breyer paarden!!!!

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:36

Tip: bij de drogist en bij de hema zijn ze imo behoorlijk duur, bij de action hebben ze momenteel ook allerlei kleurtjes voor 1,20 euro. Voor dat geld heb je dan een blisterverpakking met 2 pakjes nail caviar + 2 potjes nagellak. Zo goedkoop heb ik het zelfs op ebay nog niet voorbij zien komen... :')

Ik ben nog een beetje aan het kijken hoe ik ze goed vast ga maken, maar ik heb wel een idee dat ik wil proberen. Deze heb ik laatst al getest en toen bleven ze zelfs zonder gebruik van lijm zitten :') maar dat is de goden verzoeken natuurlijk dus ik wil wel lijm gaan gebruiken. Mijn idee is eigenlijk best simpel: naald door het leer steken op de plek waar het bolletje moet komen, en dan dat bolletje in het ontstane gat duwen. Om vast te lijmen wil ik van onderaf een stukje ijzerdraad een paar cm door het gat duwen, dan de tip van het ijzerdraadje besmeren met lijm, dan het stukje ijzerdraad weer uit het gat trekken waardoor er lijm in en rondom het gat blijft steken... en dan snel met een pincet het bolletje aanbrengen. Dat is de theorie, nu de uitvoering nog ...

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:27

Is het zo dat ze nu minder waard zijn?
Ik spaarde ze jaren terug, waren toen wel 60 euro per stuk, nu liggen ze bij mij eigenlijk te verstoffen, maar zie dat ze nu voor 20 euro te koop aangeboden worden op marktplaats??

melissab96
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-07-13
Woonplaats: Dieren

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:29

ligt er volgensmij maar net aan welke het is ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:33

Niet elk model is even gewild of zit even goed in elkaar qua model en beschildering.
Een goed model behoudt zijn waarde, helemaal als er niet mee is gespeeld en er geen krasjes opzitten.

En voor de rest is het wat de gek ervoor geeft. Maar voor een gewone RR (regular run) classic krijg je niet meer dan 15 Euro, en een traditional RR zou zo'n 30 - 40 Euro moeten kunnen opbrengen, dat kosten ze namelijk ook. Bijzondere en gelimiteerde edities kosten meer. En er zijn meer sites dan alleen Marktplaats voor verkoop.

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:18

Ik word echt helemaal simpel van dat leer bewerken, tot nu toe mislukken mijn pogingen steeds. Zo zou ik graag seamlines (excuses, ik kom niet op het Nederlandse woord) willen aanbrengen op mijn zadel maar ik krijg het maar niet voor elkaar -O- Is hier toevallig iemand met ervaring hierin, leerbewerken op dit kleine formaat die mij wat pointers kan geven? Tutorials uit boeken heb ik, filmpjes heb ik ook opgezocht, maar blijkbaar doe ik ergens toch iets fout maar ik zie niet wat. Stempelen lukt mij ook niet.

Meer dan een WIP foto heb ik momenteel niet, maar dit is momenteel in de maak:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... e2edca.jpg

Beide zijn een WIP, het zadel, maar het paard zelf ook. Dit gaat een paint horse worden met een pleasure zadel :) Op dit tack setje wou ik ook de nail caviar uitproberen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:47

Mag ik zeggen dat ik het leer wat dik vindt? En wat die seamlines betreft, bedoel je dat je de indruk wilt wekken alsof het leer genaaid is?

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:16

Jazeker dat mag je zeggen, graag zelfs want hoe meer ik hoor hoe meer ik weet wat ik kan verbeteren voor een volgende keer.

Wegens pure ergernis ben ik gisteren de betere helft van de avond bezig geweest met googlen, en ik kwam inmiddels uit op wat tips waar ik ook wat aan heb gehad. Het voelt zelfs een beetje alsof er wat puzzelstukjes nu in elkaar vallen, ik was namelijk tot de conclusie gekomen dat er verschil is in leer (oke, duh) en dat het leer dat ik gebruik eigenlijk gewoon ook niet geschikt is hiervoor, ondanks dat de verkoper zei van wel. Ik ben wezen graven in de hobbydoos en vond nog wat restjes tooling leather van Rio rondo, en... ik was gewoon even vergeten hoe fijn dat leer werkt. En raden jullie het al, stempelen en toolen was op dit leer dus ook geen probleem. Blijkbaar moet ik toch tooling leather bestellen.
Ik vind het dus ook juist wel leuk dat je nu dat leer noemt Cassidy, want ik had zelf dus ook het idee dat er iets niet aan klopte, en nu heb ik helemaal zoiets van... ik gooi hem in de prullenbak. Ik kan het leer blijven splitten tot ik een ons weeg, en eigenlijk vind ik dat zonde van de moeite met dit leer.

Voor de seamlines heb ik trouwens een tooltje gevonden via Braymere (leuke site trouwens, tip: http://braymere.blogspot.nl/) De pagina waarop ik het vond kan ik zo snel niet terug vinden maar kort samengevat, ze had er een tooltje voor dat normaal gebruikt wordt, deze http://www.micromark.com/3-piece-pounce ... ,6668.html. En om jullie het omrekenen van inches naar mm te besparen, het kleinste wiel heeft een tussenruimte van 1,2 mm tussen de naaldjes.

Nog een aanrader trouwens, op haar site staan ook foto's van haar ratjes, opgetuigd met custom breyer tack. Zo cute!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:03

iemand nog intresse in een paar breyers? classic formaat en een paar traditional. tevens collectors boek 5e editie

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:50


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:52

Bedankt voor de link, alles wat je hebt staan heb ik zelf, dus verder geen interesse.

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:44

Hier ook niet direct interesse, er zitten zeker leuke modellen bij maar ik ben momenteel niet op zoek.

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:54

Niet echt denderend nieuws maar... na veel te lang twijfelen en miepen met het bestelformulier (en er niks van snappen en niet durven) heb ik dan vanavond eindelijk lang genoeg ervoor gezeten om wat te bestellen bij Rio Rondo. Ben zo enthousiast nu, en wou het even delen hihi!

Het volgende heb ik o.a. besteld:
- Tooling leather, skiver & een scrap bag, dat zal genoeg zijn voor meerdere projecten. Eindelijk leerbewerken :D
- Engelse accessoires kit (o.a. patronen voor beenbescherming, hulpteugels, kleine dingetjes)
- Verder nog wat minder noemenswaardige hebbedingen zoals extra concho's, D ringetjes, wat tools, etc.

Blij *\o/*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:21

Ik kan me helemaal voorstellen dat je blij bent, het is zo'n fijne online winkel en de spullen zijn echt zo ontzettend goed!

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:31

Hoeveel breyer paarden hebben jullie?

hwn
Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-05-13

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:04

Mocht iemand de Breyer Anatomy te koop hebben, ik heb interesse.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:39

Ik heb hem vroeger gehad, maar idd verkocht.

En als antwoord op Roooss: ik heb er heel veel.

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:48

Ik heb momenteel 6 traditionals waarvan 4 in mooie/goede conditie. Voor de rest heb ik van elk formaat wel enkele modellen. Durf niet te zeggen hoe veel precies, ze staan deels ingepakt in dozen maar ik gok dat het er inmiddels zo'n 30+ zijn. Maar dat zijn vooral afdankertjes, kapotte modellen en/of modellen met krassen en schade enzo :D

paardkirsten
Berichten: 302
Geregistreerd: 05-12-12

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:02

hey, ik wil graag breyer paarden denk ik gaan verzamelen, maar weet er echt totaal niets van. Kan iemand me uitleggen wat het inhoud??? en zijn er ook ruiters voor breyer paarden?? is het een soort schleich maar dna in het groot?? is het erg duur???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:07

Breyer is een Amerikaans speelgoedmerk, en er zijn idd ook ruiters voor. Er zijn verschillende maten te krijgen, van formaat Schleich tot formaat barbiepaard. Maar ze zijn veel mooier afgewerkt. Prijs kan varieren van 5 Euro voor formaat Schleich tot 40 Euro voor een groter model. Er zijn ook speciale edities te krijgen, die kunnen soms tot 1000 Euro kosten.

xTERRORxCATx
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:34

hoi weet iemand of je breyer in bitburg kan kopen?
en hoe duur ze daar zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:47


Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:45

Vandaag kwam mijn Rio Rondo pakketje binnen :D en er kwamen helaas toch douane kosten om de hoek kijken, ik was iets van 22 euro kwijt die ik ter plekke aan de postbode moest betalen maar uhm... jammer dan. Als ik mijn pakketje maar krijg :D verzendkosten kwamen voor mij op totaal bijna 30 euro. (ik denk ik zeg het even ter info, voor geval anderen er ook iets zouden willen bestellen)

Kleine review,
- De tooling leather scrap bags, ik had geen idee wat ik mij hierbij voor moest stellen dus ik had dit op de gok besteld. Ik had rommelige restjes verwacht maar het is mooi leer en netjes verpakt, net als het gewone tooling leer. Het is heel strak en zorgvuldig verpakt in een platte verpakking. Geen kreukels, geen butsjes, geen gaten, niks... het enige waarin het verschilt van het 'goede' leer is dat het meerdere kleinere stukken zijn (alsnog ruim groot genoeg om gewoon zadels uit te kunnen halen) en ik heb er één stuk tussen zitten dat iets afwijkt in de kleur. Verder is het gewoon gaaf leer, heel mooi en netjes. En het leukste.... ik heb alle losse stukken even zo dicht mogelijk bij elkaar gelegd en vergeleken met een lap van het goede leer (dat had ik ook besteld) en... in de scrap bags zit méér leer dan in een gewoon pakket. Vreugde, wohoo! ik schat dat er misschien zo'n 20% meer leer in zit. En dat voor de halve prijs van wat een goed stuk leer kost.

- Suede, ik heb een groter stuk suede besteld en behalve dat het niet duur was, is het ook nog eens erg mooi. Niet vergelijkbaar met wat ik in NL heb gekocht als zijnde suede, het veel mooier, dunner en egaler.

Voor voorlopig heb ik wel voldoende materiaal nu, maar als het op raakt dan ga ik rustig weer nieuwe bestellen bij deze webshop, ik vind het leer kwalitatief erg mooi en goed.
Kortom ik ben erg blij :D

En nu heb ik dus het probleem: veel te veel plannen en ideeën om uit te werken, niet genoeg paarden om al mijn geplande zadels op te leggen (he wat vervelend nou, dan moet ik nieuwe paarden erbij bestellen <<) en ik vraag mij af waar ik de tijd vandaan ga halen. :+


*\%/*

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:17

Mag ik even binnen komen vallen met een vraag? :o
Weten jullie waar je in NL of Duitsland ik breyer kan kopen (dus niet online)? :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:34

EskeGirl schreef:
Mag ik even binnen komen vallen met een vraag? :o
Weten jullie waar je in NL of Duitsland ik breyer kan kopen (dus niet online)? :)


Cassidy schreef:
Wil je echt naar een winkel toe, dan zul je naar Bensheim moeten. Adres van de winkel is:

http://www.spielwarenversand.de/abholun ... ngeschaeft

Telpeva

Berichten: 14824
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:50

Deze info heb ik wel eens voorbij zien komen op bokt, maar ik weet niet meer in welk topic en hoe lang geleden... maar ik heb eens een boek voorbij zien komen over modelpaard tack, en ik weet toch niet meer hoe hij heet en/of door wie hij geschreven is, weet iemand welk boek ik bedoel?

Wat ik ongeveer over het boek weet, ik heb hem maar 1x gezien maar dit is wat ik mij herinner:
- Hij is dik
- Ringband
- Volgens mij Engelstalig
- Veel tekeningen van tuig (ter referentie)
- Elke editie heeft een andere kleur
- Duurdere prijsklasse, ik meen iets van 50+ dollar

Wie oh wie weet welk boek ik bedoel? ik wil graag kijken of ik hem ergens nog kan krijgen.