Kunnen paarden je verstaann??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kunnen paarden je verstaan?

Jaa tuurlijk!
53 (56%)
Misschien?
16 (17%)
Nee natuurlijk niet!
24 (25%)

Totaal aantal stemmen: 93

Amber111

Kunnen paarden je verstaann??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 17:58

Hallo allemaal,
Ik hoorde pas van een vrouw dat paarden je kunnen verstaan,
Is dat zoo?? Wat denken jullie kan dat, Hebben jullie er wel is
iets van gemerkt, aan je paard? Ja of Nee, Vertel het hier!!

Gr, /3

Kimbey

Re: Kunnen paarden je verstaann??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:03

Ja natuurlijk! Als je lang genoeg praat praten ze op een gegeven moment ook nog eens terug! :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:05

Het is naar mijn idee niet zo dat een paard letterlijk verstaat/begrijpt als je wat zegt. Het zal dan voornamelijk je houding en stemgebruik zijn, waar het paard op reageert.

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:05

tuurlijk kan hij je verstaan

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:10

Ze verstaan je wel, maar ze begrijpen je woorden niet. Dus idd lichaamstaal, en als je kortaf bent ben je meestal boos, vriendelijk maak je langere zinnen. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:11

ja tuurlijk verstaan ze het, heb soms heerlijke gesprekken met de paarden! echt over van alles over de ditjes en datjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:13

Ze verstaan geen hele zinnen of gesprekken, maar zeker wel losse woorden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:14

Als paarden je verstaan houd dat ook in dat ze je begrijpen.
Wanneer je gewoon praat verstaan ze je niet.
Alleen woorden die je vaker herhaald en dat ze weten wat je er mee bedoelt, bijv. braaf, zullen ze herkennen.

Wil je je verstaanbaar maken dan moet je hun lichaamstaal leren en toepassen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:20

jazeker.. en dan vooral het woord : eten.
Maar hele verhalen zullen ze niet verstaan.

Nou vertel ik wel altijd aan mijn paard wat we aan het doen zijn, maar ze weet het verschil tussen rechts en links nog niet zo goed..
'ja, hier links, dan maken we daarna een grote volte.' en dan rustig rechtsaf gaan. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:25

paar woorden wel, maar zinnen niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:27

Was het maar waar dan zouden er heel wat probleempaarden geminimaliseerd worden.

Ze verstaan wel: kom, ho, draf,stap, galop, braaf, voet, korte woorden dus maar volgens mij geen verhalen hoor.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:32

Ik vraag mij af of er een manier zal om er een soort communicatie tussen elkaar te maken.

Met kom, ho, draf, galop, braaf etc zijn allemaal commando´s die je geeft.

Ik denk dat je de communicatie tusen paard en mens veel uitgebreider kan maken maar daar gaat een hoop tijd in zitten.

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:35

Volgens mij verstaan paarden je niet zoals wij elkaar verstaan. Zij horen vooral de klanken. Net zoals de commando's zullen ze niet weten dat je braaf zeg, maar horen ze klank. De klank gaan ze dan associeren met als ze iets goeds doen.
Dus korte woorden 'verstaan' ze op een bepaalde manier wel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:38

Dieren zoals paarden en honden kunnen best een woordenschat van 100 of meer woorden krijgen. Tel maar eens hoeveel commando's je paard/hond begrijpt, hoeveel verschillende termen die 'braaf' betekenen, of juist dat ze zo wat te eten gaan krijgen.
Ze zullen alleen waarschijnlijk weinig van je verhaal over hoe het op school/werk was begrijpen, al kunnen ze aan de toon van je stem en je lichaamshouding prima begrijpen hoe jij je voelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:39

paarden verstaan ons niet maar kunnen wel onze gevoelens herkennen.geen nuances waarom ed maar boosheid verdriet en blij herkennen ze wel.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:42

Ik ben van overtuigd van wel. En niet als je hele verhalen verteld maar sowieso wel de toon hoe je iets zegt. Ik denk dat een paard op een gegeven moment wel gaat luisteren naar een naam en de woorden als stap, draf, galop, halt, terug etc... Maar buiten dat voelen ze je wel aan.

Twee jaar terug geloof ik. Was ik hem op een zomeravond aan het poetsen, natuurlijk zaten er veel dazen en vliegen. Dus wat doet hij, hij verzet zijn hoef voor zijn evenwicht om de vlieg op zijn buik weg te jagen. Maar op dat moment stampt hij heel hard op mijn linkervoet. Ik gilde heel hard (zetten zijn volle gewicht er op.. ) en moet huilen. Hij kwam meteen met zijn neusje om me te troosten. Nu het mooiste was, ik kwam de volgende dag gewoon in normale kleren / schoenen. En deed zijn stal open. En weetje wat hij doet. Hij steekt zijn hoofd naar beneden en gaat aan mijn rechterteen ruiken hij had al door dat het die voet niet was. Toen ging hij naar mijn linkervoet. Ik stond per plex tot dat ik zei; "Nee jongen is niks, kan je niks aan doen." En toen deed hij zijn hoofd weer omhoog en was het goed.
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 14-08-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:42

Volgens mij "verstaan" ze wel losse woorden (maw: als een bepaald woord constant door hetzelfde gedrag gevolgd wordt, koppelen ze dat woord wel aan de actie, bv voor mijn paard is Ho = alle remmen dicht, mooi = stoppen met wat je doet, en doen wat je wil, in haar geval meestal stappen :D, simpelweg omdat ik iedere keer bij deze woorden het gedrag dat ik wenste liet volgen)
Ik denk echter niet dat ze verhalen begrijpen, op buitenrit als ze weer eens gek doet leg ik vaak wel eens de weg uit aan haar, maar toch doet ze nog altijd gek op bepaalde punten, terwijl ik het uitgelegd heb, :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:43

Ze verstaan je niet, maar luisteren wel naar je

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:34

OPG-->YRT

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:42

Paarden kunnen je zeker verstaan!
Meestal is het ook de toon, als je heel boos zegt: Schatjee denken ze dat je boos bent, of als je bijvoorbeeld heel lief zegt, stom beest, denken ze dat ze het goed doen ;)
Maar zinnen kunnen ze niet verstaan, maar worden zeker! Hoe kunnen ze anders reageren op stap, draf, galop, of alle woorden die ze bij VD gebruiken?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:50

Zeker!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:54

SaraSindy schreef:
Paarden kunnen je zeker verstaan!
Meestal is het ook de toon, als je heel boos zegt: Schatjee denken ze dat je boos bent, of als je bijvoorbeeld heel lief zegt, stom beest, denken ze dat ze het goed doen ;)
Maar zinnen kunnen ze niet verstaan, maar worden zeker! Hoe kunnen ze anders reageren op stap, draf, galop, of alle woorden die ze bij VD gebruiken?

Dat is bij mijn hond precies hetzelfde :P . Als ik heel blij en opwindend loop te zeggen: zal ik jou slaan? Zal ik jou is even slaaaaan? Dan gaat ze helemaal kwispelen en wilt ze geaaid worden, hahaha natuurlijk sla ik niet!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:44

Ik denk dat ze wel de manier waarop je het zegt vertaan, en natuurlijk de commando's die je ze leert!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:45

Tuurlijk, ze horen tog ook andere dingen en als ze een ander paard horen, dus jou ook, en soms merk je het ook wel .

_Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:27

Het paard zal niet letterlijk kunnen begrijpen wat je zegt, maar ze kunnen het bijvoorbeeld zeker wel horen als je op een hele boze toon iets zegt. Dat begrijpt het paard dan denk ik wel.