Dees schreef:Hoezo bot? Het is waarschijnlijk een kwestie van normen en waarden.
Maar ik ben opgevoed met de mentaliteit dat dieren thuis blijven. Een hond neem je niet mee naar een supermarkt, niet mee naar de doe-het-zelf winkel, niet mee naar de ruitersportzaak, niet mee naar een restaurant. En nee, een hond neem je ook niet mee naar een erf waar een andere hond woont. Een hond laat je thuis.
Ik vind het best onfatsoenlijk om maar aan te nemen dat een winkel waar je naar toe gaat, dat prima zou vinden. Maar zelfs al vindt de winkelier het te accepteren onder voorwaarden - ik als mede-bezoeker van die winkel vind het écht onfatsoenlijk en kan me behoorlijk aan mensen met een dier in openbare/commerciële ruimtes ergeren. Houdt je huisdieren gewoon thuis.
En als je een pup (terecht) niet alleen thuis wilt laten, dan blijf je maar een keertje thuis. Divoza staat er volgende week ook heus nog wel.
ik kan me niet voorstellen dat je je ergert aan mensen die hun dier meenemen, en zie hier het probleem echt niet van in.
wat de een wel nomaal vind vind de ander niet normaal maar om het dan direkt als onfatsoenlijk te bestempelen gaat mij echt te ver