Help !!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustLove1

Help !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:33

Mijn Verzorg-paard doet steeds haar hoofd naar voren en wilt niet stoppen als ik aan het draven of galoperen ben.
En ook als ik haar uit de wei haal loopt ze heel hard, naar de paarden ernaast. We denken dat ze hengstig is, Maar de paarden er naast zijn allemaal merries ???

Snap der niks van ~!!!!?????~
Laatst bijgewerkt door Martine op 21-06-11 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte tekst verwijderd

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:34

Uhhhh en moet dat in vet gedrukte letters gevraagd worden???

Maartenn

Re: Help !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:35

Erg streng proberen te zijn :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:35

Aan het eerste kunnen wij niet veel doen hier vanaf de pc, zou opzoek gaan naar goede begeleiding :).
Merries kunnen gewoon hengstig zijn al staan er alleen merries in de buurt en verder geen hengsten, zou dus goed kunnen dat ze hengstig is. Vaak zijn ze hierdoor ook wat vervelender in de omgang, maar dat hoeft niet. Merk je dat ze steeds met vlagen vervelend is, of is het constant zo? Als dat namelijk constant zo is heeft het denk ik niks met dr hengstigheid te maken..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:36

en wat heeft dit met wedstrijden te maken?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:36

Merries worden in het voorjaar tot aan het najaar ongeveer iedere drie weken hengstig. Dit heeft niets te maken met het feit of er hengsten in de buurt zijn. Dit komt doordat het warmer wordt en de dagen steeds langer worden. (Dit stimuleert de natuurlijke cyclus).

Maaaaaaar merries kunnen zeker wel vervelend worden als ze hengstig zijn, maar ik denk eerder dat je verzorgpaard je niet serieus neemt :S

Misschien kun je meer grondwerk doen. Kijk eens of ze dan naar je luisterd. Leer haar ook comando's op stem. Zodat je haar altijd met stemhulp terug kunt krijgen. Krijg je les van iemand? Vraag anders hulp van een ouder iemand die je les kan geven en kan helpen.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:32

Zoek hulp van een ouder en ervarener iemand, die je helpen kan. De merrie loopt duidelijk wat over je heen. Los dit op met een ouder iemand, ga niet alleen aan de gang.

Hoe lang is dit eigenlijk al aan de gang?

Het kan ook zijn dat je verzorgpaard jou niet ziet als leider, en daarom zo doet.
Laatst bijgewerkt door Martine op 21-06-11 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:22

WD-V -> YRT

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:09

IS er niks aan de hand met het zadel?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:16

Zoek eens iemand die verstand van paarden heeft en laat die jou in de werkelijkheid helpen. Dat helpt meer als vanachter een pc

Ben jij dezelfde als funnygirl1??

JustLove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:44

Dankje !
Marietje_007 schreef:
Merries worden in het voorjaar tot aan het najaar ongeveer iedere drie weken hengstig. Dit heeft niets te maken met het feit of er hengsten in de buurt zijn. Dit komt doordat het warmer wordt en de dagen steeds langer worden. (Dit stimuleert de natuurlijke cyclus).

Maaaaaaar merries kunnen zeker wel vervelend worden als ze hengstig zijn, maar ik denk eerder dat je verzorgpaard je niet serieus neemt :S

Misschien kun je meer grondwerk doen. Kijk eens of ze dan naar je luisterd. Leer haar ook comando's op stem. Zodat je haar altijd met stemhulp terug kunt krijgen. Krijg je les van iemand? Vraag anders hulp van een ouder iemand die je les kan geven en kan helpen.

brithney122

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:47

@ Dav ik ken haar en dat soord berichten hoeft zen iet te hebben hoor