ponyles.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheybinky

ponyles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:31

Hey,
Gisteren heb ik me eerste ponylesje gegeven aan een meisje van 10 op mn tinkertje BINKY.
Het ging heel goed.Eerst geleerd hoe je zit en hoe je stuurt, daarna gingen we stappen. Daarna ging het heel goed, en gingen we draven,en daarna liet ik haar aan de longeerlijn rijden.Het ging echt super.
Mijn pony is ook erg braaf. Zal geen stap verkeerd doen. Volgende keer ga ik haar leren poetsen en zadelen.
Van de zomer beginnen we met buitenrijden. en over een paar weekjes galloperen.

is dit een goed schema?

Anoniem

Re: ponyles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:34

Geen idee. Wel knap dat je zo snel iemand leert sturen. Of kan ze al rijden? Vind het wel een beetje snel gaan. :)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:36

Vind het wel wat snel gaan, je moet eerst de stap heel goed beheersen voor je gaat draven en dat zal een tijdje duren en dan draven en dat zal nog kanger duren voordat ze dat goed kan en sturen kan in draf an pas gaan galoperen.
Buitenrijden moet je niet doen voordat ze stap en draf goed beheerst

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:36

is de tinker wel tam? of ook half wild?

niet echt verstandig wat je doet....wat als meisje valt en nek breekt? dan ben jij verantwoordelijk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:37

Jilletje schreef:
is de tinker wel tam? of ook half wild?

niet echt verstandig wat je doet....wat als meisje valt en nek breekt? dan ben jij verantwoordelijk.....

Jup daar dacht ik ook aan. Nog even wachten met buitenrijden. :)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:40

buitenrijden willen we pas in juni gaan doen hoor. maar daar kan ikj eigenlijk nu nog niet zeggen,dus er staat niets vast. Deze tinker is opgegroeit met kinderen,rijd kinderfeestjes ect.

dus hij is zeker tam!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:40

en natuurlijk een bodychap en cap hoor.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:42

en toch moet je er mee stoppen.......zelfs in een ridder harnas kan je je nek nog breken......en als 12 jarige met wilde verhalen over wilde ponny's is het geen goed idee.....
vertel het meisje dat ze naar de manege moet gaan.

jij weet helemaal niet waar je mee bezig bent, om goed les te kunnen geven heb je je orun papieren nodig en ik denk niet dat jij die hebt ;)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:43

Jilletje schreef:
en toch moet je er mee stoppen.......zelfs in een ridder harnas kan je je nek nog breken......en als 12 jarige met wilde verhalen over wilde ponny's is het geen goed idee.....

jij weet helemaal niet waar je mee bezig bent, om goed les te kunnen geven heb je je orun papieren nodig en ik denk niet dat jij die hebt ;)

_/-\o_

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:47

O sorry ben alleen nog vergeten te zeggen, ik sta op een manege. en juist die lerares vroeg of ik het wilde doen,omdat ik het zo goed kan.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:47

ik kan tch niet zeggen: ga maar naar een manege!
want dst kunnen der ouders neit betalen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:53

okee....ik geloof je niet eens een klein beetje!!!!
een verantwoorde manege instructrice zou dat nooit vragen aan een 12-jarig meisje :+
en als je op een manege staat waarom kan je dan niet zeggen ga naar een manege???? je bent er toch al????

en als haar ouders iets niet kunnen betalen betekend niet dat jij zomaar een verantwoording kan nemen......
als ze de huur niet kunnen betalen doe je dat toch ook niet voor ze???

je moet dit gewoon niet doen..... en dat moet even in je pennyhoofdje doordringen
wake up girl!!!! je bent 12....nog een kind.....hou dat zo

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:55

Ik vind het ook een beetje onverantwoordelijk, indd wat als er wat gebeurt, jij bent er dan echt helemaal verantwoordelijk voor? Wat ga jij dan doen?

Maar wat je gedaan hebt, vind ik ook erg snel gaan..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:02

Als je iemand les geeft en er gebeurd iets waardoor de ruiter letsel op loopt, ben jij aansprakelijk. Besef je dat wel? Ik vind dit zeer onverantwoord van de manege. Je vraagt toch geen 12-jarige om les te geven aan een nieuwe lesklant? Wat is dat voor manege? En wat is dat voor instructrice.

Gelijk stoppen er mee want je weet niet waar je mee bezig bent.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:23

Jilletje schreef:

inderdaad.._/-\o_
ik zou er ook mee stoppen, voor jou, voor je pony en voor het meisje. straks gaat het echt fout, en dan? dan ben jij de boosdoener..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:07

Wij kunnen niet bepalen of dit een goed schema is. Wij weten niet hoe braaf jouw tinker is,en hoe goed het meisje het doet over een aantal weken. En hoe goed ze vooruitgang boekt. En wat dat buiten rijden betreft,zou ik niet doen.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:22

Leuk dat je de kans krijgt om haar te leren rijden!! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:18

VVDD ---> YRT

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:24

Denk na bij wat je doet.
Ik geef ook les aan kinderen op mijn pony's, ben in bezit van een orun dilpoma en heb een extra verzekering afgesloten voor als er wat gebeurt.
Zolang er niets gebeurt is er niets aan de hand maar als ze valt en "gewoon" een arm breekt stelt de verzekering jou aansprakelijk, dan praten we nog niet over blijvend letsel.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:33

ik zou er nog een paar theorielessen bijdoen, die zijn volgens mij ook best belangrijk.
En met het galopperen even wachten, tot ze de stap en draf goed onder controle hebben.

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:39

Is het niet handiger om eerst te beginnen met leren poetsen en opzadelen?
Mij lijkt het handiger om eerst te weten hoe je een pony of paard opzadelt voordat je begint met rijden.
Ook is het handig zoals hierboven al wordt gezegd theorie lessen geven, eerst alles rustig onder de knie krijgen en daarna komt galopperen en buitenrijden wel.
En let wel idd op dat jij de verantwoordelijke bent als er wat met haar gebeurd!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:42

is het niet handiger om dit meisje te vertellen dat ze verkeerd bezig ipv haar vertellen hoe ze het anders zou kunnen doen?

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:44

Jilletje schreef:
is het niet handiger om dit meisje te vertellen dat ze verkeerd bezig ipv haar vertellen hoe ze het anders zou kunnen doen?

Dat is waar. Het is idd niet verantwoordelijk om het meisje les te laten geven aangezien ze geen aparte verzekering heeft en zij dus aansprakelijk wordt gesteld mocht het meisje vallen.. Lijkt me niet dat je dat op je geweten zou willen hebben...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:45

TS heeft een hoog penny gehalte ;)
heb je haar berichten al eens gelezen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:47

britt299 schreef:
Jilletje schreef:

Dat is waar. Het is idd niet verantwoordelijk om het meisje les te laten geven aangezien ze geen aparte verzekering heeft en zij dus aansprakelijk wordt gesteld mocht het meisje vallen.. Lijkt me niet dat je dat op je geweten zou willen hebben...

En vooral niet als het blijvend letsel is...moet er niet aan denken!