Heel misschien wel een pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Heel misschien wel een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:27

Oke.. Een betere titel kon ik even niet verzinnen :+

Ik kreeg laatst een smsje van de staleigenaar waar mijn verzorgpony staat. Ik kon weer langskomen, want er is geen rhino meer. Verder stond er in het smsje dat hij gratis aan een 8 jarige, beleerde pony van 142cm kon komen. Dat vond hij wel iets voor mij.
Ik heb nog niet meer informatie hierover.

Ik heb het smsje aan mijn vader laten lezen en bij het woord pony viel mn moeder al van haar stoel. Oke niet letterlijk :')
Mijn moeder roept altijd heel hard nee bij dit soort dingen, zonder de staleigenaar een kans te geven om uit te leggen wat hij bedoeld.

Dus nu ga ik zelf maar opzoek naar meer informatie.
Waarom is de pony gratis? Waar kan hij dan staan? (Misschien bij de staleigenaar) Wat kost de stalling dan?
De eigenaar van mijn andere bijrijdpaard heeft zelfs al aangeboden dat de pony misschien zelfs bij haar shetlander kan staan.
Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk uitzoeken en het dan nog eens voorleggen aan mijn ouders :j

Maar de kans dat het mag is heel erg klein. Van mijn vader zou het denk ik wel mogen als alles goed geregeld is, maar van mijn moeder echt niet. We zullen het zien. Niet geschoten is altijd mis toch! :)

annebe

Re: Heel misschien wel een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:31

Momenteel zijn sommige mensen liever hun paarden kwijt, dan rijk. Dus het kan best zijn dat het om een leuk gezond diertje gaat.
Maar zet alles wel goed op papier bij de stal eigenaar als het gaat lukken.

Succes!!! :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:33

Misschien een optie om iets te regelen met de staleigenaar? Dat de pony voor hem is?

Wel de lusten, niet de lasten. :)

Ik zou er namelijk zelf niet aan moeten denken om nu een eigen pony te hebben, in combinatie met mijn opleiding. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:34

Morgen ga ik langs mn verzorgpaard (die momenteel op knappen staat en ze moet nog een maand haha). Hopelijk is de staleigenaar er en kan ik meer informatie krijgen :j

Ik wil zelf heel graag verder in de paardensport en met mijn ene verzorgpaard gaat dat niet lukken en de ander is een Draver, dat kan opzich wel maar hij is al 23.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:39

Mmm, dit vertrouw ik nooit. Ik zou eerst met je ouders tot overeenstemming komen, en het verhaal achter 'gratis' maar eens goed boven water halen bij de staleigenaar. Of bedoelt hij dat jij hem mag rijden en verzorgen en hij de eigenaar is? Laat in elk geval de pony medisch keuren, en spreek een proeftijd af. Hopelijk klopt het verhaal, en is het een leuk beestje, en dan heb je gewoon het grootste geluk van de wereld, succes!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:41

Ninia schreef:
Mmm, dit vertrouw ik nooit. Ik zou eerst met je ouders tot overeenstemming komen, en het verhaal achter 'gratis' maar eens goed boven water halen bij de staleigenaar. Of bedoelt hij dat jij hem mag rijden en verzorgen en hij de eigenaar is? Laat in elk geval de pony medisch keuren, en spreek een proeftijd af. Hopelijk klopt het verhaal, en is het een leuk beestje, en dan heb je gewoon het grootste geluk van de wereld, succes!

Daarom ga ik ook eerst informatie halen.. Want het 'gratis' verhaal komt meestal neer op een pony met gebreken :j
Ik ga dus veel info halen en opzoeken, een beetje opschrijven wat het dan moet kosten enz.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:28

Even topic omhoog hoor haha.
Ik heb gemaild met de staleigenaar.

Pony heet Twix, merrie, 8 jaar oud, 1.42m. Reden van verkoop/weg doen is dat de huidige eigenaar te groot is geworden.
Voor zover de staleigenaar weet zitten er geen toebehoren bij.
(Heb ook foto's gekregen van de pony, ze ziet er echt leuk uit!)

De pony zou ik kunnen stallen bij mijn huidige verzorgpaard.
Ik denk niet dat het mag van mn ouders, maar het is het proberen waard haha :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:37

Als het niet mag. Dan eis ik er op. - Mag vast wel - c: En hebben we er alsnog _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:58

Haha. Ik heb gemaild om te vragen waar de pony staat :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:04

Zou wel echt leuk zijn hoor :)
Houdt je ons op de hoogte??

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:42

Als je hem ooit koopt nouja krijgt in dit geval laat hem door de dierenarts onderzoek want straks zit je met heel veel kosten omdat het paardje toch ziek is :(
veel succes!!

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:03

Ik zou eerst meer informatie over de pony willen en heb eventueel ook een keertje willen zien..
Want je weet het niet met zulke pony's,het kan maar zo zijn dat ze hem iets geven waardoor hij rustig wordt,Of juist andersom :P (Dat is namelijk ook met een pony van mij gebeurt!)
Dus verzamel veel informatie en als het kan ga je een keertje bij de pony kijken!
En tuurlijk kan het ook een super pony zijn! <3
Groetjes WildJes

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:03

Eerst kijken of de pony gezond eruit ziet en als alles in orde is.. waarom niet? en ik zou zeggen voor je ouders een brief schrijven want dan kunnen ze je niet onderbreken terwijl je aan het praten bent. Bij mijn ouders werkt dat wel goed :p maar dat kan bij jou misschien anders zijn.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:54

ja, en in dit geval zou ik de pony toch laten keuren en even laten lopen, berijden voor je d'er koopt en een proefperiode van 2 weken bv.
wie weet...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:09

Daar ben ik weer! :D

De staleigenaar gaat een afspraak maken om te gaan kijken. De eigenaar van mijn verzorgpaard (waar de pony dus zou mogen staan) gaat dan ook mee kijken.
Ik heb dit alles aan mijn vader verteld en uitgelegd en hij reageerde er best rustig op. Hij gaat overleggen met mijn moeder.

En dát is het probleem haha. Mijn moeder is het hele probleem in dit verhaal :') We zullen zien.
Ik houd jullie op de hoogte hoor! :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:11

kaatjeee1997 schreef:
ja, en in dit geval zou ik de pony toch laten keuren en even laten lopen, berijden voor je d'er koopt en een proefperiode van 2 weken bv.
wie weet...

Idd, maar misschien ook een koopcontract opstellen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:12

Ik lees even mee, benieuwd hoe het afloopt :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:15

AnneJa schreef:
kaatjeee1997 schreef:
wie weet...

Idd, maar misschien ook een koopcontract opstellen?

Ga ik allemaal doen als het zo ver mag komen :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:10

Ik heb inmiddels het telefoonnummer en het emailadres van de eigenaar van de pony. Ik ga zsm contact opnemen om te gaan kijken.
Verder ben ik bezig met een lijstje met hoeveel tijd ik heb, wat het ongeveer moet kosten enz.
Mijn vader doet erg luchtig over het hele idee, hij helpt mij met lijstjes maken ed. Hij begint zelf een winkel hier in Tiel dit jaar en daar ga ik dan werken. (Ik heb dus een lijstje met tijd wanneer ik moet werken en wanneer dan naar paard).
Mijn moeder daarentegen, ik hoef haar maar aan te kijken en we hebben al ruzie haha :')

Paard wordt dan sowieso klinisch en röntgenologisch gekeurd. Verzekering ook denk ik (Dit laat ik dan aan mijn vader over haha).
Koopcontract ook en inderdaad ook een proeftijd :j

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:14

Leuk, ik volg! :D

'k hoop voor je dat het door gaat! :)

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:16

ik hoop dat het uiteindelijk mag ! dat zal wel super zijn ! :D

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:32

super leuk!! ik volg ook

zelf wil ook ook supergraag een poown maar ik spaar ervoor duurdt nog best lang |( hopelijk niet :D

maar ik ga deze topic zeker volgen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:35

Tegenwoordig zijn gratis paarden niet zeldzaam meer, maar vergis de kosten beginnen pas als je een dier hebt, een250euro per maand aan onderhoud is heel normaal. Weten je ouders dat?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:37

troi schreef:
Tegenwoordig zijn gratis paarden niet zeldzaam meer, maar vergis de kosten beginnen pas als je een dier hebt, een250euro per maand aan onderhoud is heel normaal. Weten je ouders dat?

Mijn vader zegt dat 500 euro per maand gemiddeld is en dat hij dat allemaal uitgezocht heeft. In dit geval zijn wij al goedkoper uit qua stalling, dus wij gaan uit van ongeveer 300 euro per maand :j

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:38

Mijn vader zegt dat 500 euro per maand gemiddeld is en dat hij dat allemaal uitgezocht heeft. In dit geval zijn wij al goedkoper uit qua stalling, dus wij gaan uit van ongeveer 300 euro per maand :j[/quote]

geluk heb jij zoiezo . weet je al waar de pony staat? :D