Arme pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Arme pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:57

Hallo allemaal,

Zit nu al een jaartje op paardrijden.
De mensen bij mij uit de groep die zitten langer op paardrijden dan mij. (ongeveer 1..5 jaar)
En als ik naar hun kijk, vind ik het gewoon zielig hoe twee van die kinderen erop zitten!

De ene zit tijdens het draven heletijd met haar handen aan de gang. En heeft de teugels veel te kort.
Dat als gevolg dat ze regelmatig ineens trekt, en voor de pony wondjes in de mond komt.

De ander zit tijdens het rijden alsmaardoor te trekken in de paardenmond!
En als het paard moet stoppen, trekt ze zo hard als ze kan, bij een paard, die het bij een licht stukje al zou stoppen!

Ik ben blijkbaar de enige in de groep die dit ziet. De instructice zegt er zelfs niets van.

Dit wilde ik even kwijt.

Groetjes,
Biggers

EngeltjeS

Re: Arme pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:05

Moeilijk, moeilijk...
Ik zou naar de instructeur gaan, des noods naar de manege-houder.
Geef aan wat je ziet...

(in vele manege's gebeurd dit, helaas...)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:09

Tja, en dan gaat ze zeggen: ''Jij rijd ook niet perfect.''
Of: '' Dat heb jij ook gedaan''

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:21

Dan kan je reageren met: Dan wil ik liever dat je dat zegt, zodat ik er van kan leren.
of: Nee, ik ben hier (ook) om te leren.

Ik vind het knap hoor, dat je het durft te zeggen.
En als ze dat echt zeggen: vind ik ze geen goede instructeurs :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:24

Denk niet, dat ik het lef ervoor heb.

xlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:37

als ik jouw was zou ik het doen. (terwijl ik zelf ook geen lef heb :o )
maar voor die pony's zou ik het wel doen. stel je voor, ze krijgen later een pony. en dat met die mond trekken is dan hun gewoonte. krijgen die pony's ook niet zo een geweldig leven. :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:57

Ik zou het wel tegen de instructie zeggen als ik jou was. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:59

Oke, zal het proberen.
Maar gelukkig eerst eventjes 3 weekjes rust. :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:00

Hmm, zoiets had ik ook in de les. Ik kan nu wel gaan zeggen: Ga naar je instructeur, maar dat zou ik zelf echt niet durven .
Toen er zo'n meisje in mijn les reed, zei ik gewoon tijdens het rijden dat ze niet zo moest trekken. Nou toen was het al gelijk over hoor. Niet voor altijd, maar wel die les. Dus had ik het de volgende les weer gezegd. Nu is ze weg dus al helemaal geen last meer van :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:13

Maar dan voel ik me ook best wel weer banketstaaf.
Ik ben bijna 14 en zeg ik het tegen een kind van 9/10 jaar.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:18

Biggers schreef:
Maar dan voel ik me ook best wel weer banketstaaf.
Ik ben bijna 14 en zeg ik het tegen een kind van 9/10 jaar.

Ik ben 13 en zei het tegen iemand van 11. Ja dan moet ze maar niet zo trekken. En anders zeg je het na de les tegen haar. Zo van: Misschien moet je je teugels wat langer doen en niet zo trekken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:19

Maar kijk, die moet het ook nog leren, beter dat ze het nu goed leert, dan dat ze het later nog weer anders moet gaan leren, toch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:22

Hmm, oke. Daar ben ik het met jullie eens.

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:52

Straks besluit je het niet te doen, over een paar jaar hebben die paarden uitgescheurde mondhoeken en kunnen dan niet meer met bit rijden en dan moeten ze bitloos rijden en dan worden ze ongehoorzaam en slaan vaak op hol en gooien kleine kinderen eraf die vervolgens verongelukken en dan ontsnappen de paarden en dan worden ze gevangen en wegens onhandelbaarheid geslacht. Dat wil je dus voorkomen, eh :+

Dusseh, loop naar de instructrice na de les en wijs haar op wat je opvalt. En zeg erbij dat het niet is om die leerlingen te beledigen, maar om het welzijn van de paarden te behouden :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:55

Ja okee. Maar de manege sluit voor 3 weekjes.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:58

Biggers schreef:

Klopt beste stuurlui staan altijd aan wal....gelukkig zijn de meeste manege pony;s zo gehard dat die wel wat kunnen hebben. Je kan nu eenmaal niet allemaal als Anky beginnen he?.

*vakantietijd*

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:51

Je bent idd niet meteen als Anky, maar een beginnetje kan toch helpen :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 11:53

En na anderhalf jaar moet je toch weten dat je niet in een paardenmond moet gaan trekken? Of ben ik nu gewoon heel blond bezig?

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:01

Prisca schreef:
Biggers schreef:

Klopt beste stuurlui staan altijd aan wal....gelukkig zijn de meeste manege pony;s zo gehard dat die wel wat kunnen hebben. Je kan nu eenmaal niet allemaal als Anky beginnen he?.

*vakantietijd*

Bij deze reactie ontbreekt wat keukenzout... 'k vind 'm namelijk nogal flauw.
Vakantietijd? Als in penny-meisje die alles beter denkt te weten/kunnen? Misschien lees ik TS haar berichten 'anders' omdat ik haar ook irl spreek, maar ze is echt niet het betweterige penny type.
Ze lucht haar hart omdat ze zich zorgen maakt om het welzijn van die pony's, met waarschijnlijk de achterliggende gedachte een verdwaalde tip te krijgen. Ik kom echt wel andere ''vakantietijd''-topic's tegen hoor :z

Daarbij vind ik het raar dat de instructrice zo'n reactie terug geeft.... dit kan ze toch meenemen in haar volgende les en als dat bijvoorbeeld mogelijk is een les met lange teugel geven? Laten inzien dat je zit het belangrijkste is?
En tja volharde pony's... dat blijft lastig maar streven naar zo min mogelijk ruk en gepluk is ook niet verkeerd.

Voor de duidelijkheid... dit is niet aanvallend bedoeld naar jou toe Prisca maar meer om te laten zien dat TS misschien wat verkeerd overkomt, internet toont nog altijd geen emotie.

@Biggers: Als noch je instructrice noch je medeleerlingen er geen gehoor aan willen geven zal ik mij erbij neerleggen als ik jou was. Desnoods de manege-houder maar dat zou dan voor mij echt de max zijn. Het klinkt misschien banketstaaf maar je bent daar voor jezelf en niet voor de anderen. De manege-paarden zijn de verantwoordelijkheid van de vereniging, inlichten kan altijd maar meer kun je niet doen... dat hoort ook niet jouw taak te zijn.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:50

Horse321 schreef:
Bij deze reactie ontbreekt wat keukenzout... 'k vind 'm namelijk nogal flauw.
Vakantietijd? Als in penny-meisje die alles beter denkt te weten/kunnen? Misschien lees ik TS haar berichten 'anders' omdat ik haar ook irl spreek, maar ze is echt niet het betweterige penny type.
Ze lucht haar hart omdat ze zich zorgen maakt om het welzijn van die pony's, met waarschijnlijk de achterliggende gedachte een verdwaalde tip te krijgen. Ik kom echt wel andere ''vakantietijd''-topic's tegen hoor :z

Daarbij vind ik het raar dat de instructrice zo'n reactie terug geeft.... dit kan ze toch meenemen in haar volgende les en als dat bijvoorbeeld mogelijk is een les met lange teugel geven? Laten inzien dat je zit het belangrijkste is?
En tja volharde pony's... dat blijft lastig maar streven naar zo min mogelijk ruk en gepluk is ook niet verkeerd.

Voor de duidelijkheid... dit is niet aanvallend bedoeld naar jou toe Prisca maar meer om te laten zien dat TS misschien wat verkeerd overkomt, internet toont nog altijd geen emotie.

@Biggers: Als noch je instructrice noch je medeleerlingen er geen gehoor aan willen geven zal ik mij erbij neerleggen als ik jou was. Desnoods de manege-houder maar dat zou dan voor mij echt de max zijn. Het klinkt misschien banketstaaf maar je bent daar voor jezelf en niet voor de anderen. De manege-paarden zijn de verantwoordelijkheid van de vereniging, inlichten kan altijd maar meer kun je niet doen... dat hoort ook niet jouw taak te zijn.

ja!Ik geef je gelijk!Je kunt echt niet meer doen als het zeggen.Hopelijk leren de kinderen niet te trekken in de mond van het paard...

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:16

Het beste is je er niet mee te bemoeien.
Word vaak niet geaccepteerd als je probeert te helpen, en ze zullen er vast zelf ook wel achter komen
dat hun manier van rijden niet goed is.

Doedel_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:18

Ga naar jou instructrise en zeg wat er aan de hand is. Heel misschien zal zij erop letten en dan kan je zelf met je pony/paard bezig zijn. Als je instructrise niets doet probeer dan bij je ouders te praten of bij iemand anders die ook van paarden houd. En als je niet in je uppie daarnaar toe durft te gaan, probeer dan een van je ouders of je vriendin of zo mee te nemen dat jullie samen gaan.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:24

Maar dat is nou juist het punt, TS heeft het min of meer al gemeld bij haar instructrice en die doet er blijkbaar niks mee... en wimpelt haar af door te zeggen dat ze het zelf ook doet. Persoonlijk zal ik niet jan en alleman erbij roepen om het vervolgens nog een keer te melden... ik neem aan dat wanneer het echt uit de hand dreigt te lopen de instructie wel ingrijpt.. zo niet dan begin ik een beetje aan de kwaliteit te twijfelen.

Daarbij blijven het manege paarden en ja het is nobel als leerlingen op het welzijn letten en het melden als er iets mis is maar veel meer kun je niet doen..
Je hebt als leerling geen zeggenschap over deze dieren, dat heeft de manege enkel... die moet wat doen met deze situatie.

Kyona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:16

Als ik zelf aan het rijden ben en ik rijd achteraan met m'n paard. Dan moet ik voorbij de pony's rijden en ik zie dat er iemand hard aan het trekken is dan zeg ik het terwijl ik voorbij rijd. Maar ze weten dan wel dat ik het goed bedoel want dan als ik na de les naar hen toe en zeg ik altijd het was niet slecht bedoeld maar anders doe je de pony pijn. Als je eens niet meerijd en gewoon kijkt kan je het ook gewoon zeggen. Je doet er niets verkeerd mee door iets te zeggen waarmee je pijn voor de pony kan voorkomen.