Hallo allemaal, Ik zie sommige mensen met zo'n leuke paardenketting. (Ketting voor om de hals van je paard...) Ik weet alleen niet hoe die kettingen heten. Had al wel iets gevonden op http://www.horsebeads.eu/ , alleen welke moet ik dan hebben? En, zo'n ketting is voor de sier toch?
Okee, bedankt. En er zit vaak ook zo'n clipje aan toch, waarmee je hem vast kan maken aan de manen? Dat is toch dat de ketting op dezelfde plaats blijft hangen?
Ja. Anders glijden ze naar de oren van je paard als hij zijn hoofd naar beneden doen
mosyl
Geplaatst: 06-07-12 23:27
doordat het paard zelf een bepaald ritme maakt, zal hij idd sneller in datzelfde ritme blijven lopen. Door datzelfde rustgevende geluid zal hij zich minder focussen op zijn omgeving.
Ook kunnen deze kettingen dmv kleurgebruik en soort materiaal een bepaalde betekenis meekrijgen. De chakra kleuren, of bepaald materiaal (edelsteen bijv.) kunnen iets uitdragen. De indianen maakten bijvoorbeeld al veren aan het hoofdstel van het paard vast, dit was om het paard te beschermen tegen botbreuk en blessures.
Maar natuurlijk mag je ze ook gewoon voor de sier omdoen hoor!