De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phoo

De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:42

De titel zegt het al ~~}> xD
Wat is de meest komische manier hoe je ooit van je paardje bent afgevallen? :Y)
Lange verhalen zijn ook welkom :P

Phoo

Caily

Re: De meest komische manier hoe je van je paar afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:44

Gewoon er even op willen springen zonder zadel terwijl paard los voor de muur staat zodat ik gelijk weg kan stappen zonder halstertouw los te maken. Paard is 1m53 en toen ik erover heen hing deed hij heel subtiel een pasje opzij, ikke op de grond en plat van het lachen om de kop die mijn paard trok, heb hem nooit zo beteuterd zien kijken als toen :')

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:47

_Lot schreef:
Gewoon er even op willen springen zonder zadel terwijl paard los voor de muur staat zodat ik gelijk weg kan stappen zonder halstertouw los te maken. Paard is 1m53 en toen ik erover heen hing deed hij heel subtiel een pasje opzij, ikke op de grond en plat van het lachen om de kop die mijn paard trok, heb hem nooit zo beteuterd zien kijken als toen :')

Zie het helemaal voor me _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:48

We gingen in een héél kalm hand galopje op de volte rechtsom. En ik wilde dat ze naar links ging, zodat ik haar voor de hoek terug kon nemen. En paard wilde naar rechts. Dus op de volte zelf al discussie gehad, en toen we echt moesten kiezen had ik zoiets van 'nou vooruit, voor deze keer doen we wat jij wilt' en bereidde me voor om naar rechts te gaan. Tegelijkertijd had mijn paard zoiets van 'nou vooruit, voor deze keer doen we wat jij wilt' en ging naar links. En ja, toen zat ik dus op de grond.

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:58

@ Voorganger

Klinkt van beide kanten best wel lief tegen over elkaar :(:)

Maak ook maar mooi een eigen berichtje aan :P. Twee jaar terug reed ik op Black, hij was bruin in de zomer, maar in de winter zwart en het was winter! :+ én was al de hele les aan het klooien. Dus ja, want ging die doen? Recht overeind staan, het was vlak voor oud en nieuw en.. :') Toen boordje je een gillende keukenmeid, elk paard reageert niet of nauwelijks maar voor Black was het de druppel. Hij stond kaarsrecht overeind en ik vloog er als een vuurpijl vanaf. Had een rode jas aan en zwarte rijbroek met gele sokken die uitstaken (vuurpijl was ik dus xD) _O- De hele groep lag dubbel, heb me gelukkig niet bezeerd :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:04

Ik heb echt een klassiek verhaal... Reed een tijdje op een pony omdat mn eigen paard kreupel was. Was een nogal ondeugend ding, dus moest mezelf soms wat moed inpraten. dus ik op een goede dag helemaal vrolijk en vol goede moed dat beest op..... En er gelijk aan de andere kant weer af.... Iets te enthousiast...?

Verder ben ik echt in 7 jaar tijd 1x van mijn vreselijk drukke en eigenwijze merrie afgevallen, en dat was ook een domme actie. Ik maakte een heel klein sprongetje, mijn paard heeft arthrose en mag niet echt meer springen, maar ze is een springpaard geweest en vind het helemaal geweldig om een sprongetje te maken. Dus vol enthousiasme springt ze en racet ze vervolgens de hoek door. En toen bleek dat mn zadel schoof en dus niet meer goed vast zat. Ging nogal in slowmotion, een vriendin van me lag helemaal dubbel dus het zal wel komisch zijn geweest!

@phoo leuke outfit! :p

Phoo

Re: De meest komische manier hoe je van je paar afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:08

Haha, klinkt weer heel gezellig :D
Ik lag ook een keer aan de andere kant van het zadel, maar dat was omdat ik iemand voor me had laten opzadelen, aangezien ik zelf mijn pyamabroek nog onder mijn rijbroek aan had (op ponykamp) en me dus moest omkleden.
Slaaaperd, i know :P

Whaha, tnQ xD

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:10

Een manegepony ging doodleuk rollen terwijl ik er nog op zat. Ze heeft heel lang die tic gehad. Op zo'n moment snap je echt niet wat er gebeurt en daar kwak je dan tegen de grond en je moet zo snel mogelijk weg wezen of je ligt eronder... Dit is misschien niet echt van je paard vallen maar eigenlijk ook wel. :')

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:12

Musetta schreef:
Een manegepony ging doodleuk rollen terwijl ik er nog op zat. Ze heeft heel lang die tic gehad. Op zo'n moment snap je echt niet wat er gebeurt en daar kwak je dan tegen de grond en je moet zo snel mogelijk weg wezen of je ligt eronder... Dit is misschien niet echt van je paard vallen maar eigenlijk ook wel. :')

Lukte het wel om op tijd weg te komen? :P
Je leeft nog wel gelukkig haha :')

Musetta

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:13

Ik moest toen met volle kracht mijn been onder haar uit trekken, dat deed wel zeer. Maar het had veel erger gekund...

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:15

O, gelukkig maar! :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:16

Haha zo'n paard hadden wij op de manege vroeger! Au ja een paar honderd kilo op je been is niet niks.... Maar gelukkig dat je verdr niks had :)
Mijn paard is wel eens gestruikeld vanuit een galop, toen schrok ik me echt kapot, was half in shock!

Maare, hoe kun je nou weer je rijbroek over je pyama aantrekken...? Dat zit toch niet lekker :p

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:19

Neuh, maar ik had niet echt iets door. We maakten een vroege ochtendrit en ik was niet echt wakker haha :P Geen idee iig haha ik vond wel grappig xD

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:21

Ik denk toch echt wel door middel van een salto :))

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:24

_Kellyy schreef:

Cool, hoe heb je dat geleerd!? *\o/*

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:25

Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze een redelijk grote shetland merrie. We hadden buitenles en we waren aan het galopperen. Alles ging goed totdat het beestje een grote graspol zag staan en een noodstop maakte. Voordat ik het wist maakte ik een koprol over haar hals en zat ik voor haar op de grond. Met de teugels nog precies zo vast als dat ik ze had toen ik er nog op zat. Mijn hele groep moest lachen volgens mij was het nogal een komisch gezicht. :P

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:28

Rose123 schreef:
Op de manege waar ik vroeger reed hadden ze een redelijk grote shetland merrie. We hadden buitenles en we waren aan het galopperen. Alles ging goed totdat het beestje een grote graspol zag staan en een noodstop maakte. Voordat ik het wist maakte ik een koprol over haar hals en zat ik voor haar op de grond. Met de teugels nog precies zo vast als dat ik ze had toen ik er nog op zat. Mijn hele groep moest lachen volgens mij was het nogal een komisch gezicht. :P

Haha, ja ik zie mij er ook al zo afglijden XD
Je had geen pijn ofzo en de shetpoown stond volkomen normaal of onschuldig met grote ogen te kijken? :wow:

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:28

de pony waar ik op zat kon nogal gemeen bokken, niet enorm hoog ofzo, maar je zat wel gegarandeerd voor het zadel of op de grond. zo niet, bokte die nog een keer tot dat wel het geval was.
afijn, naar een bok zat ik dus voor het zadel en was mijn beugels kwijt. pony had zijn hoofd nog omhoog. ik was druk bezig te proberen weer in het zadel te werken terwijl ik heel erg hoopte dat ie vooral niet z'n hoofd omlaag zou doen. en wat doet ie, juist, zijn hoofd omlaag. ik gleed van z'n nek alsof het een glijbaan was, kwam terecht op m'n voeten en stond dus gehurkt voor de pony, met de teugels nog vast, onder m'n benen door :Y)
tot zover dus nog geen probleem, alleen besloot de pony toen om me nog een duwtje tegen m'n kont na te geven... :+ :+ lag ik dus alsnog met m'n gezicht in het zand :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:29

Hahahaha! Mooie momenten om te zien. Pony zal zeker wel de onschuld zelve zijn geweest :p?

Ik was ooit een jaar of 11, jaaa ooit was ik dat, en toen reed ik op mn lievelingspony en die maakte zulke acties dus ook, maar dan om je er gewoon af te gooien! Lukte bij mij 3x in een les.. Niet komisch..,:p

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:30

Haha :P Ik zie wel de meest geniale dingen voor bij komen :=

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:31

mf31 schreef:
Hahahaha! Mooie momenten om te zien. Pony zal zeker wel de onschuld zelve zijn geweest :p?

Ik was ooit een jaar of 11, jaaa ooit was ik dat, en toen reed ik op mn lievelingspony en die maakte zulke acties dus ook, maar dan om je er gewoon af te gooien! Lukte bij mij 3x in een les.. Niet komisch..,:p

O, das nie leuk :'o

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:31

Haha, ik zie het zo al met die teugels. :D Op mijn manege was er vroeger iemand die constant van haar pony viel en met de voeten in de stijgbeugels bleef hangen en het dier bleef zo maar verder galopperen. :\ Ook eens iemand die een hele rodeo op een gekke pony overleefd had, en toen viel ze er in gewone stap ineens pardoes naast omdat het zadel naar één kant schoof in de hoek. :')

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:32

Phoo schreef:
_Kellyy schreef:

Cool, hoe heb je dat geleerd!? *\o/*

Nou, ik zal je zeggen, dan lijkt het net of je droomt ofzo. Het is zo onwerkelijk dat je naast je pony staat terwijl je eigenlijk zou moeten vallen.. :P
Heb ook wel is een keer gehad dat pony bedacht om een bok te geven, die had ik uitgezeten en toen opeens stilstaan en hoofd naar beneden doen, zodat je zo van ze nek glijdt en zo op je kont valt met de teugels in je handen en de pony kijkt zo van: "huh, heb IK dat gedaan? :?" Waarop je hard moet lachen om dat hoofd van de pony. :=

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:33

Rintah schreef:
de pony waar ik op zat kon nogal gemeen bokken, niet enorm hoog ofzo, maar je zat wel gegarandeerd voor het zadel of op de grond. zo niet, bokte die nog een keer tot dat wel het geval was.
afijn, naar een bok zat ik dus voor het zadel en was mijn beugels kwijt. pony had zijn hoofd nog omhoog. ik was druk bezig te proberen weer in het zadel te werken terwijl ik heel erg hoopte dat ie vooral niet z'n hoofd omlaag zou doen. en wat doet ie, juist, zijn hoofd omlaag. ik gleed van z'n nek alsof het een glijbaan was, kwam terecht op m'n voeten en stond dus gehurkt voor de pony, met de teugels nog vast, onder m'n benen door :Y)
tot zover dus nog geen probleem, alleen besloot de pony toen om me nog een duwtje tegen m'n kont na te geven... :+ :+ lag ik dus alsnog met m'n gezicht in het zand

Hahahaha hier moet ik echt van lachen in mn bed! XD slim paard :)

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:34

Sneu :')

Bij ons in de les gleed het zadel naar beneden en het meisje hing er onder en bleef doodleuk hangen, er gebeurde niks.. Ö paardje stopte en toen viel ze er af, heel raar xD