ik heb een band opgebouwd door heeeeeel veel grondwerk te doen en heel veel te spelen met de pony! ik ben er dan ook neit van om de eerste dag al te gaan rijden en wandelen (MIJN MENING) maar spelletjes spelen deed ik heel erg veel en dat was echt supper leuk voor hem en mij
Vooral veel grondwerk! En ga niet meteen op de eerste dag op en neer huppelen, laat hem eerst even wennen aan jou, of aan de omgeving. De leeftijd maakt opzich niet veel uit veel paarden zijn wel in voor een leuk spelletje of je verwent hem lekker. Ga hem miss. even lekker poetsen, zodat hij rustig kan kijken &wennen zodat hij je leert vertrouwen.
Lekker veel grondwerk en poetsen zoals iedereen al zegt! En niet elke keer gaan rijden, dan denkt hij dat meisje = werken. Hij moet juist denken dat meisje = leuk, lekker veel afwisseling hebben! Dus ga lekker poetsen/wandelen/vrijheidsdressuur/rijden en knuffelen! Dat gaat hij vast leuk vinden, veel plezier met je verzorgfriesje
Ik wandel vooral veel met mn verzorgpaardje:) ik rijd zo ongeveer eigenlijk nooit, een ander meisje rijd m vaak maar ik wil eigenlijk ook wel wat meer gaan rijden. Tijdens t wandelen gaan we af en toe heel hard draven, dat vind hij ook echt leuk, en dan naar stap en dan halthouden en danmag hij je niet voorbij, zo doe je ook wat grondwerk verder poetsen, af en toe dus soort van grondwerk :p en soms fietsen aan de hand. En af en toe schriktraining.
Ik heb eerst lekker gelongeerd en toen stukjes gereden, bij mij heeft het longeren, nadat dat helemaal goed ging, ertoe geleid dat ik goed met haar om kon gaan.
Ik ben vandaag en gister bij haar geweest! Ze is echt een schatje. Ze kent me al en beetje en accepteerd me. We Zijn al bezig een band op te bouwen. Wat ik vooral doe ik longeren en lekker met haar in haar stal rondhangen en lekker borstelen. Ik ga samen met de eigenaar een hoofdstel, zadel, en voltigezadel kopen want dan ga ik lekker rijden en voltigeren want dat vind ik heeeeeeel leuk! ik zet er binnenkort nog wel even foto's op denk ik!!!
Ik kwam ook wel eens gewoon om even teknuffelen hem niet uit de wei halen maar gewoon even bij hem zijn, zo denkt hij niet dat als jij elke keer komt dan moet hij iets doen maar dit was vooral omdat mijn paard niet altijd zin had en dan zag hij ook dat hij bij mij niet altijd iets hoefden tedoen, Heb ook lekker met hem gewandeld en nieuwe dingen uitgeprobeerd vaak poetsen en dan weer op de wei zetten. Het ligt er wel aan of de eigenaar wil dat je grondwerk doet sommige mensen zijn daar niet van en hebben liever niet dat je dit bij hun paard doet ik zou het dus eerst vragen en als het mag lekker grondwerk met hem doen
Ik rij nou 2 jaar een fries, merk wel dat het lang duurt voordat je echt een band met een fries hebt. Meestal zijn friezen wat feller namelijk. Ze loopt nou keurig achter me aan in de wei, kan echt álles bij der doen.
_Tirzaaaaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-12 14:15
Ik ga nu western met de fries rijden!!!! ben superblij!!!
Ik ben net terug van mijn fries! We gingen even longeren en daarna nog even zonder zadelen zonder hoofdstel een beetje voltige(L) het was superleuk! Ik ga morgen weer, willen jullie dan dat ik er wat foto's opzet? Groetjesss
Sorry hetlukt niet helemaal met de foto's sorr sorry sorry
Martina1997
Geplaatst: 19-03-12 18:56
Hoe gaat het nou met haar?
Laily_Cappa
Geplaatst: 19-03-12 21:32
wat leuk dat je dat mag doen!! ik vind er nooit een verzorgpaardje
HoresesLover
Geplaatst: 20-03-12 10:41
Grondwerk ( zoals al vaker is gezegd ) versterkt inderdaad de band. Aandacht helpt ook wel, niet meteen te hard beginnen. Wennen is ook belangrijk, want iets is nieuw voor hem/haar. Probeer ook wat afwisselingen te doen, steeds het zelfde wordt saai ( niet dat ik zeg dat je dit doet hoor . Veel succes!