Vandaag brevetten. Mijn lerares had deze week besteed aan het trainen van ons 4, voor vandaag onze brevetten. A moest zeker lukken, thuis ging alles goed. Theorie van A en B en dressuur gingen goed, tot het springen. Eerst sprong mijn vriendin op dezelfde pony, bij de rechte weigerde hij, zij viel hard, probeerde het nog maar het ging niet. Dan de andere met een andere pony, weigerde bij de zelfde rechte, daarna ik. Ik wou mijn brevet wel echt, ook had mijn lerares gezegd dat ik meer controle had omdat ik beter was in dressuur dan mijn vriendin die ook op die ene pony reed (zij die viel). Dat van die controle gaf mij wel hoop, mijn lerares gaf me de tips nog, goed voor de sprong benen geven dat hij wel moest en gaf mij een zweep mee. Dus ik voor die rechte, goed benen, zweep, en tiental cm voor die sprong trekt hij naar links (f***ck dacht ik! neeeeh) Begint die eigenaar (waar ik 2 jaar gereden heb trouwens) ineens tijdens mijn proef mij aan te spreken, hoe ik moet rijden, rond hem, maar dat is hulp van buitenaf = niet geslaagd! Ik nog van wat doet hij nu?? Rij naar die proef, weigering, maar was zowizo al niet geslaagd door dat! Geen een van ons 4 trouwens. Dat is niet alles. In het begin doen wij theorie en is een van ons op verkeer gebuisd, hij zegt dat, en de dochter van de eigenaar (waar ik les van kreeg) luid èn duidelijk: wie?? En dan mijn naam! En ik dacht zo, serieus? Zeg het in mijn gezicht als ge wilt dat ik buis hea! Verder roddelen over ons. Het paard waar wij mee reden schuurt nooit in de van maar vandaag, hij had een schuurwonde op de staart, mijn lerares geen spray mee want ze verwachte dat niet, wij gaan vragen met als gevolg, roddel: die van (mijn stal) komen met schuurpaarden maar hebben niet eens materiaal mee! Ja haallooowww, zij reed elke dag op en neer met die pony voor ons, heeft hem vroeger nog getraind en hij had dit niet! Zodus, de eigenaar was ook niet zo eerlijk, maar dat terzijde, was het dus een rotdag! En aangezien dat springen van A niet goed is, alles voor B verloren, 25 euro verloren, theorie verloren, dressuur verloren.
+ onze lerares leek wel duidelijk teleurgesteld, ze had natuurlijk meer verwacht, wat ik ook begrijp. Zij wou natuurlijk ook laten zien wat wij konden, want thuis gaat het echt goed! Heb zoveel bijgeleerd sinds ik daar ben, wat natuurlijk vandaag niet echt tot zijn uiting is gekomen door de stress en het feit dat het daar is
Nu voelen wij ons wat schuldig en stom, omdat wij duidelijk zien dat zij meer had verwacht en ik vind dat ze wel gelijk had, vind het wat erg eigenlijk. Dus willen wij graag iets doen voor haar, maar wat. Iets om haar te bedanken voor de moeite en haar inzet! Enig idee?groetjes!

(behalve misschien alleen op straat gaan wandelen met je paard/pony, maar zelfs dat controleren ze nooit of zelden).
,... wat je denkt dat ze leuk vindt! maar ik denk dat ze al blij zal zijn als jullie haar bedanken ofzo. En over die buis, je kunt toch je brevet opnieuw proberen te halen? Het is wel spijtig dat het zo is gegaan maar de volgende keer beter he