Ervaring met pennyweekend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emmapeso

Ervaring met pennyweekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 17:53

Heey,
Zijn er mensen met ervaring met het pennyweekend bij manege de Burght in Barneveld? En van welke leeftijd zijn de meeste kinderen?
Ik hoor het graag! :)
Doeii

verapony888

Re: Ervaring met pennyweekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:20

ik niet maar een vriendin van mij wel...

ze zei:

echt GEEN aanrader omdat er allemaal 8 jarige penny''trutjes'' rondliepen en je maar heel erg weinig reed en als je al reed maar een les van een half uurtje en je ook maar heel erg weinig tijd met de pony's mocht doorbrengen...

je ''leert'' er vooral dingen zoals het bit bij een pony in doen of hem goed te borstelen... als je dat al kan en ouder dan 10 bent zou ik er echt niet naar toe gaan....

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:16

verapony888 schreef:
ik niet maar een vriendin van mij wel...

ze zei:

echt GEEN aanrader omdat er allemaal 8 jarige penny''trutjes'' rondliepen en je maar heel erg weinig reed en als je al reed maar een les van een half uurtje en je ook maar heel erg weinig tijd met de pony's mocht doorbrengen...

je ''leert'' er vooral dingen zoals het bit bij een pony in doen of hem goed te borstelen... als je dat al kan en ouder dan 10 bent zou ik er echt niet naar toe gaan....

okeeeeeeeeeeeeee. ik ben het serieus echt helemaaal niet met je eens..
de leeftijd verschilt altijd heel erg van 8 tot en met 16 jaar ongeveer wel hoor... ;p
dus uhm.
en ja, je rijd iig niet zoveel als dat je een week op ponykamp gaat,
maar daarvoor heet het ook een WEEKEND. (: :j
je rijd ongeveer 2x per dag een uur.
dus 2 uur..
en je mag ALTIJD maar dan ook echt ALTIJD naar de paardjes toe.. ;d
ze staan in een groepshuisvesting..
ik weet niet of je weet wat dat is maar dat moet je dat maar even googlen..."(:

ohja. het is echt eeeen superleeukkk weekend!
haha, maar ik vind het altijd te kort..
ik vind het altijd al jamemr als de week weer om is..
dus het is echt een aanrader hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:20

Ik heb zelf een aantal keren het Pennyweekend geleid, en ik ben het totaal niet eens met wat verapony hierboven zegt. Het is super gezellig, je mag inderdaad van alles met de pony's doen, het rijden is ook niet maar een half uurtje. Het is leerzaam en leuk! Dit jaar zit De Burght voor het eerst op een andere locatie, heel mooi geworden en zeker de moeite waard om een weekend naar toe te gaan!

XEMERx, leuke profielnaam, waar zou die vandaan komen ;-)?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:21

ik ben daar in de zomervakantie 2weken geweest. helaas vind ik het jammer dat de paarden echte 'manege paarden'zijn. allemaal achter elkaaar en bokken als ze het er niet mee eens zijn...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:21

ik heb daar altijd op blesa de buitenritten gereden en op raski! die ging altijd tolten als je hem in galop wilde zetten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:22

Heb je het dan wel over dezelfde manege maureen? Want De Burght laat juist niet alle pony's achter elkaar aan lopen...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:26

ik ben geweest toen ik een jaar of 12 was. vond het heel leuk, ik had alleen 5 jaar rijervaring ingevuld. toen kreeg ik een best goed paard, maarja ik was alleen manegepony's gewend van schoppen en gaan:}. dat ging dus niet zo goed. toen kreeg ik gelukkig de volgende dag een hele lieve pony waar ik wel mee kon rijden. we hebben best leuke dingen gedaan, hebben best veel gereden en ook voltige les gehad!. ze hadden bij ons groepen ingedeeld op leeftijd om te slapen, en rijervaring in de lessen. sommige mensen zaten dus wel bij ons op de kamer, maar niet in de les. ik denk dat het tot 12 jaar het meest geschikt is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:26

nouja toe nkon ik ook niet zo goed rijden. ik heb het wel over de zelfde manege! maar toen zat ik eerst in 5 en toen in 4 en ik keer in 3 dus toen was het wel anders! maar ik vind het daar heel leuk. vooral het voltige en springen. ik mocht toen op xemer maar die weigerde toen bij de open dag. ik mocht het toen helaas niet overdoen. maar wel een lief paard. en rachel was mijn lievelingspaard en obelix vond ik eng en hoe heete die paint achtige paardje ook alweer? die was soms chagerijnig! en word er al op igor gereden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:27

ik was 14 en 15 dus ik vond het nog heel leuk hoor!

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:48

@kleinvosje

hahaha, :+

@maureen16

xemer is eeeen SUPERLEUK beeestje! <3
hahahaha, ik ben echt xemer-verslaafd zoals iedereen mij op de manege noemt. ;p
hahaha. ♥
xeempje vind springen heel leuk, maar bij de eerste sprongetjes moet je haar der wel goed opaan rijden, dat klopt,
maar als je 2x ofzo goed hebt gesprongen, doet ze het voor de rest altijd superbraaf! <3 <3 <3

haha, jaaaaaaaa. *\o/* Rachel was ook echt mijn pony waarop ik écht alles heb geleerd..
ik heb echt een jaar ofzo bijna elke les op der gereden, omdat ik toen dus nog niet zolang reed, en heel erg bang was. :o

En manegepaarden? de paarden staan in een groepshuisvestiging, en zijn dus gewend om bij / tegen elkaar aan te staan enzo.

en ja.. je hebt rustige brave pony's, eigenwijse, maar ook zeeekeer paardjes die nog niet zolang onder het zadel zijn en wat pittger zijn.

haha, ik vind het echt een superleuke manege. ♥ <3
XEEMEEEEERRR. (:

magdaxricky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:36

Ik ga 1 juni (vrijdag) op pennyweekend!! vind het echt SUPER SPANNEND!!