Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:34

Hoi, ik ben kimara 11 jaar en ik heb 1 jaar paardgereden maar door verschillende omstandigheden, moest ik eraf (te ver, geen leuke manege enz.) en nu wil ik heel graag weer paardrijden, ik ben een beetje bang geworden maar ik wil heel graag mijn angst overwinnen want ik wil zo graag weer voor paarden zorgen en erop rijden. Maar mijn moeder vindt het te duur, en ik wil er nu zelf voor sparen, maar dan wil ik graag weten hoe duur paardrijden gemiddeld kost, zodat ik daar rekening mee kan houden. Ik heb nu al ongeveer €85,- ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Iljavdm

Berichten: 3580
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:17

Als je al wat kan rijden zou je ook een versorgpony kunnen zoeken, maar meestal is les op een manege rond de 110 euro per kwartaal dat is 3 maanden
Edit: je moet er natuurlijk ook kleding, laarzen, cap etc bij kunnen kopen

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:22

Mijn manege is 50 euro per maand. Ik vind het best duur maar de maneges hier in de buurt zijn maar iets goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:24

Manege's hier kosten (volgens mij) rond de 16 á 18 euro per les.
Uiteraard kun je dan beter een maandkaart/kwartaalkaart nemen.. Maandkaart kost hier rond de 65,- (voor onder 16 jaar). Kwartaalkaart 185,-
Ik denk dat je het beste op de site van manege's in de buurt kunt kijken, dan weet je ook hoeveel het kost..

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:37

paardrijden is idd een dure sport... :( sommige maneges vragen zelfs meer als 15 euro per les van een uur!Ikzelf vind dat erg veel...Ik geef 10 euro per les van een uur en ik leeer heel veel.Ik heb ook een verzorgpony .

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:17

Bedankt voor jullie antwoorde , ik zou ook graag een verzorgpony willen maar ik kan er echt geen een vinden want ze willen meestal wat oudere kinderen. En ik ga mijn best doen om genoeg geld te sparen. Het enigste geld wat ik binnenkrijg is zakgeld en soms van me oma, ik ga nu geld vragen om klusjes om meer geld te krijgen. Ik heb al een cap, een zweepje, laarzen, maar ik moet dan alleen nog een rijbroek hebben. Weet iemand een leuke manege vlakbij leiden? Dan kan ik miss bij die site gaan kijken. Ik heb al bij mandy's hoeve gereden (leiden/valkenburg) en manege liethorp (leiderdorp) ik ga ook nog me oude fiets verkopen. Alle beetjes helpen :P

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:31

Manege Vreehorst (tussen voorschoten en leidschendam) of is dat te ver?

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:34

Dankje, ik ga meteen op de site kijken :)

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:35

ik betaal nu 90 per 10 lessen!

rest hier in enschede is nog duurder!

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:39

xSCWx schreef:
Manege Vreehorst (tussen voorschoten en leidschendam) of is dat te ver?


Het lijkt me een erg leuke manege, het is niet te ver, en wel te betalen

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:40

xSCWx schreef:
Manege Vreehorst (tussen voorschoten en leidschendam) of is dat te ver?


Het is niet te ver en het lijkt me een erg leuke manege, en niet zo duur, rij jij daar zelf? Want anders wil ik graag jou mening over de manege weten, en de paarden/pony's

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:46

Als ik een beetje meer geld heb, duurt hopelijk niet lang, dan zal ik het aan me moeder laten zien, echt bedankt xSCWx

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:49

Is goed hoor! Nee ik heb daar vroeger gereden, 2001 tot 2006. Ik heb er altijd veel plezier gehad, leuke manege en leuke ponykampen. Ik zou niet weten hoe het nu is, maar neem aan dat het alleen maar mooier en beter is geworden!

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: België

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:06

Bij ons is het 11euro per les... Maar je moet ook een verzekering hebben ! En kledij enzo.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:21

Kimara, ik heb je een pb gestuurd over rijbroeken.

maartjevdven

Berichten: 246
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:44

dat verschilt natuurlijk ook hoeveel lessen je wilt en welke manege,
je kan ook een verzorgpony zoeken , dat heb ik ook gedaan samen met een meisje die best veel
ervaring had. die hielp mij altijd met rijden !
ik heb hier ook nog 2 paardrijdbroeken liggen die me te klein zijn 2 zwarte,
de maat weet ik niet presis ongeveer 140 / 152 denk ik !
je schrijft ook dat je angst hebt voor paarden , je hebt ook verschillende mensen die les geven in
paardrijden met angst oefeningen met rustige paarden , dan bouw je alles rustig op. als ik een paard linkjes kan vinden stuur ik ze meteen naar je door !
nog succes met het zoeken naar een leuke manege.

maartjevdven

Berichten: 246
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:48

Kimara11 schreef:
Bedankt voor jullie antwoorde , ik zou ook graag een verzorgpony willen maar ik kan er echt geen een vinden want ze willen meestal wat oudere kinderen. En ik ga mijn best doen om genoeg geld te sparen. Het enigste geld wat ik binnenkrijg is zakgeld en soms van me oma, ik ga nu geld vragen om klusjes om meer geld te krijgen. Ik heb al een cap, een zweepje, laarzen, maar ik moet dan alleen nog een rijbroek hebben. Weet iemand een leuke manege vlakbij leiden? Dan kan ik miss bij die site gaan kijken. Ik heb al bij mandy's hoeve gereden (leiden/valkenburg) en manege liethorp (leiderdorp) ik ga ook nog me oude fiets verkopen. Alle beetjes helpen :P


sommige mensen willen wel ervaren mensen bij een verzorgpony.
Maar je kan ook een pony lease maar dat ik denk ik ook redelijk duur :j

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:10

Het verschild wel per manege, maar denk dat je gemiddeld toch wel 50,- per maand kwijt bent..

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:16

maartjevdven schreef:
dat verschilt natuurlijk ook hoeveel lessen je wilt en welke manege,
je kan ook een verzorgpony zoeken , dat heb ik ook gedaan samen met een meisje die best veel
ervaring had. die hielp mij altijd met rijden !
ik heb hier ook nog 2 paardrijdbroeken liggen die me te klein zijn 2 zwarte,
de maat weet ik niet presis ongeveer 140 / 152 denk ik !
je schrijft ook dat je angst hebt voor paarden , je hebt ook verschillende mensen die les geven in
paardrijden met angst oefeningen met rustige paarden , dan bouw je alles rustig op. als ik een paard linkjes kan vinden stuur ik ze meteen naar je door !
nog succes met het zoeken naar een leuke manege.


Dankje, mijn maat is volgensmij 140 / 152 dus misschien als het mag zou ik die misschien kunnnen kopen / krijgen.

maartjevdven

Berichten: 246
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:17

Kimara11 schreef:
maartjevdven schreef:
dat verschilt natuurlijk ook hoeveel lessen je wilt en welke manege,
je kan ook een verzorgpony zoeken , dat heb ik ook gedaan samen met een meisje die best veel
ervaring had. die hielp mij altijd met rijden !
ik heb hier ook nog 2 paardrijdbroeken liggen die me te klein zijn 2 zwarte,
de maat weet ik niet presis ongeveer 140 / 152 denk ik !
je schrijft ook dat je angst hebt voor paarden , je hebt ook verschillende mensen die les geven in
paardrijden met angst oefeningen met rustige paarden , dan bouw je alles rustig op. als ik een paard linkjes kan vinden stuur ik ze meteen naar je door !
nog succes met het zoeken naar een leuke manege.


Dankje, mijn maat is volgensmij 140 / 152 dus misschien als het mag zou ik die misschien kunnnen kopen / krijgen.



Ik zal je morgen wel een mailtje sturen met foto's en de goede maat natuurlijk !

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:20

Kijk ook eens op marktplaats. Soms zijn er particulieren die lesgeven op hun eigen paarden/pony's.
Ik had niet genoeg tijd meer voor een verzorgpony ofzo, maar wou ook niet terug naar een manege.
Via marktplaats ben ik bij een heel leuk adresje gekomen, leuke vrouw die me lesgeeft op haar pony voor niet veel geld.

Succes! :)

Lukka

Berichten: 1288
Geregistreerd: 24-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:22

Het verschilt een beetje per manege inderdaad, ik geloof dat de prijs per maand op de manege waar ik rijd 48 euro is. Je moet natuurlijk ook nog een cap, rijlaarzen/chaps en een rijbroek aanschaffen, eventueel poetsspullen en wedstrijdkleding enz. wat ook behoorlijk duur kan zijn. Ik heb zelf altijd zoiets van; rijbroeken en laarzen haal ik desnoods van Marktplaats, maar ik wil wel een goede cap hebben. Maakt me dan niet uit of die duur is maar ik wil er zeker van zijn dat mijn hoofd veilig is. :P

Ik heb hier trouwens ook nog rijbroeken en wedstrijdjasjes liggen die je zo zou mogen hebben maar die zijn helaas te groot.

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:45

Ik heb al poetsspullen, een cap, maar een rijbroek niet (is te klein geworden) en ik d8 dat ik laarzen had maar dat is toch niet zo, dus ik heb nog laarzen en een broek nodig, en ik zal op marktplaats kijken
Ps: als ik het nodig heb heb ik ook nog een zweepje
Pss:mijn moeder weet er nog niks van, want dat doe ik pas als ik genoeg geld heb gespaard :(
Laatst bijgewerkt door Kimara_00 op 21-02-12 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Hoe duur is paardrijden gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:48

bij mij kost 30 min lessen 22,50 maar dat is wel prive les. misschien kun je naar een manege gaan en vragen of je daar kunt helpen in ruil voor lessen?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:49

Ik heb nog een hele leuke rijbroek (fel baby blauw), die je voor een kleine prijs over kan nemen.