Leren springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suzanne461

Leren springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:53

Mijn D-pony heeft geen ervaring met springen hoe kan ik beginnen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:57

Met een goede en ervaren instructeur :)*

suzanne461

Re: Leren springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:02

Oke, zelf heb ik wel ervaring zou ik het niet kunnen voorbereiden met kleine oefeningen?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:02

Balkjes draven?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:03

Jawel. Als de pony nog helemaal niet gewend is aan de balken, dan zou ik beginnen met aan de hand balkjes stappen, als dat goed lukt cavaletti en later misschien een laag sprongetje (dit alles nog steeds aan de hand!). En dit herhaal je, maar dan met jou (of een ander) erop. :)

Een instructeur lijkt me toch het beste. :D

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:07

Oke! Dan ga ik voorzichtig aan proberen met balkjes stappen/draven. Zou het in een weiland kunnen aangezien ik voorlopig nog niet in een bak kan?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:08

RT-D -> YRT

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:26

begin met bakjes draven en bou het langzaam op naar steeds een wat hoger sprongetje

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:17

idd wat derest hierboven ook zegt,
vraag een instrecteur ofdat die je helpt, of een vriendin die al wel goed kan springen.
begin met balkjes stappen,draven,galoperen
en daarna wat sprongetjes 10/20 cm
maar het is echt noodzakelijk dat je iemand die ervaren is met springen je laat helpen,
als je dat niet doet leer je het verkeerd aan en is je houding echt niet goed,
als je het dan weer goed moet leren kost het je best veel moeite

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:15

Ga lekker balkjes draven en galloperen, en doe dan bijvoorbeeld 3 drafbalkjes en een laag kruisje erachteraan. Als het goed gaat fijn belonen! Waar je vooral op moet letten zelf is dat je net voor de sprong nog even been geeft, je pony moet er in een vloeiende lijn overheen en niet draf-langzamer-SPRING-POEF op de grond-weg draven (sorry voor de slechte uitleg ik probeer ook maar wat ) maar hij moet eigenlijk draf-draf-spring-neerkomen-galop-terug nemen naar draf. Als je paard vaak dravend uit de sprong komt heeft ie meestal geen fijne balans want het is (wat mij is verteld) normaal dat een paard galloperend uit de sprong komt tenzij hij er gewoon overheen draaft zoals bij een heel erg laag kruisje.
Als je pony niet actief over de sprong gaat kun je altijd een klein zweepje gebruiken en die net voor de afzet gebruiken om dat laatste duwtje in de rug te geven!
Mijn pony sprong eerst heeel hoog over de hindernis heen, toen als een blok dus niet in een vloeiende lijn, ik heb een keer het zweepje + been gebruikt en toen ze het snapte was het ook meteen goed, nu g