In het schuurtje wat tutten, vlechten en als het dan droog wordt nog even wnadelen of longeren in het weiland.
xJess
Geplaatst: 15-10-11 12:26
In de binnenbak rijden En gewoon lekker lang poetsen, en als er een droog momentje zit even in de paddock zetten.
xBontfire
Geplaatst: 15-10-11 15:54
Tja ik denk meestal haha, nee ik denk geen oliebol , als het weer staat te regenen en ik weet dat ze geen deken op hebben, Dat word straks weer een nat paard poetsen In de binnenbak rijden natuurlijk
Gewoon in de bak rijden, hij heeft alleen een schuilstal, daar poets ik hem en zadel ik hem op. Dan lekker door de plassen stampen, vindt ie heerlijk! Ik rijd ook gewoon als t regent.
Wandelen, buiten rijden, dagje vrij en dus enkel poetsen? Ik heb nu zelf ook enkel een binnenbak en een paard wat niet door plassen wilt lopen, iets in de bak doen gaat dus niet fijn wanneer deze nat is. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Mijn paard staat eigenlijk bijna nooit hele dagen binnen, hij heeft er wel de mogelijkheid toe trouwens. Maar als het enig zins mogelijk is, dan ga ik met hem rijden in de binnenbak van de vereniging.
Ik heb geen binnenbak en ook geen buitenbak haha, dusse als ik toch nog wil rijden met regen; regenpak aan. Maar meestal laat ik paard gewoon buiten staan en blijf ik binnen (alleen even voeren etc)
Op het moment dat het niet regent, gewoon gaan rijden (vooropgesteld dat de bak niet te zwaar en te modderig is). Een plas in de bak, mits de ondergrond hard is, daar is nog geen paard dood aan gegaan.
Dieselpaard
Geplaatst: 17-10-11 13:23
Lekker een dagje vrij geven....zelfs als het een week lang regent....lekker vrij geven....t paard wordt er echt niet slechter van hoor
regenpak en in de winter regendeken en hoppa lekker rijden paarden smelten er echt niet van hoor. is de bak geen doen dan lekker naar buiten. Die van ons hebben net 6 maanden op de wei gelopen zonder schuilstal en dekens kunnen ze prima tegen. Mense maken dr juist mietjes van door ze in te pakken of binnen te laten als het koud is of regent.
Ik rij gewoon als het regent en de bak goed is. Als het dagen en dagen regent is het een zomige zooi dus dan ga ik OF in het bos gewoon in de regen rijden of hij heeft lekker een paar dagen vakantie. Meestal geniet hij daar echt van. soms poets ik hem dan nog wel, maar niet als hij zeiknat is, dan krijgt hij gewoon een aai en wat lekkers en klets ik even met hem, maar voor de rest doe ik dan niks
Esther43
Geplaatst: 17-10-11 16:25
Elk haartje van de staart apart uitpluizen, paard masseren, beetje alles bijknippen/trekken, poetsen tot je paard glanst als een spiegeltje, hem kunstjes leren