eng/bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luuklover

eng/bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 21:47

Hey

Ik heb vandaag een flinke trap gehad van paard.
Ik zal even kort vertellen hoe het ongeveer ging.

Het was een jaarling van de paarden van een kennis. Maar zelf wist ik niet dat het een jaarling was, dus ik mocht er over heen leunen. Maar het ging helemaal mis. Ik wou hem net belonen toen hij een super hoge bok gaf, ik viel naar achter en tijdens die val kreeg ik een super harde trap. En ging door mijn enkel ofzo. We weten niet precies hoe het gebeurde, maar het was heel raar. Daarna uren lopen koelen en toch maar naar een dokter geweest.
Ondertussen had ik een lelijk dikke opgezette enkel gekregen. en een lelijke schaaf wond, waar als ik over heen wreef niks voelde, maar als ik er op drukte, het zoveel pijn deed dat ik alles bij elkaar kon schreeuwen..
De huisarts verwees me door naar het ziekenhuis, dus daar aangekomen moest ik foto's maken. En daarna 2 uur wachten. Toen bleek dat er onder aan mijn voet een scheur zit. Daarom hebben ze hem nu in het gips gezet en heb er niet meer veel pijn aan.

Maar nu ben ik gewoon bang dat ik straks niet meer durf te rijden of erger bij paarden in de buurt te komen..
Kennen jullie dit gevoel? Is er wat voor te doen?

Thanx voor het lezen en hopelijk een reactie!

Kus luuklover /3

delerium

Re: eng/bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:51

RT-P -> YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:54

Eigenlijk dus angst voor angst.
En ja, ik ken het gevoel. Ik weet nog dat ik mijn knie verdraaid had tijdens het opstappen, zodanig dat mijn knieschijf aan de buitenkant van mijn been zat ipv gewoon aan de voorkant ;) en toen riep ik ook al 'Ik stap nooit meer op een paard!'. Mooi wel. Geloof me, je gaat nergens last van hebben hoor, zulke dingen gebeuren nou eenmaal af en toe als je met dieren omgaat. Een hond kan ook bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:00

ja, dat ken ik ook wel. Als je weer mag rijden zou ik gewoon lekker rustig aan beginnen zodat het voor jou ook leuk blijft :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:04

Als ik jou was zou ik eerst weer beginnen met een paard dat je vertrouwd. Eerst wat poetsen en er daarna pas weer opstoppen. Zodat je weer wat vertrouwen krijgt in paarden:). Beterschap!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:08

Oei, vervelend & pijnlijk!
Maar je kunt hoop ik zelf ook wel een beetje bedenken waardoor dit kwam? Het is erg dom van je kennis om dit zo te doen met een jaarling. En het is logisch dat dat dier zich helemaal het leplazerus schrikt.
Je hoeft dus ook niet meteen bang te zijn. Gewoon wat meer kennis over paarden opdoen, en niet meer zoiets doen met zon jong paard. Maar beginnen bij een goeie manege oid.
Sterkte.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:33

Elma_ schreef:
Oei, vervelend & pijnlijk!
Maar je kunt hoop ik zelf ook wel een beetje bedenken waardoor dit kwam? Het is erg dom van je kennis om dit zo te doen met een jaarling. En het is logisch dat dat dier zich helemaal het leplazerus schrikt.
Je hoeft dus ook niet meteen bang te zijn. Gewoon wat meer kennis over paarden opdoen, en niet meer zoiets doen met zon jong paard. Maar beginnen bij een goeie manege oid.
Sterkte.

Eigenlijk moest ik ;$
Ik kende het paard niet, en wist niet dat hij niet zadelmak was, want de stal naast ons hadden hem net zeg maar..
Dus ik wist er niks van en werd gezegd van ga er even over heen leunen dat is leuk.
Dus ik deed dat ik dacht oke?! En toen BAM! :S
Idd erg pijnlijk..maar ja.. het gaat goedkomen hoop ik!

en dank jullie wel!!

Xx