ze is 15 en ze springt niet hoog, als ik hoger probeer gaat ze er voor geen wortel overheen.. moet ik beter oefenen of wat moet ik doen? ze is een welshje dus ik denk dat ze makkelijk hoger kan
Ik ben van mening dat een paard wel springt als ie van zichzelf weet dat ie het kan/ het wel probeert als ie het leuk vind. Misschien is je paard fysiek niet fit genoeg om erover te kunnen? Misschien mist hij techniek om hoger te kunnen, maar zie je dit zelf niet? Misschien heeft hij ergens pijn waardoor landen pijn doet? (Denk maar aan HKO. Die gaat doorgaans rechtdoor goed, maar springen is nefast)
Als je paard springen niet leuk vindt, moet je hem er dan mee pesten?
dvfotografie
Geplaatst: 25-09-11 17:30
Inderdaad kijk als jij iets niet leuk vind om te doen, dan doe jij dat toch ook niet. Kik ken genoeg paarden die 30cm leuk vinden maar zodra het 70cm word dan haken ze al af. Ze vinden springe gewoon niet leuk. Dus kijk gewoon wat jouw paardje leuk vind;).
Niets zelf gaan bouwen, zonder ervaring moet je niet zonder ervaren hulp gaan aanknoeien paarden worden op die manier eerder slechter dan beter. houdt het bij een leuk sprongetje op zn tijd voor de lol en hou dat laatste woord, lol, voorop