eigen paard koopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sourih

eigen paard koopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:30

ik ben half frans dus mijn nederlands is minder sory voor de typ fouten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------mijn is een half jaar geleeden een paard beloofd,en die zou ik ook koopen,maar die bleek een ziekte te heben in haar achter foeten.en laater zou ik weer een paard koopen,maar die werd verkocht ter wel ik hem op proef had (net 1,5 maand geleeden),en nu zecht men vaader telkens zorg eerst maar dat je beter wordt dan kan ik er wel een voor je koopen.
ter wel ik best wel goed kan springen en rijden heb selfs 1m 10 cm gesprongen.
dus een half jaar geleeden zij die wacht een half jaar en dan koop ik er een voor je.
en ik zit telkens bij hem te smeeken om een paard maar hij zecht de heele tijd je gaad eerst eentje leasen en dan koop ik hem,als hij je bevalt,en heb er nog steeds geen geleasd.
heeft iemand typ's voor mij zo dat mijn vaader er einderlijk een voor mij gaad koopen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------bedankt voor het lesen van mijn verhaal met al die fouten der in en ook al fast bedankt voor de typ's

Batlow

Re: eigen paard koopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:31

Lease een paard zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:33

Een leasepaard is toch ook prima/leuk? :)
Wat is het verschil?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:34

Dan ga je toch eerst een paard leasen?

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:38

ja dat is mijn ader ook nog voor plan maar der zijn niet echt paarden op mijn manege die je kan leasen het is een nieuwe mnege mar ze hebben daar wel heel veeel goeie les paarden

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:39

sourih schreef:
ja dat is mijn ader ook nog voor plan maar der zijn niet echt paarden op mijn manege die je kan leasen het is een nieuwe mnege mar ze hebben daar wel heel veeel goeie les paarden

zoek via internet; bokt/marktplaats een lease paard. Waar woon je ergens?

Wikke404

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:43

Op www.marktplaats.nl staan zat paarden te lease/te koop als je die nou eerst least kun je later nog bekijken (als de klik er is) om hem eventueel te kopen!!

Succes ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:50

En waarom staat 'ie hier :')
Even een teM :)

Wikke404

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:55

Het forum staat wel iets verkeerd ja! :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:00

Aan je leeftijd te zien staat deze beter op YRT, daarom verplaats ik hem daar naartoe.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:38

ik wil liefer een paard van mijn manege ik ben bang dat ik een ziek paard koop(een ziekte in de botten) dat is mij al eerder gebeurd.
en mijn manege die laat eerst altijd foto's maaken voor dat hun het paard koopen

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:44

Sommige maneges / handelaren / particulieren zijn niet betrouwbaar en verkopen toch zieke paarden, dus kijk daarvoor uit. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die wel betrouwbaar zijn!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:48

ik zou er eerst eentje leasen, en misschien dan wel op die anderen manege, en mag je van je vader dan een eigenpaard, dan zou ik een hele leuke gaan zoeken, en die laten keuren, en op de foto zetten, als er dan iets met dat paard aan de hand is kun je het nog ik een bepaalde tijd terug geven

Linedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:52

Ik zou eerst een paard leasen, dan kan je eentje uitzoeken die je aanstaat van karakter en uiterlijk.Je kan het paard een tijdje uitproberen. Je kan wel gelijk een paard willen kopen maar soms kan een paard van karakter veranderen door veranderde omgeving, training en voer.

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:08

Soms kan je ook een paard leasen, en dat je na een half jaar of een jaar ofzo de mogelijkheid krijgt om hem te kopen, is dat geen optie?

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:46

bedankt allemal voor de tips
ik ga nu mischien echt een koopen ik zij tegen men vader elke maand dat ik langer op mijn paard wacht komt er 1000 euro op want ik wil eentje van 5000/6000 zij ik tegen hem en als je niet op schiet koop ik er mishien twee
en toen zij hij van je moet geduld hebben anders krijg je weer een ziek paard ik zij toen maar ik zie je helemal geen zoeken zij hij nou dan zoek jij toch maar het paard van je droomen

maar blijf alsje blieft tips geeven voor als ht mis loopt

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:52

Moeten we dit nog serieus nemen?

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:57

Ik denk dat je niet zo op de prijs moet focussen. Je moet inderdaad iets meer geduld hebben. Juist als je je gaat haasten wordt de kans groter dat het mis gaat en er iets mis is met het paard dat je koopt. Ik vind het raar dat je tegen je vader zegt dat je per sé een paard van 5000/6000 euro wilt, en er ieder maand dat het langer duurt voor je er een hebt er 1000 euro bovenop komt. besef je dan wel goed wat het houden van een paard inhoudt? Voor veeeeel minder geld kun je ook een heel goed paardje kopen en hou je meteen meer over voor de verzorging en andere leuke dingetjes. het is heel veel geld, ik hoop dat je dat inziet. ik vind het namelijk een beetje verwend over komen. Verder moet je bij de aankoop van het paard, het paard laten keuren. Succes met je zoektocht en ik hoop dat je even goed gaat nadenken hierover.
Laatst bijgewerkt door K.imberly op 24-12-11 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:58

zien jullie niet naar mate dat de reacties volgen dat de ts steeds beter Nederlands kan, quick learner!

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:00

Daar ga je toch niet serieus op in...

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:02

mijn vader boeit hem heele mal niks de prijs ik mag zelfs een van 10 000

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:02

Sowieso vreemd dat ze zegt HALF frans te zijn. Ze woont dus in NL, ga ik van uit dan.. En haar andere ouder, die niet frans is, zou best wel eens nederlands kunnen zijn. ja het valt me dus ook wel op, dat haar nederlands opeens beter is dan voorheen. Maar je weet maar nooit, dus reageerde ik vrij serieus.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:33

ja mijn moeder is frans en mijn vaader is nederlands.
ik ben zo blij enkele maanden geleden zou ik een paaard koopen en en had ik dus al wat mensen gemaild maar nu wel 6 maaden verder heeft een meisje mij beantwoord die ik 6 maanden geleden had gemaild.
en ze wou mij het paard gaan verkopen.maar helaas ik ga nu tog voor m springen en haar pard was l springen maar toen ben ik en mijn moeder lekker gan zoeken naar een ander paard en we hadden der een gevonden.
het was een junioren paard en was echt vet mooi en kon ook nog ff m springen en de perfecte lefetijd 7 aa dit is gewoon het pard van mijn dromen !!!!!!!!!!1

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:33

en het is ook nog een merrie ik ga der mischien in de zomer kopen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:37

heb je geen linkje of foto's van haar?