ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:41

heei alle bokkers!

ik heb gisteren een ongeluk gehad met een wielrenner :(

mandy op barones en ik op marley waren langs de manege de nieuwe oranje hoeve aan het rijden
achter elkaar ik voor
en er komt een gewone grote groep fietsers aan
nou die konden er dus gewoon langs
nu dachten 3 wielrenners van achter die groep
ja we kunnen nog wel even inhalen
de 1e was net voorbij, de 2e kwam eraan
en de 3e bleef (die heeft dus verstand) achter die grote groep
nu kwam er een kat uit de bosjes vliegen
dus marley schrok en sprong opzij
zo BAM tegen die 2e wielrenner aan
die man vliegt van zijn fiets af, marley springt in de lucht
ik achter het zadel maar na een drafje terug gekregen en afgestapt
wou hem eerst helemaal verrot schelden maar toen zag ik hoe die er bij lag
op de grond en kwam later overeind maar had wel pijn aan zijn schouder
wij daar kwartier staan wachten
uiteindelijk mochten we weg van die 1e wielrenner want we hadden daar toch niks meer te doen
even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, ik vind het wel zielig voor hem maar heb absoluut geen meedeleiden ;) )
10 min later was die ambulance er

wat vinden jullie hier nou van?

en hebben jullie zelf ook een ongeluk met wielrenner gehad?

liefs feline

PureSG

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:42

Wrong place, wrong time..
Heel vervelend dat dit gebeurt is maar wielrenners kijken vaker niet uit vind ik.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:43

nee zelf geen ongeluk wel iritaties omdat ze vaak denken dat de weg/fietspad van hun is.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:44

Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje. Daar kun jij of je paard helemaal niks aan doen. Weet je z'n naam toevallig? Dan is het misschien wel netjes om te kijken of je hem een kaartje kunt sturen met beterschap.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:44

Lekker onrespectvol..
Ja het is wel stom van ze maar hij moest dus uiteindelijk wel met de ambulance opgehaald worden (!!)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:45

Schrikken zo'n ongeluk. Hopelijk is die man niet te erg gewond.
Het hangt er ook vanaf waar jullie reden met je paard.

Op het fietspad? Daar mag je met je paard niet rijden, dus dan zou die man verrot schelden dus niet kloppen, eerder andersom.

Op de openbare weg of in de berm?

Geen medelijden met die man, zoals jij zegt, vind ik een beetje raar gezegd.
Jij neemt het risico om met je paard buiten te rijden, andere mensen verwachten dan dat jij het paard ook onder controle hebt.
Niet iedereen heeft verstand van paarden, en hoe ze kunnen schrikken.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-08-11 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:45

Die wielrenners kijken wel vaker niet uit maar dit had hij ook niet kunnen verwachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:50

Morganlefay schreef:
wielrenners, of je nu met je paard daar loopt of wandelt of gewoon fietst. ze fietsen je gewoon omver en als je er wat van zegt kan je een knal krijgen.

Maar nu sprong het paard van TS de wielrenner omver...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:52

ik verbaas me altijd over het 'wij tegen hun' idee als het op andere weggebruikers gaat.
Ja, wielrenners kunnen heel irritant zijn, zeker als ze in grote zwermen om je heen zoefen.
Maar als mijn paard iemand omver loopt, wielrenner, wandelaar, wat dan ook, en het is zo erg dat er een ambulance moet komen, dan lijkt mij dat je erbij blijft. Je was er namelijk bij betrokken. Verantwoording heet dat.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:54

Sowieso vind ik het ook onmenselijk en onrespectvol dat je niet eens oprecht beterschap kan wensen aan iemand. Het is een vervelend ongeluk waar beiden niets aan kunnen doen. Een fietser mag jou toch gewoon inhalen. (reed je in de berm naast een grote weg of fietspad?). Ja ik heb wel eens een ongeluk met wielrenners gehad en ja dat was toen wel hun schuld.

Ik reed in een brede berm naast een landweg. De fietsers komen op volle snelheid aan (geen probleem) maar bedachten toen opeens met zijn allen te roepen dat ze er aan kwamen (paard voorbereiden dachten ze). Dat ging helemaal fout. Paard was op onbekend terrein en huis is achter haar dus ze draait zich in een grote bocht om en rent zo door de wielrenners heen. En ja van de 15 man vielen er 3 . In eerste instantie werd ik ook heel boos (ervaring dat wielrenners arrogant zijn :P ) maar toen die man heel vriendelijk uitleg gaf zakte bij mij ook snel de woede. Er werden zelfs grapjes gemaakt dat mijn paard vast wel wat vet kan missen voor zijn pijnlijke billen of dat hij nu een excuus had om zijn vrouw te vragen hem te masseren := . hihi. Alles met een sisser afgelopen en een goede wielren ervaring erbij. Zij maakten hun excuses en dat ze normaal echt wel afremmen maar mijn paard zag er zo rustig uit. En zo heb ik hun wat geleerd mbt tot paarden dat voornamelijk hard geluid wat onverwacht en dichtbij is een paard laat schrikken. Als er 1 van een afstand roept is dat meer dan goed :D . En ja deze mensen heb ik oprecht beterschap gewenst.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:55

felinehoi schreef:
heei alle bokkers!

ik heb gisteren een ongeluk gehad met een wielrenner :(

even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, ik vind het wel zielig voor hem maar heb absoluut geen meedeleiden ;) )
10 min later was die ambulance er

wat vinden jullie hier nou van?

Ik vind jou behoorlijk asociaal ten opzichte van de wielrenner.
Het klinkt helaas als zo'n vervelend paardenmeisje voor wie iedereen aan de kant moet gaan.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-08-11 12:03, in het totaal 3 keer bewerkt

leukepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:57

Je kunt niet verwachten dat 'iedereen" (lees wielrenners) weet hoe een paard reageerd.
Vind het wel erg onrespectvol hoe jij "denkt">> even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, <<

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:58

vanLotje schreef:
ik verbaas me altijd over het 'wij tegen hun' idee als het op andere weggebruikers gaat.
Ja, wielrenners kunnen heel irritant zijn, zeker als ze in grote zwermen om je heen zoefen.
Maar als mijn paard iemand omver loopt, wielrenner, wandelaar, wat dan ook, en het is zo erg dat er een ambulance moet komen, dan lijkt mij dat je erbij blijft. Je was er namelijk bij betrokken. Verantwoording heet dat.

Hier ben ik het volledig mee eens!
Je hebt af en toe wielrenners er tussen zitten waarvan je idd echt denkt dat die
geen fatsoen hebben. Maar ook gewoon aardige en goed oplettende!
Dit hetzelfde voor ruiters, je hebt ook asociale ruiters ertussen die denken
dat alles van hunzelf is en gewoon niet aan de kant gaan.

Hoe jij hiermee omging vind ik dus geen fatsoen hebben om maar te denken dat het een wielrenner!

Zo worden straks alle ruiters "asociaal"gevonden net zoals nu bij wielrenners is!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:59

Niet kies. De wielrenner bleef beleefd en jij hebt geen meelij? Jij kan het niet helpen dat je paard schrikt, maar ergens wordt dat wel van je verwacht. Als je dat niet kan, moet je niet op de weg gaan rijden.

Allebei ben je weggebruiker en het minste wat je kan doen is mekaar respecteren. Een wielrenner gaat vaak harder dan een paard, dus moet ie jou zonder gevaar voor eigen leven en lijf en leden kunnen inhalen. Zo simpel ligt het. Je mag je nu best een beetje schuldig voelen. Hij zag dat paard toch ook niet aankomen?

Ik zie overigens wel gebeuren dat paarden op hol slaan in de bossen en dan ben je toch ook dankbaar als een mountainbiker hem opvangt? Ik tenminste wel! :j Ik kan je uit ervaring vertellen, dat het erg is als je je paard zo ziet verdwijnen.
En ook mountainbikers kunnen een paard op hun route niet altijd waarderen. (waar ze óók niks te zoeken hebben!)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:01

Wat raar dat je het niet meende met beterschap. Daar kan die man toch ook niets aan doen dat jouw paard schrok?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:03

ik vind het wel triest als ik dit lees, door toedoen van jou paard raakt iemand anders gewond en dan nog te beroerd om sorry te zeggen (of geen gemeende sorry)... kun je wel 15 jaar zijn maar beetje fatsoen opbrengen vind ik wel zo netjes!

leukepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:14

nikitabanana schreef:
ik vind het wel triest als ik dit lees, door toedoen van jou paard raakt iemand anders gewond en dan nog te beroerd om sorry te zeggen (of geen gemeende sorry)... kun je wel 15 jaar zijn maar beetje fatsoen opbrengen vind ik wel zo netjes!

Inderdaad helemaal mee eens!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:31

Dan was er dus weinig ruimte voor de fietser om te passeren als je met een sprongetje opzij iemand kunt raken.
Dus die man (die denk ik wel volwassen was) had idd even een tel langer kunnen/moeten nadenken.
Ik maak ook vaak mee dat bijv op een landweggetje!!! ineens een fietser (lees mountainbiker)out of the blue langs ons heen schiet,dan roep ik ook weleens; Hee....bedankt voor het bellen he! -:(-

Tuurlijk komt het van de ts niet netjes over hoe ze het schrijft maar ik snap de reactie wel van haar. :j
L*llig dat er een ambulance bij moest komen maar had ook nodig kunnen zijn als ie met 70 kmh ergens de berm infietst vanwege een klapband of dergelijk. :=
Cijfer die wielrenners maar niet weg hoor,sommige hebben fatsoen en hersens,andere zijn roekeloos en eisen de gehele rijbaan op! :(

En als ruiter kun je nu eenmaal niet achterstevoren op je paard zitten als je buiten rijd,achterop komend verkeer heeft zich kenbaar te maken en zeker bij inhaal manouvres!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:43

@Funnyhorses
En ik ben altijd blij dat er niet gebeld wordt.
Mijn paard is niet bang voor wielrenners... maar ineens een fietsbel, daar schrikt ze ontzettend van.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:02

Eerlijk gezegd vind ik het echt niet netjes van jou! Mochten jullie daar wel rijden te paard??? Je mag namelijk niet zomaar overal te paard rijden.

Ik snap de situatie niet helemaal. Een groep normale fietsers was jullie aan het inhalen. En op dat moment gingen die wielrenners daar ook nog eens langs? Want als jouw pony dan opzij springt, springt die toch tegen één van die normale fietsers aan of zie ik het helemaal verkeerd? Waarom kan een grotere groep normale fietsers jullie wel inhalen en 2 of 3 wielrenners niet? Liep de weg dan smal toe ofzo?
Daarnaast als je stapt langs de kant van de weg/fietspad is het heel normaal dat je veel ingehaald wordt aangezien je tempo dan erg laag ligt. Je kunt gewoon niet verwachten dat iedereen dan achter jullie blijft.

En idd wielrenners kunnen associaal zijn, maar ruiters, wandelaars, vrachtwagenchauffeurs en autobestuurders ook. In elke groep verkeersdeelnemers zitten er wel mensen die zich niet zo netjes in het verkeerd gedragen. En daarnaast is het ook geven en nemen hé. Het kan geen kwaad wat rekening met met elkaar te houden.

Als ruiter moet je ook beseffen dat er veel mensen op de weg zijn die niet weten hoe een paard reageert. Zelfs als ruiter kom je wel eens voor een verassing te staan als je paard net iets anders reageert dan verwacht. Funnyhorses, ik snap je irritatie, maar misschien denken fietsers wel dat je paard schrikt als ze bellen.

Ik vind het moeilijk om hier een schuldige aan te wijzen. Ik snap de situatie niet helemaal dus weet ik niet in hoeverre het daadwerkelijk onverantwoord was van de wielrenner om in te halen. Maar het was natuurlijk wel jouw pony die opzij sprong, besef dat ook.

Waar ik veel moeite mee heb is je toon en het feit dat je bent weggegaan. Theoretisch gezien ben je nu weggereden van de plaats van een ongeval waarbij jij betrokken was. Ik had toch echt gewacht tot de ambulance er was, desnoods op een afstandje. Dat het zijn eigen schuld is en je geen medelijden hebt. Iedereen maakt fouten, iedereen maakt wel eens een inschattingsfout. Stel dat jouw paard eens op hol slaat en je valt er af, dan hoop ik van harte dat je niet iemand treft die denkt: dan had je je paard maar onder controle moeten hebben, eigen schuld.

Edit: Waar reed je precies? Op de weg of op het fietspad?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-08-11 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:05

Morganlefay schreef:
wielrenners, of je nu met je paard daar loopt of wandelt of gewoon fietst. ze fietsen je gewoon omver en als je er wat van zegt kan je een knal krijgen.

Sorry, maar ik vind dat je niet iedereen zo maar over één kam moet scheren. Ik zie hier genoeg wielrenners die zich netjes gedragen hoor. Maar ik zie hier soms ook associale ruiters die denken dat de weg van hun is. Dat wil toch niet zeggen dat alle ruiters associaal zijn? In elke groep verkeersdeelnemers zitten wel mensen die zich niet netjes op de weg gedragen. Maar goed dat is een andere discussie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:07

Wat kan die wielrenner er aan doen dat jou paard schrikt van een kat?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:41

Brainless schreef:
@Funnyhorses
En ik ben altijd blij dat er niet gebeld wordt.
Mijn paard is niet bang voor wielrenners... maar ineens een fietsbel, daar schrikt ze ontzettend van.

Ohh maar ze kunnen ook even roepen dat ze eraan komen ofzo. :)*
Ik schrik me nml echt te pletter als ze ineens langs me door zoeven op hoge snelheid. :wow:
Als ruiter hoor je toch ook niet zomaar langs iemand door te vliegen,dan roep of vraag je of je langs mag/kunt.Kleine moeite. :)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:06

wielrenners :(

vaak dingen mee gemaakt met pony´s die helemaal door het lint gingen enz.