Help, ik mag niet paardrijden van mn moeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokt1995

Help, ik mag niet paardrijden van mn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 14:01

ik heb echt zooon erg probleem ik heb een half jaartje geleden een belgishe trekpaard gehad die was superlief
en daarmee ging ik buiterrijden maar toen was ze een keer in galop naar voren gevallen omdat ( achteraf) haar rugspieren niet sterk genoeg waren toen ben ik er ook afgevallen en toen lag ze op mn been ze schrok heel erg toen kwam ik overeind en stelde haar gerust maar sindsdien mag ik niet meer paardrijden /3 en dat vind ik echt heel erg mn zusje en ik reden altijd samen en nu niet meer onze moeder vindt het te gevaarlijk en te duur wat moet ik nu doen Alsjeblieft help me ik ga stoppen met schrijven want de tranen springen alweer in mn ogen

Manon ;(

lizet_lara

Re: HELP ! IK MAG NIET MEER PAARDRIJDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:05

lastig, gewoon je moeder overtuigen dat het niet gevaarlijk is

p.s. het is moeilijk om te lezen, als je punten in je tekst zet is het duidelijker

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:09

Elke sport kent gevaren toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:09

Aan elke sport zitten risico's. En paarden zijn levende dieren dus er kan altijd wat gebeuren. Je kan de straat oversteken en geschept worden door een auto maar moet je dan ook maar niet over de straat lopen? Nee. Je stapt ook in een auto...enig idee hoeveel auto ongelukken er gebeuren? Maar je stapt toch ook weer in de auto. :+ Leg je moeder uit dat er meer dingen gevaarlijk zijn maar die wij toch allemaal dagelijks doen. Vraag of je op een manege mag rijden, daar is altijd instructie in de bak. Dat scheelt al iets.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:13

Ga een goed gesprek aan met je moeder. Probeer haar duidelijk te maken dat je ook op de fiets of brommer en zelfs lopend een ongelukje kan krijgen. Ga elkaar niks verwijten want dat werkt alleen maar averechts. Probeer haar er ook van te overtuigen dat je je best zal doen om verantwoordelijk paard te rijden.Daarmee bedoel ik geen gekke fratsen uithalen.Ik denk dat je belgje niet zozeer zwakke rugspieren had, maar eerder dat dr hoeven te lang waren want dan struikelen ze snel, of dat ze ergens over gestruikeld was.Als een manege te duur is zou je bv kunnen voorstellen om de lessen mee te betalen.Succes

xWonderWhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:24

Ik denk dat het enige wat je kan helpen is.. Een gesprek aan gaan.
Probeer je moeder uit te leggen, hoe belangrijk paardrijden voor je is.
Zoals al eerder gezegt, bij alles wat je doet kunnen er gevaren optreden.
Maak haar dat duidelijk. Ik duim voor je! :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:27

Ergens snap ik je moeders bezorgdheid wel, maar alle sporten hebben risico's. Alle dingen in het leven zelfs.
Daarnaast lijkt het me handig om dan gewoon om dan met je ouders af te spreken dat je buitenritjes in je eentje even achterwege laat (alleen rijden wanneer er meer mensen zijn) en dat je beter op 'gewone' paarden en pony's kunt gaan rijden ipv trekpaarden wiens rugspieren niet sterk genoeg zijn :+ :+

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:26

Probeer ze rustig mogelijk met je moeder een gesprek aan te gaan. Ga vooral niet je zin doordrijven, bekken enz. Praat rustig op een volwassen manier met je moeder en leg haar uit dat je erg van paarden houdt en dat in het dagelijks leven ook snel wat kan hebben. Dat je begrijpt dat je moeder bang is dat je wat overkomt. Dat is moederinstinct. Uit ervaring spreek ik dat in het dagelijksleven je ook zeer snel een ongelukje kan hebben. Door de paarden heb ik vroeger ooit een keer een gebroken arm gehad. In het dagelijksleven een breuk bij m'n schouderblad en sleutelbeen, gekneusde pols enz. Nu lig ik met een hersenschudding, door een perongelukke trap van mijn broer tegen m'n achterhoofd tijdens een stoeipartijtje. Dus tja... wat ik ooit gehad heb in het dagelijksleven is meer dan door de paarden. Tja... sporten zijn gevaarlijk, maar het is ook hoe je ermee opgaat. Als je gewoon netjes je cap draagt en evt. een bodyprotector (bijv. tijdens springen of als je nog een beginner bent) dan zorg je er al voor dat het risico kleiner wordt.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:33

Moeilijk misschien moet je je moeder duidelijk uit leggen wat er precies gebeurde en dat het een ongeluk was en dat het idd over al kan gebeuren en dat je ook idd een ongeluk kan krijgen als je over straat loopt en over het geld misschien zeggen dat je er dingen voor terug wilt doen of iets aan die kant. Heel veel succes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:30

Probeer je in te leven in je moeder. Een moeder wil haar kinderen graag beschermen. En ze zal heel erg geschrokken zijn van wat er gebeurt is.
Leg uit dat je snapt dat ze bang is voor herhaling. En dat er altijd in het leven risico's zijn. Met je fiets onder een auto komen, ziek worden, noem maar op. Paardrijden is ook niet zonder risico's.

En kijk of je maatregelen kunt nemen die de risico's verkleinen. Altijd een cap op bijvoorbeeld. Bodyprotector.
En dat je bijvoorbeeld alleen rijdt met begeleiding totdat het echt heel goed gaat.
Dat zijn ook argumenten waarmee je je moeder misschien over de streep kunt trekken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:15

Iedere sport is gevaarlijk, als je dat op een of andere manier weet over te brengen aan je moeder dan wilt het misschien nog wel eens veranderen (indien het geld er ook voor is, het is wel een dure hobby/sport)

bokt1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:31

dankjewel voor alles ik ga het proberen ;)

Amiigo

Re: Help, ik mag niet paardrijden van mn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:32

Voorstellen om een bp te dragen met paardrijden? en natuurlijk een cap :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:57

Het kan gewoon een keer fout gaan, ik heb 8 jaar lang niks gehad, en nu 2 gebroken rugwervels.. (gelukkig ziet mijn moeder in dat het een keer kan gebeuren, die rijdt ook paard :) )
Aan de andere kant, met fietsen heb ik al een gekneusde arm, zwaar verrekte enkelbanden (bij een poging tot het jatten van mijn tas), een gat in mijn kin dat gehecht moest worden en een hele berg blauwe plekken en schaafwonden gehad.. Toen ik nog turnde heb ik mijn enkelbanden verrekt gehad en ben ik een keer achterover dubbelgeklapt toen een flikflak misging (geen last van gehad).
Mijn vader heeft na 10 minuten skien zijn pols gebroken, mijn broertje is een keer random aangereden door een bejaarde terwijl hij voorrang had.. (kruispunt met stoplichten)
Als je zou hockeyen zou je een hockeybal tegen je hoofd kunnen krijgen, als je zou voetballen zou je je knie kunnen verdraaien, als je schaakt krijg je hoofdpijn en als je niks doet wordt je dik en krijg je dingen als suikerziekte etc..

Kort samengevat, alles kan fout gaan en als je overal rekening mee wil houden is het ook niet gezond, want dan beweeg je niet.

Edit: Bovendien zit ik liever op een paard wat eens gestruikeld is dan één die je er vrolijk vanaf gebokt heeft :P (mensen struikelen toch ook wel eens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:06

Geef ook aan dat je bereidt bent om een BP te dragen :)

Vooral subtiel over praten dat het je zo leuk lijkt om weer eens te rijden.. :P

Flowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:18

Zeg dat je een BP wilt dragen en probeer haar te overtuigen. Tja en als het niet mag dan mag het niet, ouders zijn soms gewoon lastig..

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:15

Het beste wat je kunt doen is inderdaad een gesprek aan gaan. En als je dit allemaal al geprobeerd hebt maar als 't niet werkt, kun je altijd dit nog proberen: ik doe wel klusjes voor je, ik was af.... dek de tafell.... :) Altijd blijven proberen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:22

RUI -> YRT

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:24

Proberen te blijven praten met je moeder en anders.. over 2 jaar ben je 18 en mag je dit als het goed is zelf beslissen!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:53

Ja zelf beslissen, maar dan ook zelf :$

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:51

Toen ik 6 was reed ik op de manege. Toen mocht ik voor het eerst galoperen maar mijn pony wilde niet en bokte me er uit eindelijk af. Ik had bijna mijn nek gebroken en durfde niet meer. Toen ben ik gestopt. Een paar jaar later wilde ik weer maar mijn moeder vond het ook te duur enzo. In Januari vorig jaar kon ik een verzorg pony krijgen, Mijn moeder zei eerst nee! Maar ik mocht wel met die vriendin mee naar haar stal waar de pony stond. Toen mocht ik uiteindelijk toch de pony omdat mijn moeder het zelf stiekem ook leuk vond, maar mocht nooit alleen. Toen bleek het dat de pony te fel voor me was. Toen heeft mijn moeder een ander paardje voor me gezocht omdat ik het zoo leuk vond maar het jammer vond dat ik niets met de pony kon. Het paard waar ik toen op ging rijden is nu helaas overleden.. Nu heb ik een eigen pony gekregen! een arabiertje van 21 na een paar maanden had mijn moeder een eigenpony !! Je moet haar laten in zien hoe leuk het is en dan komt alles goed hoop ik, succes !

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:25

Met alles kan er wat gebeuren mijn vader en moeder vinden het ook wel spannend als ik erop zit maar ze weten ook dat je met bijv. Zwemmen kan verdrinken met de auto ongeluk kan krijgen met de fiets of lopend geschept kan worden,
Mijn vader weet dat ik een goede band Met mijn verzorgpaard heb dus weet hij dat ze het echt niet met opzet zou doen!