Mag ik jullie voorstellen!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

Mag ik jullie voorstellen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:15

Hey allemaal,
Ik verzorg sinds kort een paard samen met mijn vriendin het is een vrij lief beestje maar is wel een schijterd. :j
Ik en mijn vriendin rijden hem helemaal alleen in pffft wel heel vermoeiend. even een kort schema
dag 1: eerst goed longeren hij was al wel zadelmak maar nog niet ruitermak zal ik maar zeggen daarna erop hangen. dan kijken hoe hij was met water en met poetsen(heel bang en onrustig)
dag 2: longeren en dan erop gaan hangen toen we merkten dat hij verdacht rustig was zijn we er zachtjes op gaan zitten en gaan proberen te wandelen(heftig) wow nog nooit zo had geschrokken hoe een paard kon reageren. Maar toch goed rustig gekregen.
dag 3: hij was rustiger met he mesen en opzadelen en zijn eerste draf en erse valpartijtje hahaha *\o/* dat heeft nog lang geduurt
dag 4: eerste keer echt gedraaft aan de longe was zeer braaf.Niet aan de longe.

Nu even een korte beschrijving:

Naam:Agility(lenigheid,waakzaamheid)
leeftijd:3
schoft:161cm
ras: draver(zijn draf is echt zaalig)
kleur: effen bruin
karakter:
vrij heftig en schrikachtig naar mensen die hij niet kent ogepat voor zijn achterhand hij zou trappe uit schrik.
echt een schatje in stal!!!

Hij is van een mevrouw maar zij ziet er niet naar om.
Dus op een dag gingen we naar een les krijgen van een vriendin en we gingen vol belangstelling naar de paarden kijen en toen zagen we em met halster en ingekort touw i de stal staan(je kon hem niet pakken) nu komt hij vanzelf naar je toe.
Toen legde de lesgever uit wat er was en dat we als we wilden hem konden helpen met zadelmak en ruitermak te maken natuurlijk wilden we dat en in ruil mochten we rijden op paarden van hem onder andere ravel(een echt grand prix) paard . en op orphie een stijve knol die we aardig los hebben gekregen zij nam de teugels aan en liep mooi naar beneden.
Ik ben een beetje trots op mezelf en kunnen jullie m mischien wat tips geven o hem wat makkelijker te maken en minder bang te laten zijn.

een foto volgt zeker nog hoor!!!
http://imageshack.us/photo/my-images/59/foto1101y.jpg/

dit is hem samen met mij vriendin toen we hem net zagen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:34

Belangrijkste tip: doe het allemaal wat rustiger aan. Wat je nu in een paar dagen aan het doen bent kun je beter in een paar weken doen, waarbij je tussendoor steeds dagen rust inlast. Het protest dat je nu krijgt is niet nodig, en jammer

Tanja

Re: Mag ik jullie voorstellen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:59

OPG-->YRT

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:13

Doe idd rustig en niet te overhaast.Hij heeft schrik met een reden dus doe rustig.Die schrik word wel beter maar hij moet er aan wennen.
Veel plezier alvast!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:12

Het is echt een heel leuk aardje geworden ik kan alles met hem doen maar hij heeft een schrikt gepakt van mannen dus als ik en mijn vriendin ebij zijn dan is het een lametje maar als een man erbij staat geraakt hij in paniek. Ik loop nu cavaletti met hem en dat vind hij super leuk!!! Van mijn vriendin heeft ij een beetje bng mdat ze nogal aan de wilde kant i maar mij volgt hij echt overal.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:02

Ik geloof bijna niks van dit verhaal, vind het eerder een beetje als stoer doen overkomen.
En als het wel waar is hou ik mijn hart vast voor jullie, aan alles te lezen heb je namelijk
helemaal niet genoeg ervaring om een paard in te rijden en gaat het veel te snel.

Laat het over aan iemand met meer ervaring of zoek begeleiding,
anders gaat dit zeker weten totaal fout!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 12:52

HorsesWoman schreef:
Ik geloof bijna niks van dit verhaal, vind het eerder een beetje als stoer doen overkomen.
En als het wel waar is hou ik mijn hart vast voor jullie, aan alles te lezen heb je namelijk
helemaal niet genoeg ervaring om een paard in te rijden en gaat het veel te snel.

Ik weet niet of ik genoeg ervaring heb maar wel dat ik weet waar over ik spreek hij heeft echt bng van mannen en brute mensen en omdat nogal kalm vn aard ben denk ik wel dat hij mij graag heeft mij vriendin heeft hij ook heel graag maar soms al ze wat wild doet dan blijft hij een paar passen verder staan de an die ons begeleid heeft veel ervaring met het zadelmak maken van paarden en in het begin gingen we idd veel te snel maar nu geven we hem veel rust en doen we schriktraining boswandelingen aan de hand laten we he springen (wel lage sprongetjes ) aan de hand en voor de rest laten we hem gewoon in de wei. We werken nu 3 à 4 keer in de week met hem waarvan we 2 keer gewoon longeren en 2 keer waarbij we er zelf opgaan. En voor de rest laten we hem gewoon jong zijn en zichzelf goed ontwikkelen

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:05

DB_CARTAGO schreef:
HorsesWoman schreef:

Ik weet niet of ik genoeg ervaring heb maar wel dat ik weet waar over ik spreek hij heeft echt bng van mannen en brute mensen en omdat nogal kalm vn aard ben denk ik wel dat hij mij graag heeft mij vriendin heeft hij ook heel graag maar soms al ze wat wild doet dan blijft hij een paar passen verder staan de an die ons begeleid heeft veel ervaring met het zadelmak maken van paarden en in het begin gingen we idd veel te snel maar nu geven we hem veel rust en doen we schriktraining boswandelingen aan de hand laten we he springen (wel lage sprongetjes ) aan de hand en voor de rest laten we hem gewoon in de wei. We werken nu 3 à 4 keer in de week met hem waarvan we 2 keer gewoon longeren en 2 keer waarbij we er zelf opgaan. En voor de rest laten we hem gewoon jong zijn en zichzelf goed ontwikkelen

zelf persoonlijk vind ik dat jullie nu nog steeds te veel doen.
zo'n paard moet ook de tijd hebben om alle informatie te kunnen verwerken.
naar mijn mening kan je het beste er maar 1x per week op gaan.
en echt veel wandelen, hij kent jullie nog maar heel kort.
succes!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:14

Ja jullie doen zeker nog te veel, laat dat paard lekker 5 a 6 dagen per week in de wei staan
en ga er 1 of 2 dagen per week mee aan de gang.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:19

HorsesWoman schreef:
Ja jullie doen zeker nog te veel, laat dat paard lekker 5 a 6 dagen per week in de wei staan

precies :j

Als je zo doorgaat draait dit uit op ongelukken (of het paard gaat een keer protesteren en krijgt uiteindelijk de stempel: 'onhandelbaar')
TS, neem alsjeblieft het advies aan van de bokkers boven mij.

enne dravers zijn altijd lief in de omgang :o

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:12

Rider01 schreef:
HorsesWoman schreef:

precies :j

Als je zo doorgaat draait dit uit op ongelukken (of het paard gaat een keer protesteren en krijgt uiteindelijk de stempel: 'onhandelbaar')
TS, neem alsjeblieft het advies aan van de bokkers boven mij.

enne dravers zijn altijd lief in de omgang :o

Ja het zijn echte schatjes
Hij heeft nu maar dan een week rust gehad want we waren op vakantie en nu heb ik even een tijdje geen nood aan rijden k ben net mijn lievelingspaardje van de manege verloren dus nu ga ik alleen nog verzorgen en bowandelingetjes doen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:31

Hij si net ingereden en jullie lopen nú al cavaletti, jullie zijn de enige die in de buurt kan komen en vooral jij..

Damn, that sounds penny.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:36

Ik weet het niet zeker hoor maar is het niet zo dat je pas het beste vanaf vier jaar met een paard kan gaan springen...?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:42

ik geloof het verhaal niet helemaal je doet net alsof jij de beste bent en je vriendin kan net niks????

kijk uit voor jezelf en doe dit rustig aan ga maar met 1 ding tegelijk bezig anders leert hij van alles een beetje

paardengek_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:28

hoe kan je nu op een paard gaan rijden als het nog niet eens aan de longe kan lopen? Volgens mij hebben jullie er helemaal geen verstand van hoe je een paard inrijd? ik weet niet of ik dit verhaal wel serieus moet nemen?, en wie haalt het nu in zijn hoofd om cavaletti's te gaan lopen, als zijn paard nog niet eens de basisgangen kent? En springen is het al helemaal nog te vroeg voor. Ik vind het maar een apart verhaal ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:35

Alles lijkt wel overhaast, zelfs je getyp komt gehaast over, het leest echt niet gemakkelijk.

Relax!

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:48

Ben het helemaal eens met de bokkers boven mij :)

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:48

Dus cavaletti loopt hij niet maar aan de hand loopt hij f en toe een balkje op de grond en dit vind hij echt fantastisch we rijden er nu een poosje niet meer op omdat we vonden dat jullie echt wel gelijk hadden.

dus nu staat hij voornamelijk op de weide met zijn maatjes en gaan we samen lekker wandelen met twinty in het bos of langs de weg wat soms echt supergrappige plaatjes opleverd hij heeft geen bang maar kan wel een half uur blijven kijkenhoe de auto's voorbijrijden en vind in het water trappelen ook fantastisch

hij gaat echt mega diep en vind super om te zwemmen als hij zich helemaal heeft uitgeleeft in water gaan we er even op zitten en hiermee heeft hij echt geen problemen mee hij vind het beter om in het bos als hij uitgewaterd is dat we er even zonder zadel op gaan zitten hiermee kijkt hij zelf niet op en dan gaan we in het water waar hij dus helemaal gek op is.

We gaan er nu een hele tijd niet opzittenmaar laten hem ontwikkele als een jonge vrolijke draver!
En mijn vriendin kan heus wel wat mischien laat ik het wel zo overkomen maar dat is echt absoluut niet zo!
Ze is alleen een beetje aan de hyperactieve kant en aangezien agility daar niet zo van houdt is hij een beetje kijkerig naar haar en wat voorzichtiger maar mijn vriendin heeft gezegt dat ze haar kalm zal houden.

Bedankt om ons te doen beseffen dat we niet helemaal juist bezig waren nu gaan we het allemaal heel rustig aan doen met hem.

xx Demi

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:00

In elk geval goed dat jullie wat met de adviezen gaan doen. +:)+
Is er niet iemand in de buurt die jullie kan helpen met dit paard? En dan bedoel ik niet de lesgever die alles wat jullie doen prima vindt ;) Misschien ook verstandig om je eens wat meer te verdiepen (boek/internet) in het opvoeden / beleren van een paard!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:12

Gefeliciteerd met je nieuwe verzorgpaard!
Doe alles rustig aan en heb veel geduld :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:41

Gefeliciteerd met je nieuwe verzorgpaard
En volg de adviezen boven mij

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:16

Ik heb foto's van hoe het nu met hem gaat!!!
Kijk naar Agility nu!!!