serieus? Zeg het in mijn gezicht als ge wilt dat ik buis hea!

Waar gaat dit stukje over? Wat is buis? :o

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:44

Ik ben halverwege je verhaal gestopt.
Ik snap er echt helemaal niks van :o

Ten eerste, wat is een brevet? (ik zie dat je in België woont, dus dat daar wel bekent wezen)
En kan je met wat meer alinea's werken? Zo is het namelijk niet echt duidelijk.

horsiegek

Re: verslag van de (rot)dag en hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:46

Haha mooi verhaal.. ik snap er niks van!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:47

Ik snap er helemaal niks van. Gebruik volledige woorden en punten en komma's, dit is echt niet te lezen ;)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:48

Heb het hele verhaal gelezen, maar ook ik snap het niet.. ;)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:49

Ik heb je verhaal 2 keer gelezen, helaas zonder succes ik begrijp er niks van...

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:55

Ik ook niet....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:58

Kom op, dat kan iedereen gebeuren, jullie hadden gewoon een slechte dag.
Volgende keer net wat harder trainen, en dan halen jullie alle 4 jullie's brevet.

Ik ben wel nieuwsgierig wat 'buis' betekent trouwens ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:00

ik volg je ook echt niet..

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:04

Als je het een paar keer leest, en je fantasie erop los laat is het best een beetje te snappen.
Ik denk dat het om een soort van ruiterbewijs gaat wat helemaal mislukt is.
Oke het buis verhaal snap ik ook niet helemaal............... :D

En nu willen jullie wat doen voor je instuctrice..........waarom..........je bent al 25 euro kwijt, en ergens is er toch iets niet goed gegaan waardoor het springen mislukt is.
Heel vervelend dat dit zo gelopen is, maar hier kunnen jullie ook niets aan doen, dus op naar de volgende keer, en ik zou het extraatje voor je instructrice bewaren voor als jullie je brevet wel gehaald hebben.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:06

horsiegek schreef:
Haha mooi verhaal.. ik snap er niks van!

haha mee eens :o

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:07

Stel je niet teveel voor over dat brevet, zonder brevet kan je toch alles doen en laten :+ (behalve misschien alleen op straat gaan wandelen met je paard/pony, maar zelfs dat controleren ze nooit of zelden).

Enkel om kempische te rijden heb je je A en/of B brevet nodig, als je graag LRV wedstrijden wilt gaan rijden heb je deze brevetten helemaal niet nodig hoor.
Gewoon nog eens proberen de volgende keer (vind het overigens stom dat ze je laten buizen als je pony weigert, terwijl je wel goed techniek en inzet toont).
Heb je je dressuur en theorie wel gehaald ?
Ik was ook gebuisd voor het onderdeel springen bij mij A-brevet (ik had wel een pony onder m'n kont die nooit van z'n leven had gesprongen, zelfde verhaal als bij jou, de eerste sprongen deed hij echt super, maar bij de laatste oxer weigerde hij steeds).
Maar ik was wel voor mijn theorie en dressuur geslaagd, dus volgende keer moet ik alleen een 'herexamen' doen voor springen en ik heb mijn A-brevet :)

En goh wat zou je kunnen doen voor je lesgeefster ?
Een cadeautje geven ofzo, wat vind ze leuk ? Denk daar eens over na :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:07

En het begrip 'een buis' lijkt nogal erg belgisch te zijn :+
Buis = niet geslaagd.
Een onvoldoende dus :+

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:13

Een kaart geven ofzo, bloemen,pralines, chocola :9 ,... wat je denkt dat ze leuk vindt! maar ik denk dat ze al blij zal zijn als jullie haar bedanken ofzo. En over die buis, je kunt toch je brevet opnieuw proberen te halen? Het is wel spijtig dat het zo is gegaan maar de volgende keer beter he :(:)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:43

ik snap er helemaal niks van,
jij moest een brevet halen (waarvoor?) en je vriendin moest op dezelfde pony springen,
maar de pony weigerde en je vriendin viel er af? toen moest jij, je wou je brevet echt graag halen
dus richtte de pony mooi recht op de sprong, maar toch weigerde hij. De eigenaar van de pony
begon je te helpen, maar dit is hulp van buitenaf en dit mag niet, dus je had je brevet sowieso niet gehaald.
geen van de 4 ruiters was geslaagd,

oke verder kom ik ook niet... :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:02

Ik snap hem helemaal :) Hier heb je verschillende brevetten, A brevet is volgens mij om buiten te kunnen rijden en nog iets, B brevet is voor wedstrijden en zo gaat het dus door. Een buis is een onvoldoende, dus ze was niet geslaagd. :P

Edit; Zarcotje legt het beter uit als ik :') Heb ook niet echt een ervaring met dit soort dingen.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:09

Jongens! Zoek dan toch gewoon even op hoe het in België werkt!
Ik heb dat ook moeten doen met Nederland, ik snapte ook helemaal niets van de dressuurniveaus...
Beide brevetten hebben een theorieproef, een dressuurproef en een springproef.
Het A-brevet is de makkelijkste en mag je vanaf 12 jaar afleggen. Met je A-brevet mag je zelfstandig op buitenrit.
Hierna mag je beginnen aan je B-brevet. Een B-brevet laat de ruiter toe op wedstrijd te gaan (officiële).
En een buis is uiteraard een onvoldoende, dat lijkt me uit de context af te leiden...

Aan Friends_f_e: Echt jammer dat jullie niet geslaagd zijn! Weigert de pony waar je op reed normaal ook? En trouwens, ik heb voor mijn B-brevet enkel mijn dressuur en theorie gedaan omdat ik geen paardje had waar ik mee kon springen. Toen kreeg ik een document mee waarop stond dat ik enkel nog springen moet doen om mijn B-brevet te halen. Jammer dat het bij jullie niet wat milder verloopt! Misschien kan je aan je lesgeefster vragen of de jury voor de proeven niet eens bij jullie kan langskomen? Dat zorgt vast voor veel minder stress!

En een cadeautje, daarvoor reken je best op andere bokkers, want daar ben ik écht niet goed in... :')

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 13:56

Oke, ik zal het wat anders proberen te formuleren :D

Dus gisteren ging ik mijn ruiterbrevetten afleggen. Mijn lerares had deze week besteed aan het trainen van ons 4, voor gisteren onze brevetten, heel veel moeite in gestoken. A moest zeker lukken, want thuis ging alles goed, B dat zouden we zien, we zouden toch in het beste geval een vrijstelling krijgen.

Theorie van A en B en dressuur gingen goed, tot het springen. Eerst sprong mijn vriendin op dezelfde pony, bij de rechte weigerde hij, zij viel hard, probeerde hem er nog eens over te krijgen maar het ging niet. Dan een ander meisje met een andere pony, weigerde zij bij de zelfde rechte sprong, daarna ging ik. Ik wou mijn brevet echt wel halen! Ook had mijn lerares eerder die week gezegd dat ik meer controle had omdat ik beter was in dressuur dan mijn vriendin die ook op die ene pony reed (zij die viel). Dat van die controle gaf mij wel hoop, mijn lerares gaf me nog wat tips, goed voor de sprong benen geven dat hij wel moest en gaf mij een zweep mee.

Dus ik reed voor die rechte, goed benen, zweep, en een tiental cm voor die sprong trekt hij naar links (gelukkig niet gevallen) Begint die eigenaar (waar ik 2 jaar gereden heb trouwens, maar niet de eigenaar van de pony waar ik op reed) ineens tijdens mijn proef mij aan te spreken, hoe ik moet rijden, rond hem enzovoorts.. Maar dat is hulp van buitenaf = niet geslaagd! Ik dacht nog van wat doet hij nu?? Ik reed naar die sprong, maar weer weigerde hij, maar ik was zowizo al niet geslaagd door zijn hulp! Geen een van ons 4 trouwens.

Dat is niet alles. In het begin van de dag legden wij de theorie af en was een van ons op verkeer gebuisd (niet geslaagd dus), hij zegt dat, en de dochter van de eigenaar (waar ik les van kreeg vroeger) luid èn duidelijk: wie?? En dan mijn naam! En ik dacht zo, serieus? Zeg het in mijn gezicht als ge wilt dat ik niet slaag!

Verder begonnen ze al vroeg op de dag over ons te roddelen!. Het paard waar wij mee reden schuurt normaal gezien nooit in de van maar gisteren had hij een schuurwonde op de staart, mijn lerares had geen spray mee want ze verwachte niet dat dat zou gebeuren, wij gaan vragen achter iets met als gevolg, roddel: die van (mijn stal) komen met schuurpaarden maar hebben niet eens materiaal mee! Ja sorry hoor, mijn lerares reed elke dag op en neer met die pony voor ons, heeft hem vroeger nog getraind en heeft nooit dit probleem vertoont!

De eigenaar was ook niet zo eerlijk, had een 'goed woordje' gedaan voor een van de leerlingen daar. Het was dus een rotdag! En aangezien dat ik er voor springen van A er niet door ben, is mijn theorie en dressuur van B ook verloren!
+ onze lerares leek wel duidelijk teleurgesteld, ze had natuurlijk meer verwacht, wat ik ook begrijp. Zij wou natuurlijk ook laten zien wat wij konden, want thuis ging het echt goed! Ik heb zoveel bijgeleerd sinds ik daar ben, wat natuurlijk gisteren niet echt tot zijn uiting is gekomen door de stress en het feit dat het daar was :D Wij wouden graag laten zien wat we konden, nu we daar niet meer reden. En we wouden niet graag afgaan zal ik maar zeggen. Nu voelen wij ons wat schuldig en stom, omdat wij duidelijk zien dat zij meer had verwacht en ik vind dat ze wel gelijk had, vind het wat erg eigenlijk. Dus willen wij graag iets doen voor haar, maar wat. Iets om haar te bedanken voor de moeite en haar inzet! Enig idee?

Even ter verduidelijking: ik rij normaal op een 4 jarige hengst, dat ander meisje ook. Maar mijn lerares wou geen risico nemen om met hem naar daar te gaan. Hij heeft ook nog niet zo veel ervaring op vlak van dat verplaatsen en zo. Dus heeft ze een pony gaan halen die zij vroeger zelf nog getraind heeft, waar wij dan konden op rijden. We hadden wel nog maar 2 dagen met hem gereden.
De sprongen bij ons thuis gingen altijd goed. Zowel met de pony waar ik en mijn vriendin op reden, als bij de andere pony (die trouwens ook op die ene sprong weigerde).

Ze gaat ook zien of wij in augustus misschien gewoon in onze stal onze brevetten kunnen afleggen.

Mijn grootste ergernis was gewoon die oneerlijkheid en gemene opmerkingen!

Verstaan jullie het? :D