help mijn paard staat stil

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

san_verona

help mijn paard staat stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:39

hey ik heb een 5,5 jarige merrie,,
nu komen wij elke dag bij haar en opstal is ze altijd heel opdringerig dat ze graag naar buiten wilt,
maar ze doet alleen zo opdringerig als er iemand door de schuur loopt,
wij laten haar expres wat langer staan als ze zo doet tot ze enigsinds iets rustiger is daarna doen wij haar in de wei zei heeeft groot stuk wij een een buitenbak waar ze door heen kan lopen etc etc maar met "slecht weer" ofnaja beetje wind blijft ze alleen maar stil staan in een hoekje, door deze ontdekking zijn we er een beetje opgaan letten op haar beweging, ze loopt 1 x inde week voor de kar,
maar als het mooi weer is staat ze ook eigenlijk altijd stil is dit normaal ? en ze graast ook niet echt heel erg veel,
allleen als ik bij de wei kom zitten beetje praten ofz dan komt ze wel even bij me enz tot dat ik als het ware "saai" wordt dan gaat ze weer verder met waar ze mee bezig was nix doen dus alleen ze maakt heel af en toe wat bokken sprongen en stijgert wat ik de wei maar dat is alles verder staat ze veel stil en loopt niet als de meenste paarden tegrasen door de hele wei

hebben mensen dit zelfde probleem of oplossing (btw,, ze staat wel alleen in de wei maar ik ben dagelijks zekker 3,5 uur bij haar in de wei)huiswerk maken enz met het koude weer iets minder