Ik zal je even voorstellen:
Ik ben Joëlle, 10 jaar en woon in Maastricht.
Ben een grote paardenfan

Thuis heb ik 1 hond en 2 katten, heb vissen gehad maar dat ging niet erg goed (oeps...).
Ik zal maar even vertellen waar dit over gaat, maar de titel zegt eigenlijk al genoeg.
Op mijn negende ben ik begonnen met een verhaal te schrijven op de laptop ( onderwerp: paarden

Ik ben al lang dol op schrijven ( typen ) en ook dol op verhalen typen.
Ik kwam best ver maar naar ongeveer 20 bladzijdes ben ik gestopt.
Naar ongeveer weer een jaar kwam ik weer op het verhaal. Het leek me leuk om verder te typen, ik kreeg weer inspiratie.
Dus ben ik verder gaan typen en naar een paar weken was het helemaal af. Het heeft nu ongeveer 60 bladzijdes.
Mijn moeder had ondertussen mijn verhaal gelezen en vond het erg leuk.
Ze had gezien dat er een site is waarop je boeken voor kinderen kunt 'uitgeven'.
Dus zo gezegd zo gedaan...
We hebben het verhaal opgestuurd en na 10 minuten kregen we een bericht dat ze het erg leuk vonden en dat het uitgegeven werd.
Wel moesten er nog wat verbeterde comma's worden gedaan maar oké.
Dus nu, naar een lange tijd, is het boek eindelijk uitgegeven!
Mensen kunnen het boek bestellen op: http://www.boekscout-yo.nl/boek.asp?id=2381 en er zijn al best veel boeken verkocht.
Het ligt niet in de winkel, even voor de duidelijkheid, maar je kunt het er wel bestellen.
En als jullie de kaft willen zien, op de site ( die ik net aangaf ) staat er veel info op en ook een stukje uit het boek.
Ik zal maar gelijk wat extra info plaatsen:
Joëlle Tillij
Manege de Hoeve
Als iemand 100% paardengek is, dan is het de twaalfjarige Mirthe wel. Haar Arabische volbloedhengst Shadow staat op Manege de Hoeve, die bekend is om zijn mooie paarden en pony’s. Samen met haar vriendin Lena en de overige paarden beleeft Mirthe veel avonturen. Van een lieve verwaarloosde pony tot een wilde hengst. En dan nog die wedstrijd...
en dan nog een stukje uit het boek:
Mirthe en Lena zijn later op de dag het erf aan het vegen, als Hans op hen af komt gerend. ‘Mirthe! Lena, daar zijn jullie. Ik heb jullie overal lopen zoeken. Ik heb jullie hulp nodig!’
‘Zo, Hans. Onze hulp nodig?’, lacht Mirthe. ‘Wat is er aan de hand?’
‘Romy en Sammy zijn ontsnapt! Dat is niet om te lachen’, zegt Hans.
‘Had dat dan meteen gezegd. Wat kunnen we doen?’, vraagt Mirthe.
‘Pak jullie paarden en ga ze zoeken!’, zegt Hans. ‘Ik heb Cashmier al gezadeld. Ga ieder een andere richting uit, goed?’
‘Oké’, zegt Lena. ‘Dat doen we. Kom op Mirthe!’ Lena holt naar Sunny en Mirthe naar Shadow.
‘Ik zadel je even snel op makker’, zegt ze. ‘Er is een noodgeval.’
Zo snel als ze kan, legt ze het zadel op zijn rug en doet ze het hoofdstel om. Ze pakt twee halsters en legt die over haar schouder. Als ze Shadow uit de stal haalt en hem naar het erf leidt om op te stappen, ziet ze dat Hans en Lena al weg zijn. ‘Kom op Shadow!’, roept ze. ‘We moeten die twee boefjes Romy en Sammy zien te pakken!’
Mirthe galoppeert met Shadow op het ruiterpad. Ze kijkt goed om zich heen. Waar zitten Romy en Sammy toch, denkt ze. Oh, die pony’s zijn donders eigenwijs.
Een reactie zou erg leuk zijn! Maar hou het wel vriendelijk.
Sorry als er wat typ-fouten instaan.
Groetjes Joélle